Hop til indhold

Landsindsamling til dyrevelfærd


Niels M
 Share

Recommended Posts

@Tullemus gav mig en synes jeg, god ide. Jeg vil prøve om DR og TV2 vil være med på en indsamling til fordel for dyrene. Set i lyset af de utallige indsamlinger der har været til fordel for Afrika, sygdom m.v. Ikke, at det ikke er prisværdigt, men som tullemus skriver, der har ikke været nogen for dyrene.

 

Hvis I synes jeg er blød i bolden er det helt ok, det har jeg hørt før..:blink:

 

Gode ideer til fordeling af midlerne er velkomne.

 

 

@Hofferne forslog disse:

Kattens Værn, Inges Kattehjem, Dyreværnet, DB og evt. dyrepoliti.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal vi jo finde frem til. Div. organisationer kan vel bruge dem som de lyster. :vedikke:

 

Derfor beder jeg også om HF's gode ideer...

 

Nogle dyreværnsforeninger trykker kun foldere hvor der står hvad de mener andre skal gøre, tro og mene. Nogen tager sig kun af happy-end sager, vinterfodrer fugle ud for Den lille Havfrue, og DR Byen, og holder sig laaangt fra noget der kunne gå hen og give dårlig presse. Andre deltager kun i "udadvendt" dyreværnsarbejde for at profilere sig selv. Der er gået for meget kommercielt og populisme i det.

Når jeg ser mig om på en forenings hjemmeside og ser at de har direktør, vicedirektør, direktionssekretærer og alt muligt ansat, så er jeg ikke i tvivl om at de skal have deres sikkert ikke ubetydelige løn før der kan blive en eneste krone til dyreværnsarbejde.

Mine erfaringer med dyreværnsforeninger i Danmark er bestemt ikke god, og lysten til at støtte dem er for mit vedkommende ikke-eksisterende. I stedet har jeg valgt at støtte nogle enkeltsager hvor jeg kan gøre en forskel med en direkte indsats. Det har ikke været billigt, men der ved jeg hvad pengene går til.

Jeg synes ikke dyreværnsforeningerne har særligt travlt med at redegøre for hvad de bruger deres midler til, men de vil sikkert blive glade for en hel masse penge, ingen tvivl om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der skulle et mere konkret formål til end bare "dyrevelfærd". Nogle er meget optaget af produktionsdyr, andre af heste, atter andre af jagt, katte, hunde, duer osv. Og man vil gerne have en følelse af at man støtter det, der er vigtigt for én selv. Personligt vil jeg f.eks. ikke have at så meget som én øre af mine penge går til at redde flere katte, der alligevel ikke er hjem nok til.

 

Hvis nogen kom ud med et målrettet projekt, f.eks. dyrepoliti, tror jeg at der ville være bedre chancer for succes. Men hvem skulle det være? Jeg tror at Kim har fat i noget mht. at tilliden til dyreværnsorganisationerne ikke er nær så høj som den er til de humanitære organisationer. Når vi giver til Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp osv. stoler de fleste af os på, at i hvert fald nogle af vores penge går til noget, vi kan stå inde for. Hvis tilliden til DB, Dyreværnet osv. var lige så stor, ville de ikke mangle penge hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der skulle et mere konkret formål til end bare "dyrevelfærd". Nogle er meget optaget af produktionsdyr, andre af heste, atter andre af jagt, katte, hunde, duer osv. Og man vil gerne have en følelse af at man støtter det, der er vigtigt for én selv. Personligt vil jeg f.eks. ikke have at så meget som én øre af mine penge går til at redde flere katte, der alligevel ikke er hjem nok til.

 

Hvis nogen kom ud med et målrettet projekt, f.eks. dyrepoliti, tror jeg at der ville være bedre chancer for succes. Men hvem skulle det være? Jeg tror at Kim har fat i noget mht. at tilliden til dyreværnsorganisationerne ikke er nær så høj som den er til de humanitære organisationer. Når vi giver til Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp osv. stoler de fleste af os på, at i hvert fald nogle af vores penge går til noget, vi kan stå inde for. Hvis tilliden til DB, Dyreværnet osv. var lige så stor, ville de ikke mangle penge hele tiden.

