Hop til indhold

Se her hvordan din træner snyder dig


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

På det hold jeg træner på nu i DcH er vi 7 HFer og en træner. Vi træner 2-3 timer, men har altid kun en hund inde ad gangen. Har en superdygtig og engageret træner, og får SÅ meget ud af det hver gang. Så jeg føler ikke jeg blir snydt, tværtimod... :-D

 

Synes det er dårlig købmandsstil at nedgøre andre, fremfor at vise hvor god man selv er :roll:

 

Jeg tror nu ikke, det er klubtrænerne han vil nedgøre, mere andre professionelle, så han kan fiske kunder.

Det er meget dårlig stil, ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gætter på, at et par kursister hos HL har sagt, at der var mange hunde hos nogle tidligere trænere. Dette har HL grebet og bredt ud til ALLE trænere i sit behov for selvpromovering. Dette ganske som at ALLE i det tidligere DDR nu kører i Mercedes (som ham selv) og Ferrari. Nogle gør, ja - men ligefrem alle? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på, at et par kursister hos HL har sagt, at der var mange hunde hos nogle tidligere trænere. Dette har HL grebet og bredt ud til ALLE trænere i sit behov for selvpromovering. Dette ganske som at ALLE i det tidligere DDR nu kører i Mercedes (som ham selv) og Ferrari. Nogle gør, ja - men ligefrem alle? :-D

 

 

Hehehe... Pudsigt at han har så stort behov for promovering, når han har så meget at lave og pudsigt at nævne sin succes med blomsterne, når han åbenbart gik konkurs med butikken.

Men sådan er der jo så meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg forsøgt at se videoen - kunne klare tre minutter :shock:

 

Jeg forstår ikke, hvis hans film kan være med til at promovere ham. Jeg synes, han taler ned til ALLE, dem der kører Skoda, dem det er hamstre i et almindeligt hverdagsliv... Jeg nåede så ikke til hundetrænerdelen :oops:, men jeg fornemmer de også rammes. Han er på ingen måde tillidsvækkende i mine øjne. Han sammenligner ting, der imo ikke kan sammenlignes, og jeg mener ikke hans argumenter holder.

 

Jeg tænker kunderne kommer, måske fordi de føler sig ramt af det han siger. Eller også har de bare ikke set videoerne og er tiltalt af "lydig hund på 48 timer"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller HL's måde at markedsføre sig på er særlig god og da slet ikke begavet.

 

Jeg er dog enig i pointen - og det er de fleste visk nok. 2-6 ekvipager er rigeligt til en instruktør på et hvalpehold for begyndere - nye hunde ejere.

 

Og jeg tror faktisk at folk der deltager i HL's hvalpetræning får en god oplevelse, men jeg ved det ikke. det lyder rigtigt at der skal være mere tid til den enkelte, når det er nybegyndere der er på holdet (eller folk som ikke tidligere har trænet hvalpe med succes) :-)

 

Jeg prøvede at starte et nyt sted med maggie for 1½ år siden på hvalpehold. der var en instruktør til 9 ekvipager og han gjorde stort set alt forkert efter min mening. Op på række, ro på hvalpen, fremad gå. stop og hundene i sit og så til højre og til venstre.

 

Det var tydeligt at os der kunne dette i forvejen ikke havde problemer, men alle andre havde store problemer og nul hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller HL's måde at markedsføre sig på er særlig god og da slet ikke begavet.

 

Jeg er dog enig i pointen - og det er de fleste visk nok. 2-6 ekvipager er rigeligt til en instruktør på et hvalpehold for begyndere - nye hunde ejere.

 

Og jeg tror faktisk at folk der deltager i HL's hvalpetræning får en god oplevelse, men jeg ved det ikke. det lyder rigtigt at der skal være mere tid til den enkelte, når det er nybegyndere der er på holdet (eller folk som ikke tidligere har trænet hvalpe med succes) :-)

 

Jeg prøvede at starte et nyt sted med maggie for 1½ år siden på hvalpehold. der var en instruktør til 9 ekvipager og han gjorde stort set alt forkert efter min mening. Op på række, ro på hvalpen, fremad gå. stop og hundene i sit og så til højre og til venstre.

 

Det var tydeligt at os der kunne dette i forvejen ikke havde problemer, men alle andre havde store problemer og nul hjælp.

 

 

Jeg tænker, at størrelsen på holdet også afhænger af indhold, opsætning og erfaring. Man kan f.eks. sagtens have tre hvalpe som øver afslapning, tre som øver soignering, tre som øver gå pænt og tre som øver søgemotivation. Grupperne roterer og på den måde kan det gå uden nogen spildtid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller HL's måde at markedsføre sig på er særlig god og da slet ikke begavet.

 

Jeg er dog enig i pointen - og det er de fleste visk nok. 2-6 ekvipager er rigeligt til en instruktør på et hvalpehold for begyndere - nye hunde ejere.

 

Og jeg tror faktisk at folk der deltager i HL's hvalpetræning får en god oplevelse, men jeg ved det ikke. det lyder rigtigt at der skal være mere tid til den enkelte, når det er nybegyndere der er på holdet (eller folk som ikke tidligere har trænet hvalpe med succes) :-)

Men pointen er jo, at hans pointe udgår fra nogle påstande som ikke er sande... Hans "udregning" baseres på at der er virkelig mange deltagere på holdet, som ikke træner i ret lang tid - en situation som ikke længere eksisterer ret mange steder. Netop fordi de fleste har fundet ud af at mindre hold er bedre. Men næ nej, ifølge HL er det sådan det foregår stort set alle andre steder end hos ham. Så hans pointe er altså at man bli'r snydt så det driver, hvis man træner andre steder end hos ham - deraf også navnet på videoklippet. Jeg håber virkelig ikke at det er den pointe du er enig i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skrev jeg jo "traditionelt" Anne

Heldigvis er man også blevet mere kvalitetsbevidst i DcH og der findes rigtigt mange dygtige trænere og dygtige hundeejere.

 

Undskyld, jeg vidste ikke at du med traditionelt mente historisk, og altså ikke i dag.

 

Som jeg skriver, kan jeg kun udtale mig om de sidste 5 år, og dér har jeg (mig personligt) ikke oplevet eller hørt om 12 hundefører pr. instruktør. Og jeg synes så i øvrigt heller ikke det ville være ok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, jeg vidste ikke at du med traditionelt mente historisk, og altså ikke i dag.

 

Som jeg skriver, kan jeg kun udtale mig om de sidste 5 år, og dér har jeg (mig personligt) ikke oplevet eller hørt om 12 hundefører pr. instruktør. Og jeg synes så i øvrigt heller ikke det ville være ok!

 

Det foregår stadig visse steder, men er så vidt jeg kan skønne for nedadgårnde og eftersom det er almindelig erfaring at holdene er mindre og ofte med to instruktører, håber jeg, at flere vil hoppe forbi med en kommentar til videoen på YouTube.

 

Anne der er blevet spurgt efter dig i tråden "udlejer vil have Robin..."

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nok, at jeg har fået en kommentar på nu. Den var der ihvertfald for et minut siden :-)

 

Jamen jeg tror at man altid kan se den kommentar man selv har skrevet. Men så kan man ellers kun se dem han har godkendt - hvis det altså r den indstilling han har brugt. Og det tror jeg. Derfor kan vi andre se hende Bentes kommentar, for den har han åbenbart godkendt. Men vores kommentarer er ikke godkendte, og derfor kan vi ikke se hinandens. Har lige kigget igen (og reloadet), og jeg kan ikke se din. Kan heller ikke se Camilses.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...