Hop til indhold

Eng. bulldog /aus. shepard blanding - hvad tænker I?


Louisen
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ud og hilse på en hund i dag, som er en blanding af engelsk bulldog og australian shepherd.

De skriver:

 

Superman er en usædvanlig blanding, som der dog er faldet rigtigt heldigt ud. Han er overordentligt smuk og er udstyret med et brunt og et isblåt øje. Dyreværnet er trådt til med hjælp til Superman og vi skal have fundet en dejlig familie, der har tiden og overskuddet til en krudt-karl som ham.

 

Han er godheden selv, men temmelig aktiv. Perfekt.

Han er ikke verdensmester i kunsten at være alene hjemme, og skal han være alene hjemme et par timer eller tre, så skal han aktiveres godt og grundigt inden. Ja, det er vel meget normalt at de skal det, jeg var vant til med Taiki at bruge 1-1½ time om morgen på både fysisk og mental træning, søgning/spor inden jeg tog afsted - om jeg var afsted to timer eller 6.

Med aktivering af Superman er man nødt til at tænke i både fysiske og mentale baner, da han også har brug for noget hjernegymnastik. Intet problem, det er jeg vant til.

Superman er glad for alle mennesker, når han lige er kommet over den først generthed og får hilst. Han er også rigtig glad for børn.

Han kan dog virke meget voldsom i sine glædesudbrud for nogen, så det skal man lige være opmærksom på. Intet problem, Taiki var meget reserveret, men også lidt voldsom når han elskede folk. Så jeg kan godt håndtere begge ting - og skal have barn engang, så fint til børn.

 

Han er rigtig glad for andre hunde, og vil meget gerne lege. Hvis hans kommende familie har en glad og legesyg hund i forvejen, ville dette sikkert være et hit. Jeg har ikke hund, men vi skal måske have endnu en hund senere, når vi er flyttet på landet. Jeg bor dog et sted med tusind (eller i hvert fald 10-20 styks) sociale hunde, og en hundeindhegning hvor der er fest og glade dage. Og henne i hundeskoven, er der yderligere 10-15 søde hundevenner. Ellers skaffer jeg hunde-dates!

 

Katte har han et nysgerrigt forhold til, og har været rigtig god til at respektere, hvis katte ikke lige synes han skal komme for tæt på. Min søster har kat, som vi dog ikke kommer til at hænge ud med sådan ofte, men dog engang imellem. Dette her ser jeg som et godt udgangspunkt, med mulighed for yderligere træning.

 

Alt i alt en sindssygt lækker, dejlig, kærlig dreng, der egentlig bare ikke er en ørn til at være alene hjemme, så hans kommende familie skal have god tid til at træne dette med ham. Det har jeg.

Superman er kastreret Fint, så slipper man for overvejelserne om for/imod, hæhæ.

 

Udover de ting, der stikker i øjnene i denne beskrivelse, hvad tænker I så om denne blanding? Helt håbløs eller mere sjov i det?

 

Kan den fungere som træningsmakker på et normalt (ikke konkurrence) niveau? Eller tror I han bare har vat i ørerne, eller?

 

Det med alene-hjemme, lyder som om det kan trænes stille og roligt - jeg har mulighed for at have ham med på uni i en periode, eller hente ham i frokostpausen og gå en lang tur med ham/træne, inden vi går over til eftermiddags-forelæsninger, alternativt skaffe pasning, så alene-hjemme træningen bliver i hans tempo.

 

Er det helt håbløst, eller?

 

Glæder mig til at besøge ham, og måske en anden hund hos Dyreværnet, som dog ikke er lagt på hjemmesiden endnu. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han lyder herlig! Mød ham med åbent sind, se om du kan få ham til at arbejde lidt for nogle godbider, hvis han gerne vil lege og have sjov sammen med dig, og samtidig kan koncentrere sig en lille smule om lidt "sit" og den slags, tror jeg helt sikkert han kunne blive en sjov hund til hyggetræning. Og vi vil se billeder! Også selvom du ikke ender med at falde for ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker du ihvertfald skal være obs på, at han nok er meget voldsom og fysisk i sin legestil og at mange hunde dermed ikke vil synes han er særligt sjov. Derudover så synes jeg desværre at 9 ud af 10 aussier jeg møder har sindssygt dårligt temperament og er ikke hunde jeg stoler på over en dørtærskel, så jeg ville personligt styre i store buer udenom alt med den race indblandet - men det er en personlig fordom baseret på de hunde af racen jeg har mødt på træningspladser og til stævner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Billede: http://www.dyrevaernet.dk/dyr.aspx?id=252eae32-065e-4c8c-9bd2-5696fb63029f

 

Jeg tænker, at hans legekammerater skal være rottweilere, bulldogs og den dogue de bourdeax teenager, der bor i området. Så alt efter hvad type leg han er til, så kan jeg finde legekammerater.

 

Jeg er også lidt nervøs for aussien, fordi hvis han har deres "hektiske stress hysteri" og bulldogs stædighed, så kunne det være ret uheldigt, når han også samtidig er så aktiv og har brug for mental stimuli.

