Hop til indhold

Jeg har været dum (alene hjemme)


vinhou
 Share

Recommended Posts

Det er såmænd ikke fordi jeg behøver gode råd - jeg kender rådene og fremgangsmetoden mht alene hjemme træning.

 

Jeg vil bare fortælle, at jeg har været dum. :P

 

Nellie er 6 år, og hun kan sagtens være alene hjemme sammen med Sascha. Problemet, og der hvor jeg har været dum, er at jeg ikke har lært hende at være alene hjemme UDEN Sascha.

 

Jeg har altid gået tur med dem sammen, på skovstier og sådan. Jeg er dog begyndt at gå længere ture med Nellie i byen, hvor jeg bor, og her kan jeg ikke have dem begge med, for Sascha hopper omkring som en åndssvag. ;)

 

Og så - ja så vil jeg jo gerne gå en tur med Sascha alene bagefter, men Nellie hyler og piver og jeg ved ikke hvad. Det er lykkedes et par gange, hvor hun ikke har opdaget at vi er gået, fordi hun har haft et lækkert kødben eller en kong, men ... Ja, hun kan ikke narres længere.

 

Jeg har også gået alene ture med Sascha når vi har været ude på mine forældres gård, og Nellie piver, ja, men ikke så slemt, for der er andre mennesker + en hund mere hjemme.

 

Hvorfor lærte jeg hende det ikke, da hun var lille? D'oh!

 

Dumme Vinnie. I må gerne skælde mig lidt ud. :P

 

Eller fortælle mig, at jeg er nødt til at anskaffe mig en hund mere. Lol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker HELT klart også en hund mere..... Sådan nåede jeg op på 4 stk :mrgreen:

Og lige pt. så er det kun 3 der er konkurrenceklar og det er jo synd den 4 skal være alene på konkurrencedage, så i stedet for altid at slæbe rundt på 4 hunde, så tænker jeg nr. 5 må være vejen frem.....

 

Så... Ehh.... MANGE hunde må være vejen frem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også på den med mange hunde er vejen frem :lol: Vi har aldrig været ude for at der var en der skulle efterlades, de kan altid være hjemme, minimum to :lol:

 

 

Lige nu har vi dog kun to boende, og så er det lidt trælst at jeg ikke lige kan tage en med på arbejde, eller at når vi skal til hundetræning med den ene så kan den anden heller ikke være alene :lol:

 

 

FLERE HUNDE!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også på den med mange hunde er vejen frem :lol: Vi har aldrig været ude for at der var en der skulle efterlades, de kan altid være hjemme, minimum to :lol:

 

 

Lige nu har vi dog kun to boende, og så er det lidt trælst at jeg ikke lige kan tage en med på arbejde, eller at når vi skal til hundetræning med den ene så kan den anden heller ikke være alene :lol:

 

FLERE HUNDE!

Hvorfor har I kun to nu? Plejer I ikke have 4?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, mysla kan heller ikke være helt alene. . Sådan er det bare. Jeg synes jeg har prøvet mange ting, men til sidst opgivet.

 

Jeg ville ønske jeg havde bil, for så ville det være lettere at træne, da jeg så kunne lægge Sheila har bilen og vente, mens jeg roligt forlod mysla. Så hun ikke oplevede at blive snydt for noget hun tror Sheila får. For det tror jeg er det største problem

 

Måske det er det samme for dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Nellie kan heller ikke være alene i bilen. Med Sascha har jeg dårlig samvittighed når jeg er ude med Nellie, for selvom hun fint kan være alene hjemme, ja så bliver jeg lidt ked over at hun dels er alene og dels ikke kan komme ud alene, når vi er derhjemme.

 

Nellie vil bare have sin mor (mig) evigt og for altid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Nellie kan heller ikke være alene i bilen. Med Sascha har jeg dårlig samvittighed når jeg er ude med Nellie, for selvom hun fint kan være alene hjemme, ja så bliver jeg lidt ked over at hun dels er alene og dels ikke kan komme ud alene, når vi er derhjemme.

 

Nellie vil bare have sin mor (mig) evigt og for altid!

 

Det var ikke Nellie der skulle være i bilen, men Sascha. Så du kunne træne Nellie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart en hund mere! :5up: :lol: Og så vil jeg samtidigt blære mig med at det er én af de få ting mine hunde kan... :engel: Jeg fik det nemlig banket ind med syvtommersøm da jeg fik min nr. 2, og har underligt nok husket det med både Iso og Terkel. Terkel kan så ikke ret meget andet... :genert: Og jeg tør love at du ikke glemmer det til næste hund! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahaa ... Hvor er jeg henne imens Sascha er i bilen?

 

Inde ved Nellie selvfølgelig. Som du så træner til at du kan gå fra hende. Som almindelige alene hjemme træning.

 

Måske bare starte med at hun oplever at få et lækkert ben, mens du tager opvasken. Og når hun er afslappet med det, så går du ud med skrald og så videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét har du nok ret i. Det er faktisk det samme her. Sascha var min første hund og der er ingen problemer med alene hjemme - det er så også noget af det eneste hun kan, udover at give pote, sit og dæk.

