Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Iiiiihhhh, så begynder Fionia Cup at nærme sig!!! :banan:

 

Der er kommet campingoversigter op, men der kan man jo kun se hvem der camperer på pladsen. Sååeehh, er der flere HF'ere der skal med?? Trixie ved jeg, og jeg går da stærkt ud fra at NickyA også er med? Er der andre?

 

Jeg skal med Jeps! Men camperer hos vores søde kennelmutti :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget praktisk for jer alle, at de bor så tæt på. Meen, alligevel lidt ærgerligt at I så ikke er der til at hygge om aftenerne... Skal du med til festen?

 

Ja gad også godt campere hvis jeg havde en vogn. Men en uge i telt med 2 hunde. Nej tak :shock:

 

Og du er da velkommen til at invitere på hygge så kunne jeg da sagtens overtales til det en aften eller 2 :mrgreen::engel:

 

Skal ikke med til fest. Det ved jeg på forhånd nit hoved ikke kan klare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja gad også godt campere hvis jeg havde en vogn. Men en uge i telt med 2 hunde. Nej tak :shock:

 

Og du er da velkommen til at invitere på hygge så kunne jeg da sagtens overtales til det en aften eller 2 :mrgreen::engel:

 

Skal ikke med til fest. Det ved jeg på forhånd nit hoved ikke kan klare.

 

Ja, du skal da komme og hygge med Terkel og Coda!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiiihhhh, så begynder Fionia Cup at nærme sig!!! :banan:

 

Der er kommet campingoversigter op, men der kan man jo kun se hvem der camperer på pladsen. Sååeehh, er der flere HF'ere der skal med?? Trixie ved jeg, og jeg går da stærkt ud fra at NickyA også er med? Er der andre?

 

Jeg skal også med :mrgreen: Det er første gang så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente af så stort et stævne.

Min datter skal med så der skal også være tid til lidt andet end hund. ;-)

Og festen har vi fravalgt da vi skal ud og se på Fyn :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal også med :mrgreen: Det er første gang så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente af så stort et stævne.

Min datter skal med så der skal også være tid til lidt andet end hund. ;-)

Og festen har vi fravalgt da vi skal ud og se på Fyn :slem:

Fedt! :5up: Jeg har ikke været med til så mange, 2x Jutlandia og 1x Fionia før dette, men jeg synes det har været superhyggeligt og vildt fedt! Det er stort, og første gang syntes jeg godt nok at det var lidt uoverskueligt. Der var så 4 ringe, og man skulle finde rundt i dem, gå baner og huske dem i lang tid, og den slags. Fionia er så lige det mindre, der er "kun" 3 ringe så det er ikke helt så stort - lige tilpas! :5up: Jeg har valgt at kun løbe klasseløbene i år, og ingen åbne, så jeg skal kun løbe to løb pr. dag. Det er fordi jeg har Terkel med, der skal jo også være tid til ham, og han kræver stadig en del opmærksomhed. Men det bli'r nu også rart, så er der masser af tid til hygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal med over til Fionia... Har dog valgt at få et værelse på stedet. Lidt dyrt, men gider simpelthen ikke campingvogn!

 

*********************

 

Vi har været til sidste agilitykonkurrence inden Fionia... Og lille Callemand sluttede af med dette fine løb :hjerte:

 

[video=youtube_share;6SWRyJv8_2k]

 

Synes slalommen var lige svær nok for en kl. 1, især afslutningen som gik lige op mod et hegn. Hvorfor han lige vælger at smutte ud af tunnellen ved jeg ikke helt. Måske skyldes det at jeg roste ham en del verbalt, og det er han ikke helt vant til.

 

Felterne har drillet lidt i dag, bl.a. lagde han ud med i AGÅ at ryge af balancen for fuld fart. Tilgengæld så knoklede han på med slalom. Kom rigtig i i første forsøg, men glemte så lige den sidste port... Og vi har knolklet en del med starterne og han ikke så meget som tænkte på at smutte... Men det er da helt klart et fremskridt. Nu skal der trænes en del frem mod Fionia... Om lidt står den på ferie og så er der jo massere af tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var afsted igår, til et stævne jeg egentlig slet ikke ville melde til, da jeg ikke bryder mig om stævnepladsen/atmosfæren, men lørdag skulle min træner dømme sin første champ! Det kunne jeg jo ikke gå glip af, så meldte alligevel. Vores første to klasser blev vi diskede i; den første fordi jeg var lidt for karl-smart og krydsede bagom hvor jeg strengt taget ikke behøvede det, og fik ham hevet af kurs så han tog den forkerte tunnelindgang.. Dommeren råbte grinende over "He's not grade 7 yet, you know!!" :lol: ("forkert" tunnelindgang er et ret brugt move i de sværere klasser). MEN han havde fine felter, selvom det var første løb på dagen, så det var jeg ok tilfreds med.