 

Tanken om dyrepoliti er luftet, men der skal man jo bare tænke på, at det vil skulle drives for offentlige midler og det tror jeg næppe der vindes gehør for hos Løkke og co.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen kom ud med et målrettet projekt, f.eks. dyrepoliti, tror jeg at der ville være bedre chancer for succes. Men hvem skulle det være? Jeg tror at Kim har fat i noget mht. at tilliden til dyreværnsorganisationerne ikke er nær så høj som den er til de humanitære organisationer. Når vi giver til Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp osv. stoler de fleste af os på, at i hvert fald nogle af vores penge går til noget, vi kan stå inde for. Hvis tilliden til DB, Dyreværnet osv. var lige så stor, ville de ikke mangle penge hele tiden.

 

Jeg er ikke så sikker her.... Jeg tror lige lidt eller meget på de humanitære organisationer. Når en direktør for Røde Kors skal ha 8 mio. med sig når han rejser, efter selv at have sagt op, så tænker jeg på hvor mange de penge kunne have gavnet.

Grunden til dyreorganisationerne mangler penge er ganske enkelt fordi folk prioriterer mennesker frem for dyr.

 

Men fik de klasket nogle kendsgerninger i hovedet en lørdag aften, ville de måske gribe tegnebogen og give lidt.... :vedikke: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så sikker her.... Jeg tror lige lidt eller meget på de humanitære organisationer. Når en direktør for Røde Kors skal ha 8 mio. med sig når han rejser, efter selv at have sagt op, så tænker jeg på hvor mange de penge kunne have gavnet.

 

Hvor meget anderledes er det mon i Dyrenes Beskyttelse (Som jeg ynder at kalde Direktørernes Beskyttelse...)

 

Hvis der skal laves en troværdig indsamling, skal det være til et meget gennemskueligt projekt, hvor pengeflowet kan efterprøves og dokumenteres, pengene skal ikke bare ind på "den store konto".

Et privat financeret dyrepoliti er noget nonsens. Vi har ikke brug for alt muligt specialpoliti, men ét politikorps der virker - og det har vi ikke. Jeg synes det er meget kynisk at nogen vil have et dyrepoliti og acceptere at alting bare fortsætter med at sejle på alle de andre områder hvor vores bureaukratisk styrede og underfinancierede politi helller ikke kan udrette noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget anderledes er det mon i Dyrenes Beskyttelse (Som jeg ynder at kalde Direktørernes Beskyttelse...)

 

Hvis der skal laves en troværdig indsamling, skal det være til et meget gennemskueligt projekt, hvor pengeflowet kan efterprøves og dokumenteres, pengene skal ikke bare ind på "den store konto".

Et privat financeret dyrepoliti er noget nonsens. Vi har ikke brug for alt muligt specialpoliti, men ét politikorps der virker - og det har vi ikke. Jeg synes det er meget kynisk at nogen vil have et dyrepoliti og acceptere at alting bare fortsætter med at sejle på alle de andre områder hvor vores bureaukratisk styrede og underfinancierede politi helller ikke kan udrette noget.

 

Hvis hele den svada var til mig, så tabte jeg tråden :vedikke: Jeg mener ikke at have nævnt noget om specialpoliti, eller noget om at acceptere alt muligt fra det eksisterende politi....

 

Jeg synes for så vidt det ville være fint, hvis det almindelige politi løste opgaver vedr. dyrevelfærd, men det gør de ikke, og de har ikke uddannelsen til det. Så selv om de havde ressourcerne havde de ikke evnerne - derfor ønsker jeg et dyrepoliti. Og jeg finder det ikke kynisk at ønske mig, blot fordi det almindelige politikorps er underfinancieret, underbemandet og dårligt ledet.

 

Selvom staten kaster millioner af kroner i Kræftens Bekæmpelse, så samles der alligevel hvert år rigtig mange penge ind via private indsamlinger, det var den tanke jeg havde i forhold til et dyrepoliti. Jeg har ikke nævnt det skulle være et privat anliggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...