Hop til indhold

Treponti T sele eller Hurtta Active?


 Share

Recommended Posts

Bella plejer at bruge Hurtta T-sele, men jeg synes ikke den er helt optimal. Derfor købte jeg en Treponti Y-sele. Den er så bare helt håbløs på hende! Den glider rundt på skulderen og uanset hvad jeg gør med stykket mellem forbene, er det helt forkert.

 

Så nu overvejer jeg om jeg skal købe Treponti T-selen eller den nye fra Hurtta. Fordelen ved Treponti, er materialet! Jeg synes den er SÅ lækker. Ulempen er at den ser ud til at sidde meget højt i halsen. Fordelen ved Hurtta er, at den skulle sidde fantastisk. Ulempen er at der er ret meget "fyld" på rygstykket - mon det skader pelsen eller bliver for varmt?

 

Nogen der har erfaringer med nogle af dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger 3 ponti selen til de to ældste af mine. Charlie har B selen da den sidder bedst på ham - Oscar bruger T selen - T selen er til dato den bedste sele jeg har haft til Oscar - den er bare kanon god til ham og fælles for selerne er at ingen hundehår sidder fast i dem - de er lige til at tørre af med en fugtig klud.

 

Jeg skal gerne tage et billede af Oscar med selen - hvis det er :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger 3 ponti selen til de to ældste af mine. Charlie har B selen da den sidder bedst på ham - Oscar bruger T selen - T selen er til dato den bedste sele jeg har haft til Oscar - den er bare kanon god til ham og fælles for selerne er at ingen hundehår sidder fast i dem - de er lige til at tørre af med en fugtig klud.

 

Jeg skal gerne tage et billede af Oscar med selen - hvis det er :-)

 

Det må du meget gerne, tak:-)

 

Og den glider ikke til siderne når han flakker på tur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forstå hvis de nye hurrta seler sidder godt? De er lavet så de meget lettere kan glide rundt af hvad jeg kan se. Men jeg har så dog ikke prøvet dem.

 

Damen der har hundehjertet, hvor selen er købt, fortalte at hun tit fik Treponti retur, men stort set aldrig Hurttas den nye:vedikke: Jeg har også set Hurttas på en hund, og den lå rigtig godt. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man kan se på en sele at den vil glide rundt??

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så billeder af Oscar i ført selen

 

DSC04661.jpg

 

Bringe stykket måler 50 cm fra kant til kant på tværs af brystet. Oscar har str. medium. Bringestykket er blødt og eftergiveligt i det - så det dermed generer mindst muligt på hunden - altså den har meget bevægelsesfrihed. Selve hanken hvor ringen sidder i er meget stiv og stabil således at det kun er ringen der kører frem og tilbage. Man skal sørge for at selve stroppen under maven er den som holder selen på plads - når den sidder som den skal kan selen ikke køre frem og tilbage.

 

Jeg ved ikke om Bella kan bruge den - men det er den bedste sele jeg har haft til Oscar.

DSC04116.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så billeder af Oscar i ført selen

 

[ATTACH=CONFIG]127823[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]127825[/ATTACH]

 

Bringe stykket måler 50 cm fra kant til kant på tværs af brystet. Oscar har str. medium. Bringestykket er blødt og eftergiveligt i det - så det dermed generer mindst muligt på hunden - altså den har meget bevægelsesfrihed. Selve hanken hvor ringen sidder i er meget stiv og stabil således at det kun er ringen der kører frem og tilbage. Man skal sørge for at selve stroppen under maven er den som holder selen på plads - når den sidder som den skal kan selen ikke køre frem og tilbage.

 

Jeg ved ikke om Bella kan bruge den - men det er den bedste sele jeg har haft til Oscar.

 

Tak! Du har lige hjulpet mig med at beslutte mig:-)

 

Den sidder perfekt på skulderen, og det er en af de ting jeg er lidt træt af ved den jeg bruger nu - den sidder nemlig en anelse lavt. Men den der sidder da bare perfekt på Oscar!

 

hvordan ser de nye hurtta ud?

 

http://www.hundehjertet.dk/da/Hurtta-Outdoors-Active-sele-sort.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at TheDogHouse i Viby ikke har været tilfredse med Hurrtas nye model og derfor har valgt ikke at sælge dem længere. Hun tilbød så vidt jeg husker også at alle der havde købt den måtte komme og få pengene tilbage. Jeg tror det var kvaliteten der var for dårlig, men du kan da ringe og snakke med hende om det. TheDogHouse anbefaler Ruffwear Front Range selen i stedet.

 

http://thedoghouse.dk/products/ruffwear-front-range-sele-turkis

Link til indlæg
Del på andre sites

Damen der har hundehjertet, hvor selen er købt, fortalte at hun tit fik Treponti retur, men stort set aldrig Hurttas den nye:vedikke: Jeg har også set Hurttas på en hund, og den lå rigtig godt. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man kan se på en sele at den vil glide rundt??

Ok. Jeg ved jo heller ikke om det helt er den samme sele vi taler om. Men den y sele jeg så havde fået en ring foran og ringen på ryggen sad også lidt anderledes. Grunden til at jeg tror den drejer er at mave remmen ikke er syet fast hverken på ryggen eller mellem benene. Det plejer at give en sele der drejer helt om på siden

Giver det mening? Lidt svært at forklare.

 

Rettelse

Det er ikke den samme sele vi taler om kan jeg se. Den jeg tænker på er en y sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Jeg ved jo heller ikke om det helt er den samme sele vi taler om. Men den y sele jeg så havde fået en ring foran og ringen på ryggen sad også lidt anderledes. Grunden til at jeg tror den drejer er at mave remmen ikke er syet fast hverken på ryggen eller mellem benene. Det plejer at give en sele der drejer helt om på siden

Giver det mening? Lidt svært at forklare.

i taler vidst om to forskellige seler, se evt Annes link lidt tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom den:banan: Den har været med på både soppetur i Egå Engsø og i havet ved Risskov, så den kan ihvertfald ikke byttes:lol:

 

image.jpg

 

Ninkamus, jeg havde kig på denne: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7090&varenr=02-1300-120&varegrp=1300&name=vareliste

 

Der er en på en af fb-grupperne der har en helt ny til salg (i brun str. L) til 400 kr hvis du er interesseret?

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom den:banan: Den har været med på både soppetur i Egå Engsø og i havet ved Risskov, så den kan ihvertfald ikke byttes:lol:

 

[ATTACH=CONFIG]128022[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]128023[/ATTACH]

 

Ninkamus, jeg havde kig på denne: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7090&varenr=02-1300-120&varegrp=1300&name=vareliste

 

Der er en på en af fb-grupperne der har en helt ny til salg (i brun str. L) til 400 kr hvis du er interesseret?

 

ja det er denne jeg har: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7116&varenr=02-1300-250&varegrp=1300&name=vareliste

 

dejligt selen sidder godt, kan du smide link til den i fb gruppen, eller evt tag mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom den:banan: Den har været med på både soppetur i Egå Engsø og i havet ved Risskov, så den kan ihvertfald ikke byttes:lol:

 

[ATTACH=CONFIG]128022[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]128023[/ATTACH]

 

Ninkamus, jeg havde kig på denne: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7090&varenr=02-1300-120&varegrp=1300&name=vareliste

 

Der er en på en af fb-grupperne der har en helt ny til salg (i brun str. L) til 400 kr hvis du er interesseret?

 

Den ser jo ud til at passe perfekt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...