Hop til indhold

Se her hvordan din træner snyder dig


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Selv er jeg lidt ligeglad med hvor mange ekvipager der er på hvalpehold. Jeg vil bare ikke kommanderes rundt af en ubrugelig instruktør - der sige - alle frem - til højre - stop - få hundene til at sidde og så snakker fanden et øre af, mens hvalpene bliver mere og mere urolige og trætte.

 

Jeg skal nok selv træne min hvalp, men jeg har brug for at der er andre hvalpe og folk rundt omkring så jeg kan bruge situationen til af få og holde kontakt i større og mindre afstand til andre mennesker og hunde osv. Og så har jeg brug for på 45 minutter at tage pauser med få minutters mellemrum.

 

Så de bedste trænere for mig er dem der giver en meget kort instruktion og så lader folk arbejde selv. Så kan træneren gå rundt til dem der har behov for hjælp.

 

Men til nye hundeejere er det jo en helt anden sag. Der skal ikke være mere en 2-4 ekvipager pr god instruktør, efter min mening. For der skal hundeejeren jo lære at arbejde rigtigt med sin hvalp - og hvalpene er forskellige, så det skal være individuel træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må tilstå at jeg simpelthen ikke åååårker at se hele den lange video igen... :roll: Jeg har set den, og også debatteret den, husker ikke præcist hvad han sa' - men at det meste er noget vrøvl. Husker også at jeg blev vildt fornærmet på mine egne og mine instruktørkollegers vegne, da han vist fik det til at fremstå som om han selv er den eneste der har mindre hold? Han må sige hvad han vil om sig selv, men det er sgutte i orden at sprede direkte usandheder om andre på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han siger en masse, men han har i hvert fald ret i at holdtræning med 12 ekvipager og en træner er ret ubrugeligt for nye hundeejere.

 

Ikke enig.

 

Jeg er enig i, at flere instruktører eller færre hunde er bedst, men hvis 12 ekvipager på hold er ubrugeligt for nye hundeejere, ville f.eks. DcH ikke snart være 100 år.

Da jeg startede, som helt rå hundeejer i Redningshundetjenesten, var vi mere end 12 og med en instruktør. Udover dette var det på tid: x antal uger til første prøve som skulle bestås. Jeg husker ikke, at nogen dumpede.

 

I DcH har man traditionelt haft 12+ på hvalpeholdene gennem årene, med en træner.

 

Trods dette har mange fortsat i forenigen og er blevet dygtige nok til at dyrke konkurrence.

 

Så ubrugeligt vil jeg ikke kalde det, men langtfra optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må tilstå at jeg simpelthen ikke åååårker at se hele den lange video igen... :roll: Jeg har set den, og også debatteret den, husker ikke præcist hvad han sa' - men at det meste er noget vrøvl. Husker også at jeg blev vildt fornærmet på mine egne og mine instruktørkollegers vegne, da han vist fik det til at fremstå som om han selv er den eneste der har mindre hold? Han må sige hvad han vil om sig selv, men det er sgutte i orden at sprede direkte usandheder om andre på den måde.

 

Netop. Jeg bliver sjældent vred, sådan rigtigt, men denne video fik mig godt nok til at føle mig meget levende, jeg blev så vred og forarget, det ligner ikke noget at fremhæve sig selv på en løgn om andre :evil:

Han skulle skamme sig.

På youtube er der mange kommentarer, hvor folk skriver om små hold de har trænet på.

 

Selv har jeg gennem årene højst haft 8 på holdene og de senere år var vi to insrtuktører, hvis der var mere end 6 på holdet. Jeg ved ikkd, hvor han har sin viden om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor

 

Er du også sikker på at det er 12 nye hundeejere. Det er spild af tid og kunne gøres langt, langt bedre - at nogen alligevel kommer ud på den anden side på en god måde er jo fint, men har du tænkt på hvor mange der bliver tabt og ender med at blive kunder hos HL senere? Tror flere bliver tabt end dem der kommer godt igennem. der er i hvert fald masser af ekvipager der intet får ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke enig.