Andet løb var et springløb, og han var direkte ulydig, og ignorerede totalt min meget højlydte og gentagne kommandoer om at dreje til højre!! (to venner kunne høre mig 3 ringe væk... "hov det var da Anne" :sjov:) Så diskede der også dahan tog et spring mod venstre i stedet.

Sidste klasse var en agilityklasse, slet ikke nem, men heller ikke unfair, og vi løb så godt vi kunne, det følte virkelig godt! Det rakte kun til en 6. plads, men det var et af de løb hvor folk der stod udenfor ringen kommenterede bagefter til mig, om hvor godt det så ud. God måde at slutte dagen på :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Er problemet at man ikke kan få lov at se det i fuld visning... Mht. hvordan det vendes, så kan det altså være rigeligt for folk at huske de skal filme(hvis I vidste hvor mange løb jeg gerne så filmet, men som er blevet "glemt", pænt trælst fordi man så tit har filmet andre)... Så at stille krav til hvordan mobilen skal holdes er måske lige voldsomt nok...

 

Et link til youtube, hvor man kan se fuld visning, måske hjælper det lidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

det hjalp med youtube link! ja, den slalomindgang er ret ambitiøs for en klasse 1 bane!

 

Også i den grad... Og udgangen var lige så dum, for hunden skulle løbe lige op mod et hegn. I den åbne var der den samme slalom og selv nogle af de hunde der lige er udtaget til landsholdet kunne finde på at springe den sidste port.

 

Vi fik så trænet indgangen i går efter middags, og fandt ud af hvordan det skulle takles med Calle, han var faktisk ret god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shiiiiit, manner! Vi er godt nok kommet i klasse 3... Synes der er kæmpestor forskel på 2 og 3, i hvert fald de få klasse 3'ere jeg har indtil videre har løbet til KAF Cup i går og i dag. I går debuterede vi sgu' med et fejlfrit springløb, der gav os en 7. plads (okay, fejlfrit og fejlfrit, der var 3 sekunders tidsfejl, men det betyder ikke noget lige nu, nu handler det lige om at komme igennem i første omgang). Det var et supergodt løb med fint flow og en helt opmærksom Poker.

 

I dag løb vi så den sindssygeste springbane. SÅ mange fælder og SÅ mange disks. Også fra nogle af "eliten". Vi blev også disket. Og så havde vi et ag-løb, hvor Poker slet ikke fulgte mig. Tror jeg kommer til at give slip på hende, efter vi blev disket fordi hun tog et spring bagfra ret tidligt i løbet. Jeg retter hende sjældent, for så bliver hun usikker og lukker ned for kontakten, så tit giver jeg hende bare lov til at tage hvad hun lige har lyst til på sin vej rundt i resten af banen - for bare at opbygge noget løbegejst. Men jeg tror vi er nået så langt nu, at jeg skal holde op med det og så bare løbe resten af løbet som om vi ikke var disket endnu.

 

Vi havde også et ag-løb med 10 fejl, men jeg valgte at diske hende og smide hende tilbage på balancefeltet, fordi hun sprang cirka midtvejs nede i begge ag-løb. Det er ellers længe siden hun har haft den dårlige vane... Men det kommer med gejsten, og hvis jeg skal vælge mellem feltfejl og gejst, så vælger jeg gejst.

 

Så alt i alt en ret hæderlig klasse 3-debut. Og bedst af alt, jeg følte mig ikke malplaceret i klassen, og der var slet ikke nogen, der grinede af os og spurgte "hvordan er den hund nogensinde rykket op?!", som det skete lige efter jeg var rykket op i klasse 2 (og det har siddet i mig lige siden, så tak for lort!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så alt i alt en ret hæderlig klasse 3-debut. Og bedst af alt, jeg følte mig ikke malplaceret i klassen, og der var slet ikke nogen, der grinede af os og spurgte "hvordan er den hund nogensinde rykket op?!", som det skete lige efter jeg var rykket op i klasse 2 (og det har siddet i mig lige siden, så tak for lort!).

 

Det er da virkelig også en latterlig og ukonstruktiv kommentar :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så alt i alt en ret hæderlig klasse 3-debut. Og bedst af alt, jeg følte mig ikke malplaceret i klassen, og der var slet ikke nogen, der grinede af os og spurgte "hvordan er den hund nogensinde rykket op?!", som det skete lige efter jeg var rykket op i klasse 2 (og det har siddet i mig lige siden, så tak for lort!).

sådan en kost skulle da have haft en lille klask i ansigtet. Hvor f*cking uartigt at sige til en anden hundefører? :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan en kost skulle da have haft en lille klask i ansigtet. Hvor f*cking uartigt at sige til en anden hundefører? :evil:

 

Endnu værre... Det var en dommer! Er altid ekstra nervøs nu, når han skal dømme os. Men synes efterhånden jeg har fået det gjort til skamme. Ikke nok med at den ukoncentrerede hund rykkede op i klasse 2, den rykkede også op i klasse 3!

