Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Tak... Ved heller ikke helt hvad der sker. Føler selv jeg har et større overskud og ved ikke om det skyldes den lille krudtugle.

 

Jeg synes at du løber langt mere end jeg har set dig gøre før. Som om du "tør" løbe til - hvilket jeg også genkende fra mig selv... Når man har en lidt missil-agtig hund bli'r det jo nemt sådan at man prøver at hænge lidt på bremsen, "for at ikke køre dem endnu mere op". Hvilket absolut ikke fungerer! Uanset hvad, så ser det sgu godt ud! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Det var vist omvendtdag i dag. Cassi kunne jeg slet ikke finde rytmen med, og Calle, ja, han overraskede positivt.

 

Det gik galt fra første løb med Cassi. Jeg var simpelthen så irriteret over sværhedsgraden(det var nødvendigt med hele otte skifte, tingene stod MEGET tæt, feltforhindringerne var meget glatte og indgangen til slalom var alt for svær taget i betragtning at det var en kl. 1). Det tog jeg med mig ind på banen og så sejlede alt, og jeg kunne bare ikke finde rytmen med hende. Jeg var sur og tvær og det gik i hende. I AGÅ valgte hun fuldstændig at ignorere flere ting, og så valgte jeg at tage hende ud. i SP1 hev hun nærmest samtlige forhindringer og så besluttede jeg at tage hende ud og valgte at trække hende fra SPÅ. Det har været første gang hvor jeg har haft sådan en øvdag med hende og er ret ked af det. Vi plejer altid at have det sjovt sammen.

 

Så var der jo ham lillebror, som skulle på græs for første gang. Jeg havde jo oplevet ham i sidste uge, hvor han tog sig nogle gevaldige friheder og jeg måtte tage ham ud af to løb. Jeg kunne tydeligt se det for mig at han løb ud af banen og skulle sige hej til alle eller at han strøg efter de andre hunde eller at han blev helt hysterisk over at se de andre løb agility. Jeg havde besluttet mig for at hvis han gjorde det i det første løb, så skulle han trækkes fra de andre. Og hvad gør vilddyret? Jo, han er super artig. Han stadig vild og der er lidt problemer med styringen, men når jeg ved hvordan han har været, så er jeg ret tilfreds, og der var så mange gode ting. Han køre stadig meget højt, men i dag fik vi da feltforhindringerne(og felterne!), og efter lidt kamp kom han også gennem sin slalom. Jeg tror det så væsentlig mere ukontrolleret og vildt ud, end hvad det egentlig var.

Og så var han slet ikke i tvivl om at han skulle være på agilitybanen og koncentrere sig om at gøre det jeg bad ham om. Bare det at jeg kan kalde ham af en tunnel er lidt en sejr.

 

Så nu glæder jeg mig til næste konkurrence, og så må vi træne mere på den slalom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et par billeder fra i dag. De to første er en serie, der siger lidt om hvor meget han egentlig giver sig og hvor lidt han passer på sig selv. Det var en belastning man ikke havde set hvis ikke der var taget billeder.

[ATTACH=CONFIG]132540[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]132541[/ATTACH]

 

Og så et lille slalombillede.

[ATTACH=CONFIG]132542[/ATTACH]

 

Fede billeder! :-D Men wow, det ser lidt crazy ud på billede to :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt klage over det, og så er det jo op til dommeren om de vil efterkomme det. Heldigvis blev der rykket rundt på nogle af tingene. Da jeg kom stod slalommen så den stoppede ud for to spring hvor hundene skulle sendes fremover, hvilket betød at man ikke kunne komme forbi og der var endnu mindre afstand mellem springene. Og så er 5 m faktisk lige i underkanten for en del af de større, hurtige hunde, det bliver i hvert fald snævert for min langbenede turbotrold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også været til stævne i weekenden, hos DcH Løgumkloster! Vi hyggede maks, fik (som sædvanlig) verdens uomtvisteligt bedste grillaften, og Terkel lærte næsten at sove i campingsssvogn! Og så er der vist ikke mere at sige om den stævneweekend... :lol: Jo, vi havde faktisk et ret sejt AGÅ om lørdagen - havde Iso ikke revet en sølle pind var vi kommet ind på en delt 3. plads! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt klage over det, og så er det jo op til dommeren om de vil efterkomme det. Heldigvis blev der rykket rundt på nogle af tingene. Da jeg kom stod slalommen så den stoppede ud for to spring hvor hundene skulle sendes fremover, hvilket betød at man ikke kunne komme forbi og der var endnu mindre afstand mellem springene. Og så er 5 m faktisk lige i underkanten for en del af de større, hurtige hunde, det bliver i hvert fald snævert for min langbenede turbotrold.

