Hop til indhold

Terkel


korvis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst DorteDK

Lækker :hjerte: er kommet til at vise Terkel til min mand, han synes han er sød og hans kommentar, han er heller ikke så stor som en lab :mrgreen: nej nej siger jeg han fylder mindre i sengen. Kunne virkelig godt tænke mig sådan en race engang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er bare så god en lille hvalp! Og klog! Er begyndt at "træne" lidt, og idag fik jeg shapet starten på en potetarget i løbet af et par forsøg. Lidt senere samme potetarget på en balancepude. Snudetarget er han ret sikker i nu, men er ikke begyndt at lægge tid på endnu, tror ikke han kan kapere et indeholdt klik endnu.

 

Iso og Terkel kom jo til at næsten kysse lidt på gåturen i dag, det var bestemt ikke Iso's idé! :lol: Men man kan jo ikke bli sur når man får et lille kys i mundvigen!

 

Terkel har også hilst lidt på Lui i dag. Han fik nogle potedask, men vistnok uden "nåle", men bakkede alligevel, så der er måske håb forude. MissMis siger jo ikke fra over hoved, så hende blir han lidt for voldsom over for. Men hun er ikke bange for ham, og kommer altid hen til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel er nu 12 uger, og i går var han til dyrlægen og fik vaccinationer og pas. Stor dreng! :lol: Han vejer 7,2 kg og har taget næsten 2 kg på siden vi sidst var hos dyrlægen for ca. 3 uger siden. Det går sgu stærkt!

 

Vi har haft en del problemer med at han gør fra sig i hvalpegården. At han tisser medens jeg er på arbejde er der ikke så meget at gøre ved, han kan jo ikke holde sig så længe endnu. Men han har også skidt i hvalpegården, både medens jeg har været på arbejde og medens jeg har været hjemme, oftest om morgenen. Nu har jeg ført log over mad/afføring i nogle dage, og har vist luret ham. Så de seneste par dage har vi ikke haft nogle "lorte-uheld", dejligt! Det er lidt tricky, når jeg arbejder så uregelmæssigt som jeg gør, men det skal nok gå.

 

Terkel er nu meldt til på et hvalpehold - det har godt nok været svært at finde et som både var godt og hvor det passede ind i mit skema! Men det lykkedes til sidst, så på mandag skal jeg til teoriaften og i ugen efter starter Terkel. Det bli'r godt nok spændende! Vi træner jo lidt for os selv herhjemme, hvor vi kører efter KLIK-konceptet, og det går fint. Den eneste "rigtige ting" han kan endnu er "sit", ellers er det mest lidt target, shaping og leg.

 

Billeder bli'r der ikke så mange af desværre, for Terkel er lige så svær at ta' billeder af som Iso er! Så snart jeg sætter mig på hug har jeg ham på skødet, og det kommer der ikke rigtig nogle brugbare billeder af!! :lol: Men jeg har lidt tid i dag, så jeg har tænkt mig at prøve at ta' det store kamera med ud i haven, så må vi se om det lykkes at få nogle billeder.

 

Iso og Terkel går stadig ikke sammen, og det er rigtig træls... Det går sådan set fremad, men i baby steps. Vi går ture i snor hver dag, og de kommunicerer en hel del igennem hvalpegårdshegnet - og det er faktisk her jeg ser flest fremskridt. Terkel får lov at komme tættere og tættere på Iso, nu snudedutter de næsten, hvilket var utænkeligt for en uge siden, og hun bli'r heller ikke sur når han slår lidt med poterne. I går, efter at vi havde været til dyrlæge, kom hun hen og snuste til ham da vi kom ind ad døren, det er heller aldrig sket før. Nu gik det jo helt i ged med vores aftale med Ninjamor, hvor vi fik aflyst pga. smitterisiko. Men hende vi skal gå til hvalpetræning hos er også adfærdsbehandler, så forhåbentlig kan hun hjælpe os videre.

 

Terkel var også med til Iso's agilitytræning i går, og han var bare SÅ dygtig til at sidde i sit bilbur medens Iso løb. Det er godt nok et område hvor jeg vil være mere omhyggelig end jeg har været med Iso!!! Iso er en ren pestilens ved siden af en agilitybane, hun kører helt vildt op og ligger f.eks. og kratter i vildskab i buret. Det skal Terkel IKKE lære! Forhåbentlig kører han heller ikke så meget op, han har langt mere ro i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre det går fremad. Jeg har læst dine indlæg med stor interesse, da jeg er ved at sætte lille hvalp med 8 årig tæve. Vi er på dag 5. Og den gamle er ikke imponeret. Lader du Iso knurre af hvalpen gennem tremmerne? Og selv lade dem klare det?

 

Iso knurrer ikke så tit gennem tremmerne, hun viser mest bare tænder, men når hun gør så ser det ud til at han "er for vild", så der lader jeg hende gøre det. Hun er dog venlig langt størstedelen af tiden, havde hun hele tiden knurret/vist tænder havde jeg nok ikke bare ladt hende gøre det. Eller rettere sagt, så havde jeg ikke ladt dem gå helt så tæt på hinanden. Jeg har både hvalpegård OG babygitter, så jeg kan vælge at holde åbent eller lukket for Iso at komme ind i køkkenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal altså lige tillægges at Iso ikke er en "normal" hund. Hun fik et ordentligt knæk som ung, hvor min gamle hund blev syg og de to kom op at slås. Så hun mistede totalt tilliden til andre hunde. Med en "normal" hund ville det nok sjældent gå så langsomt, og i så små baby steps som det lige pt. gør med Iso...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Terkel været på oplevelsestur! I går tog vi til agilitystævne i Vordingborg, og bagefter hjem til min søster. I dag fik Terkel så den helt store miljøtræningstur, så nu har han kørt i metroen, kørt i elevatorer, været på Kastrup, kigget på tog, og gået tur på Amagerbrogade! Lige pludselig var verden meeeeget stor, sammenlignet med vores lille "landsby" som består af 8 huse/gårde... Men hold da op, han tog det bare SÅ flot! Han er godt nok en lille cool hvalp!

 

thumb_IMG_1415_1024.jpg

 

thumb_IMG_1405_1024.jpg

 

thumb_IMG_1409_1024.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...