Hop til indhold

Hvem kan give lille Bradley et godt hjem, trods handicap.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Her er lille Bradley :hjerte:....Han blev fundet på gaden i Bulgarien i en forfærdelig tilstand, da han dukkede op i sin søgen efter mad. Ja, han lignede nærmest et får. Han pels var en stor filtertot. De kunne ikke komme til ham, da han var skræmt, men med en dyrlæges hjælp lykkedes det. Man ved ikke hvor længe han har levet på gaden, men efter pelsens tilstand, at dømme, så er det et pænt stykke tid.

Bradley har et lille handicap. Hans højre bagben er ca. 5 cm kortere end det andet p.g.a et gammelt brud, som ikke har været behandlet.

Han er også testet positiv for Anaplasmose, som han er i behandling for.

Han er vurderet til at være mellem 5 og 8 år, men det er svært, at sige med gadehunde.

Bradley har alle nødvendige vaccinationer, pas og chip og han er kastreret.

Bradley koster ikke noget, men man skal betale 2250 kr. for transporten og neutralisering. De 250kr. går til hjælp til neutralisering.

 

Plejefamilien i Bulgarien fortæller, at han er en dejlig social hund, energisk og legesyg. Han kan godt lide børn, men er ikke blevet testet med katte.

Han er 35 cm høj.

 

Vi håber sådan, at der er et hjem til Bradley derude. Bradley søger en helt speciel familie, der vil tage hensyn til hans baggrund og handicap. Han kræver også pelspleje, så det skal man også være indstillet på.

 

10268720_1671455589804669_6484069154993661703_n.jpg

 

Se Bradley`s forvandling i næste indlæg.

5721_1657146367902258_3515484126524103831_n.jpg

945888_1657146401235588_8536568561702347016_n.jpg

1462925_1657146351235593_4789896321453904252_n.jpg

10152627_1657145927902302_414755724532490947_n.jpg

10399635_1657146427902252_3630331489787533088_n.jpg

10400510_1657146324568929_4042995736207546831_n.jpg

10577175_1657146467902248_8208151556640353112_n.jpg

12509179_1657145921235636_2511249882263442129_n.jpg

535084_1657146221235606_3338698701883184495_n.jpg

946436_1657146001235628_5879206382684035151_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hjerte bløder for den lille hund og jeg håber, at han får et godt hjem. Der skal ingen tvivl være om, at jeg syntes det er ganske forfærdelig hvad mennesker kan udsætte dyr for. Jeg ville gerne at jeg kunne redde dem alle. Men jeg ved at det er urealistisk.

 

Jeg tænker, at i hans egen hjemland er der sikkert ikke de store chancer for, at han kan viderformidles. Han bliver derfor videreformidlet til Dk. Han er en lille skræmt hund, med et godt nok mindre handicap. Hvordan sikre i jer, at Bradley kommer til et hjem, som har viden, ressourcerne og lysten til at klare det kæmpe store arbejde der kræves?

 

Hvor meget og hvor lidt skal det til for, at nok er nok og aflivning vælges som det bedste for hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hjerte bløder for den lille hund og jeg håber, at han får et godt hjem. Der skal ingen tvivl være om, at jeg syntes det er ganske forfærdelig hvad mennesker kan udsætte dyr for. Jeg ville gerne at jeg kunne redde dem alle. Men jeg ved at det er urealistisk.

 

Jeg tænker, at i hans egen hjemland er der sikkert ikke de store chancer for, at han kan viderformidles. Han bliver derfor videreformidlet til Dk. Han er en lille skræmt hund, med et godt nok mindre handicap. Hvordan sikre i jer, at Bradley kommer til et hjem, som har viden, ressourcerne og lysten til at klare det kæmpe store arbejde der kræves?

 

Hvor meget og hvor lidt skal det til for, at nok er nok og aflivning vælges som det bedste for hunden?

 

Du har nemlig ret, han vil ikke have en chance for, at blive omplaceret i Bulgarien og hans chancer er i forvejen små, p.g.a hans handicap og alder.