herovre er mindste afstand 3 fucking meter!!! :shock: og den bliver brugt, af latterlige dommere som vist stadig tror at agility er noget man dyrker med sin schæfer som løber "på plads" hele vejen rundt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde vores mest konsistente stævne nogensinde, måske lige bortset fra vores allerførste - disk i samtlige løb! :mrgreen:

 

Der var generelt utroligt få fejlfri, dels pga meget tekniske baner med mange fælder, dels pga vejret. Det regnede vildt meget, og når man er under et metaltag, så larmer det virkelig meget, nogle gange kunne man ikke engang høre sin egen stemme. I går troede vi der var en tornado på vej, det blæste så meget at der var en regulær sandstorm i arenaen, og stofburene, nogle af dem med små hunde i, fløj rundt i hallen. Leah er normalt ikke bange for dårligt vejr, men det her påvirkede hende alligevel. Det larmede helt vildt.

 

Men pyt, hun havde rigtig mange gode momenter, og fin fart, og hun rørte aldrig en pind, så jeg klager ikke. Vi skal dog tilbage og øve hendes ståfelter igen, for med hendes nyfundne fart smutter der af og til et felt. Det er en helt ny problematik, men det er jo positivt, at det er fordi hun bare vil videre så hurtigt som muligt. Og jeg tror ikke det bliver svært at rette.

 

Men hun er godt nok smadret nu, så hun får lige nogle dage at hvile i før vi begynder at arbejde på noget. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

herovre er mindste afstand 3 fucking meter!!! :shock: og den bliver brugt, af latterlige dommere som vist stadig tror at agility er noget man dyrker med sin schæfer som løber "på plads" hele vejen rundt :roll:

 

ja 3 meter er ikke meget. De løber jo efter samme regler i WAO og et af vores løb kom man ud af en tunnel, hvor slalom stod på linie med tunnelen. Karla nåede simpelthen ikke at dreje sig selv ind i den slalom på de 3 m. Og hun er altså en bette skid på 37 cm, omend hun er glad for store buer.... En stor hund havde ikke en chance.

 

edit. Det gav ingen mening. Her med billede. De kom ud af det tunnelhul nærmest slalom og skulle dreje direkte ind i den.

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana, Luna og jeg har også været i Løgumkloster, dog bare en enkelt dag. Så vi missede en hyggeligt aften i selskab med verdens bedste klub - men i det mindste gik jeg hjem med nogle godkendte resultater i bagagen :mrgreen:

 

Luna vinder alle sine 4 løb - så seriøst godkendt præstation fra hende af :klap:

 

Mana løber 4 rigtig fine løb!

 

Spring åben ryger der er pind pga førers po-po :genert: Agility Åben - fejlfrit og en 5 plads - yay! I de 2 klasseløb missede hun slalom indgangen - men ellers fejlfrit. Så 5 fejl i de 2 løb. Døgtig pige :hjerte: Jeg håber og be'r dog stadig til hun gider skrue op for farten!

 

Prøver lige om jeg kan linke til hendes SPÅben fra FB

 

https://www.facebook.com/john.dyrbye/videos/10154082298748363/

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana, Luna og jeg har også været i Løgumkloster, dog bare en enkelt dag. Så vi missede en hyggeligt aften i selskab med verdens bedste klub - men i det mindste gik jeg hjem med nogle godkendte resultater i bagagen :mrgreen:

 

Luna vinder alle sine 4 løb - så seriøst godkendt præstation fra hende af :klap:

 

Mana løber 4 rigtig fine løb!

