Hop til indhold

Se her hvordan din træner snyder dig


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har sjældent hold, for det har ikke fanget min interesse. Jeg har dog haft nogle sæsoner og her var vi 4-6 på holdet, barn/hund kun 4 plus en voksen med, og så havde vi halvanden time sammen. Det kostede 3-400 kroner per gang. Da jeg trænede hold hos DCH en periode gik jeg både med som hjælpetræner på et større hold med 10-15 hunde og havde mit eget klikkerhold med 4 hunde. På klikkerholdet var jeg eneste træner, på de store var vi tre- fire trænere. Jeg gik oftest for mig selv med de fire værste hunde, som havde en eller anden problemadfærd, som ejeren gerne ville have arbejdet væk. Det var superhyggeligt, men jeg tror ikke jeg får hold igen.

 

Jeg har aldrig oplevet, at min faglighed ikke kan betale mine banklån. Og jeg synes at det er meget fattigt at se mennesker der har brug for at hævde sig selv ved at trampe på andre. Jeg har gennem mit liv erfaret, at den slags mennesker ofte ikke har ret meget at have det i.

 

Jeg kender mange, der har små hold. Det er slet ikke nyt eller innovativt i min verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

- altså bortset fra de mennesker, han får bildt ind, at han gør noget, ingen andre har gjort før.

 

...og det er dette hundeejerne skal gøres opmærksom på, for det er skrækkeligt, hvis de tror, at han gør noget (positivt) som ikke er set tidligere.

Pudsigt at høre, at hans små hold/flere trænere skulle være så enestående, når en af hans trænere og jeg sammen havde max 8 på hold i 2009/2010 og det ærgrer mig, at denne instruktør som er uddannet hos mig og også hos hund & træning, er gået over til prinzen

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kan jo bestemt godt sige at HL har meget travlt med at distancere sig fra og rakke ned på anden træning. Så HL lider også at den folkesygdom, der handler om at bagtale og rakke ned.

 

Når man læser trådene om Dog Whispere og HL kan man vist uden overdrivelse sige at det er HL ikke alene om.

 

Hvis man kunne få debatter om hvordan hundetræning kan gøres bedst muligt. Ideel holdstørelse, optimale træningsbetingelser, instruktør tilgang og hvordan forskellige uhensigtsmæssige adfærdstyper hos mange hunde kan imødegåes, ville jeg være glad.

 

Det med at bruge bunkevis af energi på at rakke ned, på mere eller mindre oplyst grundlag, finder jeg helt unødvendigt og også i visse tilfælde, lidt dårlig stil. Det virker som om en del ikke selv ved alt for meget, men bare synger med på melodien: "men hundene viser jo dæmpende signaler" og så skal det sige alt.......

 

Kom nu videre:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

HL er nu som virksomhed ret alene om at rakke andre virksomheder ned.

 

Ja så åbent som han gør det, har jeg ikke tidligere set det gjort og jeg ved ikke om hans videobillede af tyven og teksten dertil er helt legal, men ham om det, når han vil synke så lavt.

I en video med en GD viser han resultatet efter "en hel formiddags intensiv træning". Hvilken hund, kan holde til intensiv træning en hel formiddag? Ikke mange og jeg håber for hundenes skyld, at hundeejere ikke falder for hans salgstale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har smuttet ind på det link et par gange, men kan simpelthen ikke se hans videoer færdige. Jeg synes han er så komplet idiotisk at høre på, at jeg bliver helt pinlig på hans vegne. Kan ikke forstå hvordan nogen kan se noget fornuftigt i ham.

 

Jeg kan selvfølgelig godt se at det er ideelt at have flere trænere om færre hunde. MEN det er jo ikke ens betydende med at nogen bliver snydt. Det ville jo være det samme som at sige at elever i folkeskolen bliver snydt fordi de er 25 elever til en lærer. Men det handler jo i lige så høj grad om hvor dygtig underviser er til at veksle imellem sine kursister og hvor tydelig og konkret underviser er, så alle forstår hvad de skal og selv kan arbejde ud fra det. Det er jo ikke meningen at underviser skal stå og ånde en i nakken igennem en undervisningstime.

 

Nu skal jeg selv til at tage mit første hvalpehold med en veninde her i maj, og vi fik i høj grad frihed til selv at bestemme hvor mange kursister vi har plads til på holdet. Det giver da noget ro at vide at jeg ikke pludselig står med 12 kursister, for jeg vil gerne føle at jeg har tid til alle, også nu hvor jeg er ny, så skal jeg også lige selv mærke efter hvad jeg kan overskue.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har smuttet ind på det link et par gange, men kan simpelthen ikke se hans videoer færdige. Jeg synes han er så komplet idiotisk at høre på, at jeg bliver helt pinlig på hans vegne. Kan ikke forstå hvordan nogen kan se noget fornuftigt i ham.

 

Jeg kan selvfølgelig godt se at det er ideelt at have flere trænere om færre hunde. MEN det er jo ikke ens betydende med at nogen bliver snydt. Det ville jo være det samme som at sige at elever i folkeskolen bliver snydt fordi de er 25 elever til en lærer. Men det handler jo i lige så høj grad om hvor dygtig underviser er til at veksle imellem sine kursister og hvor tydelig og konkret underviser er, så alle forstår hvad de skal og selv kan arbejde ud fra det. Det er jo ikke meningen at underviser skal stå og ånde en i nakken igennem en undervisningstime.