Han lyder jo umiddelbar som en meget sød og positiv hund, men det kan jo også komme an på situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at du ikke nødvendigvis kan regne med at han kan komme med på uni fra start. Det kan være han stresser for meget.

 

Så det synes jeg du skal teste når du møder ham. Om han kan slappe af mens du sidder på en bænk.måske med en lækker kong. Selvfølgelig kan han ikke det fuldt ud, men du skulle gerne kunne se at han kan falde til ro i nogle minutter af gangen.

 

Ellers lyder han lækker nok.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pga bøvl med offentlig transport kom jeg først sent herud. Så vi gik ikke tur, men jeg sad i buret og hilste på ham.

 

Han er en meget dejlig hund, med et skønt temperament. Glad og fjollet, men viiildt fokuseret ved øvelser. Han kunne godt sit, giv pote kom efter første gang, tænker han har lært den med en anden verbal kommando. Næsedut kendte han ikke, fattede den efter anden gang og den sad i skabet efter tredje. Mega fokuseret, meget kontakt selvom han tydeligt var distraheret (ikke stresset) pga megen larm fra de andre hunde.

 

Han er utrænet, og hvilken skam altså. Det var jo så nemt, men jeg er så også vant til shiba. :D

 

Jeg vender tilbage både lørdag og søndag, for at gå ture og overveje det yderligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aussien kan jo både være fugl og fisk, men qua hyrdehunden så vil de fleste gerne arbejde.

 

Enig med det fysiske, de kropstackler en del. Det er ikke i ond mening, emen skyldes jo at de er lavet til at hyrde kvæg. Hos os er labberne gode at lege med......ellers så sig til :mrgreen:

 

Vær OBS på om generthed er racens normale reserverthed (ingen problemer) eller han er sky/bange så er det skidt. Aussien er jo vagthund, så bange hun med kombi af uadreagerende kan være skidt.

 

Herhjemme KAN stresses en del, det fede er, at det ikke gør at Ludwig reagerer mod andre hunde der kommer tæt på, det er "kun" manglende hjerne....(hviket hundeføreren dog er ret irriteret over....:engel:

 

Og så krydser jeg får at han ikke har bulldog'ens flade næse.........

 

 

Langt de fleste af de aussier jeg har mødt er super søde, trænbare og let reserverede. Til gengæld har jeg stadig tilgode at finde en aussie-blanding der er normal.....(krydser for at du måske får den første.....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker du ihvertfald skal være obs på, at han nok er meget voldsom og fysisk i sin legestil og at mange hunde dermed ikke vil synes han er særligt sjov. Derudover så synes jeg desværre at 9 ud af 10 aussier jeg møder har sindssygt dårligt temperament og er ikke hunde jeg stoler på over en dørtærskel, så jeg ville personligt styre i store buer udenom alt med den race indblandet - men det er en personlig fordom baseret på de hunde af racen jeg har mødt på træningspladser og til stævner.

 

Sig til hvis du er på Sjælland, så har jeg to stk selskabspapegøjer der gerne vil prøve at modbevise din fordomme......:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aussien kan jo både være fugl og fisk, men qua hyrdehunden så vil de fleste gerne arbejde.

 

Enig med det fysiske, de kropstackler en del. Det er ikke i ond mening, emen skyldes jo at de er lavet til at hyrde kvæg. Hos os er labberne gode at lege med......ellers så sig til :mrgreen:

 

Vær OBS på om generthed er racens normale reserverthed (ingen problemer) eller han er sky/bange så er det skidt. Aussien er jo vagthund, så bange hun med kombi af uadreagerende kan være skidt.

 

Herhjemme KAN stresses en del, det fede er, at det ikke gør at Ludwig reagerer mod andre hunde der kommer tæt på, det er "kun" manglende hjerne....(hviket hundeføreren dog er ret irriteret over....:engel:

 

Og så krydser jeg får at han ikke har bulldog'ens flade næse.........

 

 

Langt de fleste af de aussier jeg har mødt er super søde, trænbare og let reserverede. Til gengæld har jeg stadig tilgode at finde en aussie-blanding der er normal.....(krydser for at du måske får den første.....)

 

Jeg så ikke hans reservation. Men ok, er vant til shiba. Håb snuste til min hånd, og så var vi venner.

 

Han virkede ikke stresset selvom der var aktivitet og hundegøen. Bare distraheret. Jeg ser mere i morgen, hvor vi også går tur.

 

Han forsøgte to gange at sætte sig på mig, da jeg nussede hans bagparti. Så lidt rolig kan han da blive. Men igen, jeg ved mere i morgen. Jeg er der 20 minutter før de åbner, og bliver helt til luk hvis jeg må - fire timer.

 

Det jeg så i dag var ret positivt, trods larm, aktivitet og mørke/kulde. Så jeg er spændt på i morgen, hvor vi får væk i fred og får lidt ro på.

