Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Jo, gerne. Det kræver bare lige at jeg får taget noget. :mrgreen:

 

Skal prøve at huske det næste gang vi træner.

 

Bruger I slet ikke det at filme træningen over there..? Manner, jeg har filmet masser af træning (og stævner), som jeg sidder og studerer bagefter. Det gi'r altså rigtig meget! Man når jo ikke at opfatte alt når man løber - og man kan i hvert fald ikke se sig selv! Jeg har et lille billigt lommekamera som filmer i HD, og et lille billigt trebens-stativ, så har jeg ingen som kan filme sætter jeg bare det op og så står det og filmer selv. Det bli'r jo ikke lige så godt som hvis man får nogen til at filme, men bedre end ingenting!

 

Og on that note - her i vores lille hal på Fyn har de noget skide smart! De har et GoPro i hallen, så kan man hente en app på nettet, logge ind på kameraet og lade det filme træningen. Bagefter kan man så hente videoerne ned på sin telefon. Virkelig smart! De har så ikke fundet det perfekte sted at hænge kameraet endnu, uden at det karambolerer med lyset, så indtil videre kan man ikke helt få hele hallen med. Men når det kommer bli'r det helt perfekt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i heldige! :-D Rigmor og jeg starter først træning d. 26 jan hos HH, og så kører vi kun træning hveranden uge indtil engang i marts. Selvom at jeg i disse dage, med denne kulde, altså ikke længes efter træning :lol: Lidt ambivalent, for samtidig savner jeg jo at træne agility.. Men i varme! :mrgreen:

 

Åhr jeg elsker at løbe agility når det er koldt... nok mest fordi min lille kortsnudede hund bare fungerer så meget bedre i det kolde vejr end i varmen, er dog ikke så stor fan af agility udendørs og dårligt vejr... så meget hellere sommervejr

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr jeg elsker at løbe agility når det er koldt... nok mest fordi min lille kortsnudede hund bare fungerer så meget bedre i det kolde vejr end i varmen, er dog ikke så stor fan af agility udendørs og dårligt vejr... så meget hellere sommervejr

 

Ingen tvivl om at agility er aller, aller bedst udendørs og i tørvejr og i lige tilpas varmt vejr! :5up: Der er ikke meget der slår den første udendørstræning i perfekt vejr! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er til dels enig, men ikke i minusgrader og stiv vind :mrgreen:

Nej det kan vi også undvære her... regn og sne er på heller ingen måde velkommen. :lol: Men sådan en frisk kølig, vindstille forårsdag med skinnende sol, det tager vi imod med kyshånd :-D

 

Og det kunne vi desuden også godt bruge til stævnerne i år, sidste år formåede det at regne til næsten samtlige udendørs stævner jeg deltog i. :evil:

 

Ingen tvivl om at agility er aller, aller bedst udendørs og i tørvejr og i lige tilpas varmt vejr! :5up: Der er ikke meget der slår den første udendørstræning i perfekt vejr! :lun:

 

Nej det er bare lækkert!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tvivl om at agility er aller, aller bedst udendørs og i tørvejr og i lige tilpas varmt vejr! :5up: Der er ikke meget der slår den første udendørstræning i perfekt vejr! :lun:

 

nej 20 grader, en mild brise og på bare tæer i græs. Så er der noget ved at løbe agility. mmmm sommer, jeg savner dig! Vi starter imorgen. Wille skal på agilityhold for store piger. det bliver meget spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaaa!!! :lun:

 

Spændende med Willetøsen! :5up: Husk at rapportere herinde!!! :ivrig:

 

Ja. Min ex havde lovet jeg måtte få hans gamle goPro kamera, så jeg kunne få filmet lidt, men han har desværre ikke været forbi med det endnu. Afhængig af hvor koldt det er i morgen, må jeg se om iphonen kan filme i kulden og om jeg kan få nogen til at filme os lidt :-)

 

Jeg er selv ret spændt på hvad hun siger til det, men efter vi løb Nytårstræt så er jeg lidt mere håbefuld på at hun ikke er totalt teenagespasser og bare løber rundt og siger "heeeeeeeej, jeg hedder Wilma, skal jeg hoppe ovenpå dig" til alle de andre hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har til første træning i går. Og prinsesse var så fin. Man var heller ikke i tvivl om at hun bare var klar til at lege :smil:

 

Det blev dog klart hvor meget andre hunde kan påvirke hende. Det stod en med sin hund hvor hun skulle sendes ud og hente spring og det ville hun ikke når den stod der og kiggede (den gik så udenfor ind til Cassi var færdig). Og så er det sørme og sandt, en måned til konkurrencesæsonen starter i VAS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er sikkert rigtigt.

jeg vil bare så gerne på et kursus med oneminddog metoderne.

Og nu havde jeg lige satset på at komme afsted på et kursus inden stævnesæsonen.

 

Jeg er skrevet op på venteliste på et 3 dags kursus ved Channie ( tror jeg hun hedder) :hmm:hendes hund hedder mayday :mrgreen:

Det koster 1100 kr for alle 3 dage incl forplejning.