 

Skulle en evt. dansk adoptant være interesseret i Bradley, så vil de få generel info om gadehunde og så vil de oplysninger, de giver om bl.a. alder, familieforhold, boligsituation og hvad de kan tilbyde hunden, hvad de forventer af en gadehund o.s.v... indgå i den samlede vurdering, samt hjemmebesøg både før og efter adoptionen og skulle der opstå problemer hen ad vejen, så er vi altid klar med råd og vejledning. Det er ikke sådan, at nogen får en gadehund hjem og så er det ude af vores hænder. Vi følger op på det, så der ikke er nogen der bliver tabt på gulvet. Men vi gør alt hvad der står i vores magt for at finde passende match til familier og hunde.

 

M.h.t aflivnings spørgsmålet, så skal hunden være meget syg, før en aflivning kommer på banen.

En hund med et mindre handicap, kan sagtens have et godt hundeliv, hvis der bliver taget det fornødne hensyn til hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Det var da en umådelig nuttet hund, der kom ud af den bunke pels...:lun:

 

Men er der een som hund som Bradley, så er der mange hunde som ham.

 

Og hvis man vil hjælpe, så gør man mere gavn for de mange ved at donere penge til et internat.

 

At importere hunde fra lande som Bulgarien øger risikoen for indførsel af livsfarlige sygdomme i Danmark.

Det er kun få år siden at et par gadehvalpe slap gennem alle kontroller i Bulgarien og fik konstateret rabies i Holland.

 

OG det er kun få DAGE siden at Lenchow oprettede et emne der hed noget med at "hunde droppes som aldrig før..."

.........I Danmark... :shock:

 

Problemer med de mange gadehunde skal løses lokalt. Med lovgivning. Neutralisering. Pleje og omsorg på stedet.

 

Jeg er slet ikke sikker på, at gadehunde ØNSKER at blive reddet. Sidste år var der flere tilfælde af gadehunde, der stak af fra deres nye, danske familier. Der blev sat himmel og jord i bevægelse for at indfange nogle hunde, der slet ikke ønskede indfangning.

Danmark er et paradis for udenlandske gadehunde. Ikke på grund af al den omsorg deres nye familie yder. Men fordi gadehunden kan leve et frit liv. Uden konkurrenter. Og næsten uden at blive jaget..

 

Hvem tror på at de frivilligt opgiver deres frihed livslangt -for tryghed? Et ord, de ikke kender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvad holder dig tilbage?...de køre også gennem Holland :-)

 

Jeg synes han fortjener et hjem hvor der kan være langt mere fokus på HAM. I vores hjem er der også fokus på den enkelte hund, men der er også meget fokus på flokken :lun: Når man har så mange hunde, er rigtig mange ting jo flok aktiviteter :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Det var da en umådelig nuttet hund, der kom ud af den bunke pels...:lun:

 

Men er der een som hund som Bradley, så er der mange hunde som ham.

 

Og hvis man vil hjælpe, så gør man mere gavn for de mange ved at donere penge til et internat.

 

At importere hunde fra lande som Bulgarien øger risikoen for indførsel af livsfarlige sygdomme i Danmark.

Det er kun få år siden at et par gadehvalpe slap gennem alle kontroller i Bulgarien og fik konstateret rabies i Holland.

 

OG det er kun få DAGE siden at Lenchow oprettede et emne der hed noget med at "hunde droppes som aldrig før..."

.........I Danmark... :shock:

 

Problemer med de mange gadehunde skal løses lokalt. Med lovgivning. Neutralisering. Pleje og omsorg på stedet.

 

Jeg er slet ikke sikker på, at gadehunde ØNSKER at blive reddet. Sidste år var der flere tilfælde af gadehunde, der stak af fra deres nye, danske familier. Der blev sat himmel og jord i bevægelse for at indfange nogle hunde, der slet ikke ønskede indfangning.

Danmark er et paradis for udenlandske gadehunde. Ikke på grund af al den omsorg deres nye familie yder. Men fordi gadehunden kan leve et frit liv. Uden konkurrenter. Og næsten uden at blive jaget..

 

Hvem tror på at de frivilligt opgiver deres frihed livslangt -for tryghed? Et ord, de ikke kender.

 

Birgitta, jeg vil gerne gøre opmærksom på, at dette ikke er en diskussionstråd! Hvis du vil diskutere gadehunde, så må du oprette en tråd om det og så skal jeg gerne svare på dit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...