 

Nellie kan alle mulige tricks, men ikke være alene hjemme - og ja hun er så min hund nummer to jo. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Helt klart enig i at du må ha en hund mere ;-)

 

Mine er ikke særlig gode til at gå pænt i snor eksempelvis men de er verdensmestre i at være alene hjemme sammen eller hver for sig ;-)

Vi fik lært Walther det efter noget tid, og så snart vi fik nummer to gik vi igang, først med at lære dem begge at være i samme rums mens de er alene og derefter at være alene enkeltvis, det kunne Walther jo men det kan Zeus også. Da jeg hver dag tog/tager en tur med Walther alene så passer Zeus hus ;-) og ja man kan sagtens være bagklog. Havde jeg ikke fået det at vide da jeg fik nummer to havde jeg nok ikke tænkt over det selv :oops:

 

Men det er så en ting jeg virkelig beundrer mine hunde for, at kunne være alene hjemme hver dag i 8-9 timer uden at lave en lyd eller ødelægge noget.

 

Ja prøv luckylunas forslag :5up: det lyder som en god ide :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige så dum :engel: Og står derfor med problemet nu... Da vi fik Joya, havde vi 3 andre i forvejen, så der var jo aldrig nogle hunde der var helt alene hjemme og jeg har derfor været for doven til at lære mine hvalpe det, når jeg har fået dem hjem :genert: Men for kort tid siden, måtte vi sige farvel til Chivas, den sidste der var tilbage af de hunde Joya er vokset op med og som hun var ret tæt knyttet til.. Til alt held, fik vi jo tilfældigvis Hovsa, totalt uplanlagt, ca 2,5 måned før vi pludselig måtte sige farvel til Chivas, der var åbenbart en dybere mening med at den lille lort pludselig dukkede op og jeg ikke kunne slippe ham igen :hjerte: Ellers havde Joya pludselig været ene hund :shock: Og det egner hun sig altså ikke rigtig til... Bare det at jeg tager til træning med Hovsa, er et problem, hun kan godt spises af med noget tyggehalløj i det jeg/vi går, men når hun er færdig med det, så begynder hun at brokke sig, selvom min mand er hjemme, så hun er ikke en gang alene-alene.. ;-) Jeg håber lidt at det bliver lidt bedre med tiden, og hun forhåbentlig vender sig til i det mindste at være alene med min mand, uden at mig og/eller Hovsa behøver at være der. Ellers tænker jeg også at løsningen må være at Joya må have sin egen hund :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var altså ikke dum, da yngstevovsen, Ingle, flyttede ind!

 

De første uger trænede jeg flittigt alene-hjemme med begge hunde, men så besluttede "storebror" Gustav sig vist for at spolere mine planer; han nægtede ganske enkelt at forlade matriklen, hvis ikke "lillebror" var med, så vi har haft Ingle på slæb lige siden :vuf:

 

Trods manglende træning tror jeg såmænd, at Ingle nok kunne affinde sig med at være alene hjemme, men for en sikkerheds skyld, må jeg hellere få mig endnu en hund :blink:

 

Tak for tippet! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her bliver måske sværere end forventet.

 

Jeg gav Nellie en kong med leverpostej i. Lækkert, syntes hun!!

 

Så gik jeg ud i havestuen sammen med Sascha. Havestuen ligger lige ved siden af soveværelset, hvor Nellie lå i sengen og kunne se mig, da jeg sad derude.

 

Hun glemte alt om sin kong og begyndte at gø og pive.

 

Helt ærligt! Vi var to meter væk med en glasdør imellem os!!

 

Til gengæld har Sascha nu kong'en - hun KNURREDE af Nellie da Nellie ville tage den! Det tror jeg seriøst aldrig hun har gjort før. Nellie blev fuldstændig paf og holder sig på god afstand af Sascha nu. Jeg kunne endda nusse Sascha uden Nellie blev jaloux og kom rendende.

 

Tror der gik en prås op for lille Nellie dér, fuck det så sjovt ud. xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her bliver måske sværere end forventet.

 

Jeg gav Nellie en kong med leverpostej i. Lækkert, syntes hun!!

 

Så gik jeg ud i havestuen sammen med Sascha. Havestuen ligger lige ved siden af soveværelset, hvor Nellie lå i sengen og kunne se mig, da jeg sad derude.

 

Hun glemte alt om sin kong og begyndte at gø og pive.

 

Helt ærligt! Vi var to meter væk med en glasdør imellem os!!

 

Til gengæld har Sascha nu kong'en - hun KNURREDE af Nellie da Nellie ville tage den! Det tror jeg seriøst aldrig hun har gjort før. Nellie blev fuldstændig paf og holder sig på god afstand af Sascha nu. Jeg kunne endda nusse Sascha uden Nellie blev jaloux og kom rendende.

 

Tror der gik en prås op for lille Nellie dér, fuck det så sjovt ud. xD

 

Jeg ved godt at "de kloge" altid siger at man skal starte med adskilles fra hunden, mens den stadig kan se dig, men min erfaring, med ca alle mine hunde tror jeg, har været at de har haft væsentligt større tendens til at skabe sig hvis de kan se mig, men ikke komme til mig.. :vedikke: det kan godt være at det bare er mine hunde, men de virker/har virket, til generelt at være lidt mere "ude af øje, ude af sind"-agtige.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du have ret i - men Nellie er vant til at jeg sidder netop lige dér (det er min rygeplads). Men Sascha må altså ikke være derude samtidig åbenbart. Nja. Jeg tror jeg prøver den med bilen i morgen.

 

Forøvrigt var Nellie ligeglad med at Sascha blev derude, og jeg gik ind til Nellie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...