 

Jeg er enig i, at flere instruktører eller færre hunde er bedst, men hvis 12 ekvipager på hold er ubrugeligt for nye hundeejere, ville f.eks. DcH ikke snart være 100 år.

Da jeg startede, som helt rå hundeejer i Redningshundetjenesten, var vi mere end 12 og med en instruktør. Udover dette var det på tid: x antal uger til første prøve som skulle bestås. Jeg husker ikke, at nogen dumpede.

 

I DcH har man traditionelt haft 12+ på hvalpeholdene gennem årene, med en træner.

 

Trods dette har mange fortsat i forenigen og er blevet dygtige nok til at dyrke konkurrence.

 

Så ubrugeligt vil jeg ikke kalde det, men langtfra optimalt.

 

Nu har jeg kun været i DcH i 5 år, men ingen af de hold jeg har været på (for hvalpe eller unghunde) har haft mere end 5-6 hunde pr. instruktør. Faktisk heller ingen af de andre hold jeg har været på.... Det sker selvfølgelig at en træner har afbud, så der kun er en, men det hører jo til undtagelserne:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig oplevet begynder hold med mere end 5-6 elever per instruktør.

 

Lige nu er vi startet på et begynder show træningshold, der er vi 8 og to trænere, vi betaler 350 kr for 12*45 minutter.

 

Ud af de 8 der er, er der ca. halvdelen som har erfaring.

 

I mine øjne handler hundetræning jo ikke om at man skal have en der træner ens hund, men at man kommer et sted hvor man får HOLD træning, og får en instruktør til at vise dig hvordan du selv arbejder med din hund. Instruktøren skal ikke stå en halv time med hver ejer og gennemgå hver enkelt øvelse.

 

Det handler vel om udbud og efterspørgsel, ikke om snyd? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor

 

Er du også sikker på at det er 12 nye hundeejere. Det er spild af tid og kunne gøres langt, langt bedre - at nogen alligevel kommer ud på den anden side på en god måde er jo fint, men har du tænkt på hvor mange der bliver tabt og ender med at blive kunder hos HL senere? Tror flere bliver tabt end dem der kommer godt igennem. der er i hvert fald masser af ekvipager der intet får ud af det.

 

Ja det er jeg da sikker på, jeg var jo med til at ændre det

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kun været i DcH i 5 år, men ingen af de hold jeg har været på (for hvalpe eller unghunde) har haft mere end 5-6 hunde pr. instruktør. Faktisk heller ingen af de andre hold jeg har været på.... Det sker selvfølgelig at en træner har afbud, så der kun er en, men det hører jo til undtagelserne:vedikke:

 

Nu skrev jeg jo "traditionelt" Anne

Heldigvis er man også blevet mere kvalitetsbevidst i DcH og der findes rigtigt mange dygtige trænere og dygtige hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså vældig sjovt, hvordan jeg har kunne snyde nogen i et par år, uden selv at tjene en eneste krone på det :mrgreen:

 

Men ok, der er så meget jeg ikke forstår :blink:

 

Men vi har btw. MAX 8 hundefører pr. instruktør og træning vare typisk 1½ - 2 timer hver gang. Der holdes 1-2 træningsgange fri hen over julen, et par uger i sommerferien, men så arrangere vi også ekstra træninger og hele træningsdage engang imellem.

Igen uden vi som instruktører tjener en krone på det, al indtjening på holdene går til klubben og DcH.

Hundeførerne betaler 1.035 om året for 47-48 træningsgange.... Snyd.... Tjaa.....

Og som den klub med højeste deltager antal til DM i den sportsgren, så tror jeg også det er svært at udsætte noget på kvaliteten :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

På det hold jeg træner på nu i DcH er vi 7 HFer og en træner. Vi træner 2-3 timer, men har altid kun en hund inde ad gangen. Har en superdygtig og engageret træner, og får SÅ meget ud af det hver gang. Så jeg føler ikke jeg blir snydt, tværtimod... :-D

 

Synes det er dårlig købmandsstil at nedgøre andre, fremfor at vise hvor god man selv er :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...