Hop til indhold

Pandelampe..?


korvis
 Share

Recommended Posts

Har både en Petzl og nogle af de billige. Har næsten altid pandelampe på, når jeg går tur om vinteren, da det jo oftest foregår i mørke. Synes de billige lyser ok op, men de er noget mere klodsede. Ville ikke undvære en pandelampe. Rart at se hvor hundene er, og hvor man går. Har dog været for nærig til at prøve nogle af de rigtig dyre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har både en Petzl og nogle af de billige. Har næsten altid pandelampe på, når jeg går tur om vinteren, da det jo oftest foregår i mørke. Synes de billige lyser ok op, men de er noget mere klodsede. Ville ikke undvære en pandelampe. Rart at se hvor hundene er, og hvor man går. Har dog været for nærig til at prøve nogle af de rigtig dyre.

 

Ja, I har vel også kulsort ude ved jer, kan jeg tænke..? Prøver at finde én der ikke virker for klodset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har misforstået og troet det var en du skulle bruge når du var i haven :mrgreen:

 

Derfor vil jeg foreslå en orbiloc lampe - har en i hvid og så har beaglerne også hver deres i andre farver. Min lampe placerer jeg foran på min jakke - lyset kan ses på 5 km afstand så den er ret kraftig. Bruger den kun på steder hvor det er meget mørkt hvis vi er ude at gå efter mørkets frembrud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har misforstået og troet det var en du skulle bruge når du var i haven :mrgreen:

 

Derfor vil jeg foreslå en orbiloc lampe - har en i hvid og så har beaglerne også hver deres i andre farver. Min lampe placerer jeg foran på min jakke - lyset kan ses på 5 km afstand så den er ret kraftig. Bruger den kun på steder hvor det er meget mørkt hvis vi er ude at gå efter mørkets frembrud.

Jamen den skal skam også bruges i haven, og hvor jeg ellers lufter Terkel om aftenen!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg har købt en pandelampe! Og har prøvet den her til aften, den fungerer supergodt. Det endte med at bli' denne her, "Asivik H super"

 

http://www.spejdersport.dk/asivik-h-super.aspx

 

Den har 3 indstillinger - en "bred", en "smal/spot, og en "kraftig". Den sidder godt, remmen rundt hovedet er ok bred og sidder godt, og selve lampen er ikke tung, så den sidder sgu dér hvor man sætter den. En fiks detalje er at man kan vinkle selve lampen nedad efter behov, så man ikke behøver at gå duknakket når ens fokus er på hundelorte i græsset. :5up: 149,- kostede den, og ser indtil videre ud til at være alle pengene værd! Jeg har på "premiereturen" gået i maaange minutter og nærstuderet hvalp som ikke vil skide, men regner da bestemt med at kunne se lorten når den en gang falder! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet med en pandelampe, men jeg får fnidder af den, så manden har istedet givet mig denne - den kan stå i min lomme eller holdes. Og den har lygte i enden og så det store led felt... Så har den kroge bagpå, kan knækkes i bunden og har en magnet også... Typisk arbejdslampe...

571000003_set?$Optimera_Large$

Den ser da rigtig smart ud! :5up:

 

Jeg har jo brugt pandelampen i aften igen, og er rigtig glad for den! Den sidder godt fast, jeg bruger faktisk alle 3 indstillinger, og det er genialt at man kan vinkle den nedad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser da rigtig smart ud! :5up:

 

Jeg har jo brugt pandelampen i aften igen, og er rigtig glad for den! Den sidder godt fast, jeg bruger faktisk alle 3 indstillinger, og det er genialt at man kan vinkle den nedad.

 

Den er ikke så kraftig som nogle af de lamper der er vist her, men hvis man ikke egner sig til en pandelampe, så den super :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi på første tur med LAMPEN :klap: Den er FANTASTISK og får 110 % anbefaling herfra. Vi gik på en KULSORT mark - midt ude i ingenting, og den lyser op omkring 10 meter i en rundkreds omkring os - så Aslan kan løbe løs (med sin refleksvest og Orbiloc) og holder sig inden for lyskeglen også samtidig med, at han kan strække ud - og jeg kan se ALT.:5up:

 

Og så på vejen til og fra marken kunne bilerne tydeligvis se os bedre - her skal man dog lige vende den ned af for at vise lidt hensyn.

 

På marken var der en hund, der gøede i det fjerne, og Aslan blev lidt urolig (pga Stoholm-episoden i mørke) men så kunne jeg lige skifte indstilling og sikke da en lyskegle! Den lyser omkring 200 meter (forsigtigt bud - jeg er ikke talstærk men virkelig langt!) ud i keglen, når man retter den ud på den måde. Jeg gjorde det også, da der var en "lyd". Aslan stod lige og kiggede sammen med lyskeglen og så slappede han af igen - for der var ingen hund.

 

Vi gik også spor, hvor Aslan kunne søge inden for lyskeglen på den ca 10 meter i radius - siden Stoholm-episoden har han ikke turdet samle sig om at søge i mørke. Så total winwin

 

Det eneste minus er, at jeg blænder Aslan fordi den peger lidt ned, men det har vi aftalt, at vi indretter os efter - han er derfor begyndt at stille sig ved siden af mig og jeg slår lampen op, når snor skal på - med andre ord det kan let løses

 

Jeg kan næsten ikke få armene ned! Tak Korvis for anbefalingen :5up::vuf:Især Aslan gør dette virkelig en kæmpe forskel for tryghedsmæssigt! Han siger Vuf vuf og det betyder - tak tak :5up:

 

Jeg vil endda tro, at en eventuelt ulv eller løs hund ville kunne blændes så tilstrækkeligt, at vi ikke behøver tænke på dem mere heller (det er min mand, der tænker på ulvene, men jeg gør også lidt der i mørket... hehe vi har dog kun mødt en ræv... :roll:)

 

Jeg ligner en total KLOVN, men så har vi lidt at grine af, som min nabo sagde, da de så os :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...