Hop til indhold

grå-skæg


FOX
 Share

Recommended Posts

Ville bare høre om der er nogen af jer der ved, hvorfor nogle hunde får "gråt-skæg" og det er altså ikke fordi han er gammel - han er schæfer og har fået tiltagende sølv-mund siden han var 2½ år.

 

Jeg syntes det er lidt mærkeligt..... nogen bud ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst et eller andet sted (kan ikke huske hvor) at lyse farver er aggressionshæmmende. At synet af en hvid hund skaber en mere venligstemt indstilling end en sort (den køber jeg, for jeg har ofte mødt folk der siger: min hund kan ikke lide store sorte hunde). Når sorte hunde ældes og bliver svagere, er det smart at kunne få andre gjort mindre aggressive og derfor får de hvide hår, især de vigtigste synlige steder. Altså i hovedet (omkring læber og øjne) og så på bugen (hvis det skulle blive mere alvorligt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst et eller andet sted (kan ikke huske hvor) at lyse farver er aggressionshæmmende. At synet af en hvid hund skaber en mere venligstemt indstilling end en sort (den køber jeg, for jeg har ofte mødt folk der siger: min hund kan ikke lide store sorte hunde). Når sorte hunde ældes og bliver svagere, er det smart at kunne få andre gjort mindre aggressive og derfor får de hvide hår, især de vigtigste synlige steder. Altså i hovedet (omkring læber og øjne) og så på bugen (hvis det skulle blive mere alvorligt).

 

Anders Hallgren?

Der læste jeg det nemlig og tænkte at det passer godt på alle de hunde jeg har luftet og på Dumle. De har været mere "afslappede" i samvær med de lyse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...