 

 

Hvor bor du på Sjælland? I tilfælde jeg tager dig op på det med legekammerater ;)

 

PS. Næsen er det, jeg kalder en mule. Den er ikke snude-spids, men bestemt ikke flad. Jeg lyttede på hans vejrtrækning og den var ubesværet. Så det har han vist umiddelbart ikke med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så ikke hans reservation. Men ok, er vant til shiba. Håb snuste til min hånd, og så var vi venner.

 

Han virkede ikke stresset selvom der var aktivitet og hundegøen. Bare distraheret. Jeg ser mere i morgen, hvor vi også går tur.

 

Han forsøgte to gange at sætte sig på mig, da jeg nussede hans bagparti. Så lidt rolig kan han da blive. Men igen, jeg ved mere i morgen. Jeg er der 20 minutter før de åbner, og bliver helt til luk hvis jeg må - fire timer.

 

Det jeg så i dag var ret positivt, trods larm, aktivitet og mørke/kulde. Så jeg er spændt på i morgen, hvor vi får væk i fred og får lidt ro på.

 

 

Hvor bor du på Sjælland? I tilfælde jeg tager dig op på det med legekammerater ;)

 

PS. Næsen er det, jeg kalder en mule. Den er ikke snude-spids, men bestemt ikke flad. Jeg lyttede på hans vejrtrækning og den var ubesværet. Så det har han vist umiddelbart ikke med.

 

En "korrekt" aussie er reserveret, men ikke sky. Men mange, blandt andet min den store, har ikke læst den del ;)

 

Begge mine eeeelsker også at blive nusset på bagenden og lige over haleroden...plejer at give sjove pivende, hyggelyde :lun:

 

Bor Bryggen, Kbh :blink:

 

Btw, hvis du gør det, så det første trick vi fik af opdrætter ift. alene hjemme-træning var, at hunden skulle have et begrænset område som den kan overskue, og derved ikke har brug for at stresse for at overskue det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sig til hvis du er på Sjælland, så har jeg to stk selskabspapegøjer der gerne vil prøve at modbevise din fordomme......:engel:

 

Jeg har skam mødt en enkelt skøn aussie. Karinas Gracie er fantastisk. Men alle andre jeg har mødt ville jeg ikke dele hjem med, om du så betalte mig for det og de fleste af dem har jeg ikke engang haft lyst tjl at snakke med, stoler simpelthen ikke på dem. De har sindssygt ringe temperament og har trænet med to der er blevet aflivet efter utallige bidepisoder på både hunde og mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har der været en del fokus på aussien. Men hvor meget den fylder ift. bulleren, ved jeg ikke. Som nævnt så jeg ikke skyggen af stress eller skyhed, eller noget som var mistænkelig adfærd. Og vi sad da sammen noget tid, også alene.

 

Jeg skal nok opdatere i morgen, når jeg har været derude igen :)

 

Som sagt, er det bare mine personlige fordomme. Det er jo en populær race, så jeg har nok bare været svært uheldig med de individer jeg har mødt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam mødt en enkelt skøn aussie. Karinas Gracie er fantastisk. Men alle andre jeg har mødt ville jeg ikke dele hjem med, om du så betalte mig for det og de fleste af dem har jeg ikke engang haft lyst tjl at snakke med, stoler simpelthen ikke på dem. De har sindssygt ringe temperament og har trænet med to der er blevet aflivet efter utallige bidepisoder på både hunde og mennesker.

 

Gracie er søøøøød :lun:

 

Men ÆV at der er kommet så mange dårlige......de er desværre blevet mere populære :megaked:

 

Men aussien skal IKKE være nervøse, udadreagerende, sky eller lignende.....Det er der ingen udskyldning for, og så er det nok det bedste at de er blevet aflivet. Desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt, er det bare mine personlige fordomme. Det er jo en populær race, så jeg har nok bare været svært uheldig med de individer jeg har mødt :vedikke:

 

Men, helt forståeligt, danner man jo sin mening pba. de individer man møder....... Der er jo desværre en "kennel" i Jylland der spytter dem ukritisk ud, så kan jo "håbe" at det derfra du møder....og nej, aussien er ikke for alle og er ikke en ren klappe-kage-hund. Det er ikke for sjovt at de går under til navnet "rottweiler med pels"....

 

Nu er jeg ved at stå op, på vej i bad osv., for at besøge ham igen. Kan godt mærke, at jeg faktisk er lidt nervøs? Det er jo en stor beslutning. Men jeg ved fra i går, at så snart jeg er derude, slapper jeg af. Det er jo også noget, jeg har lært i mit arbejde, at falde til ro og være i nuet. Men ih.

 

Krydser for et godt besøg, og at du ikke er i tvivl om hvilken beslutning du skal tage når du tager hjem. Om det så er den ene eller den anden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med dit besøg, han ser virkelig lækker ud, men det er godt nok en interessant blanding :-D

 

Den eneste Aussie jeg kender er simpelthen sådan et dejligt fjollehoved, skulle jeg sammenligne hende med nogen anden race ville jeg sige lab. Men hun er måske bare lidt atypisk. Hun elsker alle! uden undtagelse, store små, mennesker og dyr. Stress tror jeg ikke findes i hendes verden, og så er hun bare gudesmuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...