 

Vi havde to gode løb igen i dag. I spring syntes Poker at hun skulle stryge i et forkert tunnelhul, selvom jeg havde fint fat i hende og var på vej mod det rigtige. Resten af banen var perfekt. I agility sprang hun balancefeltet igen og kostede os dermed værdifulde DM-points. Nu kan vi ikke nå med - andet end som heppere. Hmm, næste år måske... Men ellers var agilityløbet med god fart og fokus. Jeg er MEGET stolt af, hvor meget hun har udviklet sig i denne sæson :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til stævne - ét af de virkelig få vi får i år... Det var i vores egen klub, og selvfølgelig superhyggeligt! :mrgreen: Vi var jo til træning hos Ann-Britt i onsdags, og det kunne faktisk mærkes i dag. Der var et par ting vi fik sat på plads, som også lykkedes i dag. Men desværre rev Iso pinde igen... Og endnu værre - hun halter. :cry: Ikke meget, til stævnet syntes jeg pludselig at hun gik lidt urent efter 3. løb, men jeg fik flere til at kigge og så haltede hun alligevel ikke. Men da vi kom hjem og hun hoppede ud af bilen, så haltede hun tydeligt. Det er på den måde hvor hun ikke halter hele tiden, når hun har gået lidt rundt går hun normalt igen. Jeg ved ikke om hun har fået et slag ved en af nedrivningerne, hun lavede et par ret kraftige af slagsen. Så nu skal jeg studere der to videos jeg har. I endte med to disk'er og to løb med fejl (nedrivninger). Den første disk var helt og holdent min skyld, den anden var vores sidste løb, og der var både Iso og jeg trætte så det var nok også min hjernes skyld dér. :lol: I alt er jeg tilfreds, for handlingen fungerede bare fint, og Iso var virkelig lydhør. Med tanke på at jeg måske har sovet én time i nat (kunne ikke falde i søvn) kunne det vist ikke gå bedre. Og lille Terkel har været SÅ dygtig til at bare være med! :5up: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var afsted igår, i Wellingborough, det er ikke sidste gang jeg tager dertil! Så hyggeligt et stævne, forholdsvist lille med 6 ringe, godt organiseret og super hyggelig atmosfære. Og 4 løb :mrgreen:.

 

1. bane. En combined 1-7 spring, hvor vi var fejlfri med udenfor placeringerne. Min træner, Amanda blev 3. i den klasse

 

[video=youtube_share;7VjyfFORmEY]

 

 

2. bane. en combined 1-3 spring. Rigtig ærgeligt at jeg fik rodet lidt rundt i min handling lige inden slalommen, så han missede indgangen.. ellers er jeg ok tilfreds med det.

 

[video=youtube_share;OdzGr0sEs3Y]

 

3. bane. Dagens bedste chance, som jeg fuckede up! Der var meget få grade 2 hunde i den klasse, og ikke mange fejlfri. Arrggh!! men ja, altså et stort fedt disk haha men stadig mange fine ting at glæde sig over, hvis man skal se på det positive.

 

[video=youtube_share;0vU1A90gG6s]

 

Sidste løb, en steeplechase ("for sjov" klasse som ikke tæller nogen steder). En meget simpel bane, som foruroligende mange hunde/handlere blev disket på? :lol: der var ikke engang et handlingsskift derinde. Vi blev nr 9 ud af over 150 hunde, combined 1-3.

 

[video=youtube_share;j8G4pV--9_I]

Link til indlæg
Del på andre sites

Fioniacup lige om snart!!!! ihhh jeg glæder mig som et lille barn!!!

 

Aya var forresten til Højme stævnet d. 25-26. Vi løb kun to løbe om dagen da jeg tog hjem for at læse bachelor, som jeg skulle forsvare om mandagen.

 

Lørdag var bare helt fantastisk!!!! Aya havde super lækkert tempo, og vi samarbejdede bare optimalt.

Hvilket betød 0 fejl 1. plads og vores første klasse 2 pind i AG2, og 0 fejl 1. plads og vores femte DM udtag i AGÅ woop woop

Søndag kom jeg egentlig kun fordi jeg havde min cykel stående derude, var rimelig off og nervøs for min eksamen.

Det kunne også ses på vores løb, for vi kommunikerede slet ikke. Disk i AG2 og en væring i AGÅ. Men Aya havde et super fint tempo, og jeg skulle bare være mere synlig i mine signaler i stedet for at regne med at hun kunne læse mine tanker. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...