 

Spring åben ryger der er pind pga førers po-po :genert: Agility Åben - fejlfrit og en 5 plads - yay! I de 2 klasseløb missede hun slalom indgangen - men ellers fejlfrit. Så 5 fejl i de 2 løb. Døgtig pige :hjerte: Jeg håber og be'r dog stadig til hun gider skrue op for farten!

 

Prøver lige om jeg kan linke til hendes SPÅben fra FB

 

https://www.facebook.com/john.dyrbye/videos/10154082298748363/

 

Luna er jo bare outstanding..! Og "Magna" ser superfin ud, det bli'r SÅ godt! :5up: Verdens Bedste Klub havde en rigtigt hyggelig aften, det var ærgerligt du ikke var med...

 

(Iso og jeg løb som to kæmpe store røve hele weekenden - men opdagede sgu at vi blev nr. 11 i AGÅ lørdag, med en enkelt nedrivning. Havde hun ikke revet den var vi kommet på en delt 3. plads! :shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana, Luna og jeg har også været i Løgumkloster, dog bare en enkelt dag. Så vi missede en hyggeligt aften i selskab med verdens bedste klub - men i det mindste gik jeg hjem med nogle godkendte resultater i bagagen :mrgreen:

 

Luna vinder alle sine 4 løb - så seriøst godkendt præstation fra hende af :klap:

 

Mana løber 4 rigtig fine løb!

 

Spring åben ryger der er pind pga førers po-po :genert: Agility Åben - fejlfrit og en 5 plads - yay! I de 2 klasseløb missede hun slalom indgangen - men ellers fejlfrit. Så 5 fejl i de 2 løb. Døgtig pige :hjerte: Jeg håber og be'r dog stadig til hun gider skrue op for farten!

 

Prøver lige om jeg kan linke til hendes SPÅben fra FB

 

https://www.facebook.com/john.dyrbye/videos/10154082298748363/

 

Tillykke med resultaterne. mht. Fart, jeg giver gerne noget af Calles væk. Kvit og frit...

Link til indlæg
Del på andre sites

havde kun to løb med Dexter igår, og fuckede dem begge to op :roll: Han var ellers en rigtig god dreng. Har ikke vores meget kedelige springløb endnu, men har agilityløbet, som var en fin sjov begynderbane, men dumme her fik ikke kaldt på hunden da han kom igennem den første tunnel, så han fortsatte selvfølgelig ned til det eneste spring han kunne se i sin løbebane. Dumme mor!!! Ellers fint.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er jo bare outstanding..! Og "Magna" ser superfin ud, det bli'r SÅ godt! :5up: Verdens Bedste Klub havde en rigtigt hyggelig aften, det var ærgerligt du ikke var med...

 

(Iso og jeg løb som to kæmpe store røve hele weekenden - men opdagede sgu at vi blev nr. 11 i AGÅ lørdag, med en enkelt nedrivning. Havde hun ikke revet den var vi kommet på en delt 3. plads! :shock:)

 

Ja Luna er faktisk lidt speciel :lun: Hun har nu løbet 14 fejlfri løb i streg!

 

Mana er bare sød og dygtig og høflig :engel:

 

Tillykke med resultaterne. mht. Fart, jeg giver gerne noget af Calles væk. Kvit og frit...

 

Tak og tak :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

havde kun to løb med Dexter igår, og fuckede dem begge to op :roll: Han var ellers en rigtig god dreng. Har ikke vores meget kedelige springløb endnu, men har agilityløbet, som var en fin sjov begynderbane, men dumme her fik ikke kaldt på hunden da han kom igennem den første tunnel, så han fortsatte selvfølgelig ned til det eneste spring han kunne se i sin løbebane. Dumme mor!!! Ellers fint.

 

 

Fint løb - sød Dexter dreng :lun: Må jeg ikke købe dine felter??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...