 

Nu skal jeg selv til at tage mit første hvalpehold med en veninde her i maj, og vi fik i høj grad frihed til selv at bestemme hvor mange kursister vi har plads til på holdet. Det giver da noget ro at vide at jeg ikke pludselig står med 12 kursister, for jeg vil gerne føle at jeg har tid til alle, også nu hvor jeg er ny, så skal jeg også lige selv mærke efter hvad jeg kan overskue.

 

Jeg har heller ikke set videoen færdig, den er idiotisk fra starten og sikkert helt til enden.

 

Spændende at skulle have hvalpehold, de er så dejlige de hold. Med tiden udvikler du sikkert øjne i nakken, så det bliver nemmere at overskue mere end lige i starten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kan jo bestemt godt sige at HL har meget travlt med at distancere sig fra og rakke ned på anden træning. Så HL lider også at den folkesygdom, der handler om at bagtale og rakke ned.

 

Når man læser trådene om Dog Whispere og HL kan man vist uden overdrivelse sige at det er HL ikke alene om.

 

Hvis man kunne få debatter om hvordan hundetræning kan gøres bedst muligt. Ideel holdstørelse, optimale træningsbetingelser, instruktør tilgang og hvordan forskellige uhensigtsmæssige adfærdstyper hos mange hunde kan imødegåes, ville jeg være glad.

 

Det med at bruge bunkevis af energi på at rakke ned, på mere eller mindre oplyst grundlag, finder jeg helt unødvendigt og også i visse tilfælde, lidt dårlig stil. Det virker som om en del ikke selv ved alt for meget, men bare synger med på melodien: "men hundene viser jo dæmpende signaler" og så skal det sige alt.......

 

Kom nu videre:engel:

 

 

Man kan også undlade at advare om hvalpefabrikker og i stedet skrive noget om, hvordan hvalpe bør opdrættes og så håbe, at hvalpekøbere li'som selv finder ud af, at hvalpefabrikker er noget rigtig skidt.

Eller kan man og bør man?

HL laver muligvis udmærket holdtræning, men jeg mener, at der skal advares kraftigt mod hans brug af isolering i behandlingsøjemed OG hans hang til at omtale normal hundeadfærd som problematisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige lave HL's regnestykke for mit hold. Når der er fuldt hold, er der 7 erfarne hunde og 3 trænere. Dog er vi typisk 5 hunde og 2 trænere, så lad os tage det som udgangspunkt. Vi træner 1 gang om ugen i 60-90 min. Lad os sætte det til 60 for at gøre HL glad. Og lad være med at tælle den efterfølgende kaffe med, hvor vi snakker hund. Eller de gange hvor vi er med ude til konkurrencer.

 

Så 5 hunde, 2 trænere og 60 min. Det giver efter HL's lidt kringlede udregning 60x2 (trænere)/5 (hunde)=24 min. pr. hund.

 

Det koster 1.100 kr. om året, og vi har cirka 45 træningsgange pr. år. Altså koster det ca. 24 kr. pr. træningsgang (med 24 minutters fuld opmærksomhed).

 

Go home, HL!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi rækker ned på HL og PBC på alle der rakker med på HL. @PBC hvorfor må folk ikke have lov til at have en mening om den mand uden du skal lege politibetjent?

 

Nu er det jo sådan at HL jo selv sætter sig i en situation hvor folk kan komme med holdninger til det han gør (og jeg tror faktisk det er ret bevidst). Bryder manden sig ikke om det må han jo lade være med at lave de videoer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi rækker ned på HL og PBC på alle der rakker med på HL. @PBC hvorfor må folk ikke have lov til at have en mening om den mand uden du skal lege politibetjent?

 

Nu er det jo sådan at HL jo selv sætter sig i en situation hvor folk kan komme med holdninger til det han gør (og jeg tror faktisk det er ret bevidst). Bryder manden sig ikke om det må han jo lade være med at lave de videoer.

 

Jeg forstår heller ikke helt, at det er lidt fy at kommentere og have holdninger til de videoer, HL selv lægger ud i offentligheden. PBC bliver ved med at tale om formodninger, men det er jo lige præcis IKKE formodninger. Det er lidt at sammenligne med, hvis jeg skriver på FB, at jeg synes, at Lars Løkke er dum - og andre så skriver, at ingen skal rende rundt og formode/gætte på, at jeg synes, Lars Løkke er dum :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke set videoen færdig, den er idiotisk fra starten og sikkert helt til enden.

 

Spændende at skulle have hvalpehold, de er så dejlige de hold. Med tiden udvikler du sikkert øjne i nakken, så det bliver nemmere at overskue mere end lige i starten :-D

 

Ja glæder mig også :-D som kommende skolelærer, er jeg ved at vænne mig til at have øjne i nakken. Men tænker jeg nu hellere vil starte med et færre antal jeg ved jeg har overskud til, og så udvide det næste hold når jeg får sat mig fast på hvad jeg kan overskue.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen så bliv bare ved, hvis I hygger jer. Det virker bare lidt som en slags "selvsving".

 

Hygger jer? Ja, ja - og folk, der advarer om hvalpefabrikker hygger sig sikkert også gevaldigt. Det er lige til kaffe og kage at se den slags - eller måske ikke. Det er lige til kaffe og kage at høre om angste hunde, der skal i hesteboksen - eller måske ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...