Det syntes jeg er en ok pris :5up: Selvom jeg ikke lige kender hende.

Så håber meget på at jeg får pladsen.

Selvom jeg så må droppe DGI nytårsstævne og højme. ;-)

Jeg har bildt mig selv ind at kurset giver mig så meget mere end et dgi stævne og at Højme er ALT for langt væk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er sikkert rigtigt.

jeg vil bare så gerne på et kursus med oneminddog metoderne.

Og nu havde jeg lige satset på at komme afsted på et kursus inden stævnesæsonen.

 

Jeg er skrevet op på venteliste på et 3 dags kursus ved Channie ( tror jeg hun hedder) :hmm:hendes hund hedder mayday :mrgreen:

Det koster 1100 kr for alle 3 dage incl forplejning.

Det syntes jeg er en ok pris :5up: Selvom jeg ikke lige kender hende.

Så håber meget på at jeg får pladsen.

Selvom jeg så må droppe DGI nytårsstævne og højme. ;-)

Jeg har bildt mig selv ind at kurset giver mig så meget mere end et dgi stævne og at Højme er ALT for langt væk :lol:

Jeg er selvfølgelig også heldig at jeg træner fast hos Jane som er OneMind Dog instruktør :engel: kan kun anbefale at komme på kursus hos hende. Har faktisk aldrig trænet hos Channie, men har kun hørt godt om hende. 1100 kr inkl forplejning for 3 dage synes jeg lyder som en helt fair pris synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selvfølgelig også heldig at jeg træner fast hos Jane som er OneMind Dog instruktør :engel: kan kun anbefale at komme på kursus hos hende. Har faktisk aldrig trænet hos Channie, men har kun hørt godt om hende. 1100 kr inkl forplejning for 3 dage synes jeg lyder som en helt fair pris synes jeg.

 

Ja hende vil jeg også meget gerne på kursus ved.

Eller endnu bedre gå til træning ved :mrgreen:.

Men vi jyder må jo nøjes ;-)

Har lige set en video fra hvor Jane er på seminar hos Elina. Hold nu op det er bare så hammer fedt ud! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Wille var meget dygtig idag til agility for store piger. Jeg glemte at filme, sorry. Men uhada hvor den lille blondinehjerne var på arbejde. Helt træt blev det lille spanielshoved.

 

er helt ked af. at jeg ikke fik filmet Willewup i starten af timen igår. For lige da hun satte igang med aftenens første udfordring fandt jeg faktisk lige pludselig den der "fuck agility er sjovt" følelse indeni mig selv, da lille blondinen gik beserk i lige tunneller som jeg på ingen måder kunne følge med i :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså. Fik filmet min træning med Calle i dag, men ved ikke hvor det er blevet af.

 

Nå, men har jo været i Ringstedhallen i den timer i dag. Først med Cassi på konkurrencetræningskursus. Hun var så lækker at løbe med og er i det hele taget det artig.

 

Efter kurser var det Calles tur og han fik i dag lov til at løbe en hel bane med feltforhindringer for første gang. Det var tydeligt at mærke på ham at det var lidt svært, men han har så sød og der er ting som begynder at fungere.

Han er lidt en vildbasse og ikke så bange af sig, så han skal holdes i ørerne.

Og Hold nu fast, han kunne tage sin slalom som en del af banen. Det bliver spændende når vi skal debuterer til konkurrence i næste måned. Tror jeg skal have en helt klar plan for hvad vi skal inden vi kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

:damn: Dexter har skadet en trdepude IGEN!!!!! Det sker kun når han løber fri, men han har kun løbet fri på græs i dag? Jeg fatter det ikke?!?!? og det er ikke sådan at han får revner i dem, men mere som om han lige skræller et lag hud af? Så nu bliver der ingen træning til mig i morgen, gider ikke køre derop bare for 15 minutter med Sally :roll: 3 mdrs pause er jo heller ingenting, vel? (for ikke at tale om hvor meget det fucker op min løbetræning, nu må jeg jo løbe uden hund mandag :shock: tror ikke hans sko bliver på i det her pløre...)

Link til indlæg
Del på andre sites

:damn: Dexter har skadet en trdepude IGEN!!!!! Det sker kun når han løber fri, men han har kun løbet fri på græs i dag? Jeg fatter det ikke?!?!? og det er ikke sådan at han får revner i dem, men mere som om han lige skræller et lag hud af? Så nu bliver der ingen træning til mig i morgen, gider ikke køre derop bare for 15 minutter med Sally :roll: 3 mdrs pause er jo heller ingenting, vel? (for ikke at tale om hvor meget det fucker op min løbetræning, nu må jeg jo løbe uden hund mandag :shock: tror ikke hans sko bliver på i det her pløre...)

 

En af mine venner har samme problem med sin BC. Den flår simpelhen det yderste lag hud af på trædepuderne.

Det opstår hvis den løber frit på græs. Selv kort tid er nok.

Det gør utrolig ondt på ham, men heler heldigvis hurtig.

Meget belastende at have en BC der ikke kan tåle at løbe på græs.

hun har forsøgt med sko/sokker men de ryger af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...