Hop til indhold

Hund i bilen


esmadsen
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til træning i aften, men først er jeg føl på et hvalpehold. Der plejer Elton at være i bilen, men nu er det jo lige pludselig blevet varmt. Jeg har tænkt mig at forsøge med at finde en plads i skyggen, og have vinduerne helt åbne og bagsmækken på klem. Men hvis ikke jeg kan finde en plads i skyggen overvejer jeg at have et lagen med.

Kan det være godt nok? Og hvordan skal det sidde for at have den ønskede effekt? :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til træning i aften, men først er jeg føl på et hvalpehold. Der plejer Elton at være i bilen, men nu er det jo lige pludselig blevet varmt. Jeg har tænkt mig at forsøge med at finde en plads i skyggen, og have vinduerne helt åbne og bagsmækken på klem. Men hvis ikke jeg kan finde en plads i skyggen overvejer jeg at have et lagen med.

Kan det være godt nok? Og hvordan skal det sidde for at have den ønskede effekt? :rolleyes:

Jeg havde mine til at vente i bilen både fredag og lørdag nogle timer - vinduerne var rullet helt ned, bagsmækken stod på klem og jeg havde dækket deres bur af for det værste sol (men stadig så der kunne komme masse af frisk luft ind selvfølgelig) - der var absolut ingen problemer med varmen :-) jeg tjekkede til dem flere gange og de havde det på intet tidspunkt for varmt.

 

Så det ville jeg ikke være bekymret for og slet ikke hvis du finder en plads i skyggen. Er du ret nervøs for en varm bil - som jeg selv er - så tænker jeg også, nu du er på træningspladsen, at du lige kan gå hen og tjekke til ham. Det beroliger i hvert fald mig, at jeg lige kan tjekke til dem indimellem så jeg er sikker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde mine til at vente i bilen både fredag og lørdag nogle timer - vinduerne var rullet helt ned, bagsmækken stod på klem og jeg havde dækket deres bur af for det værste sol (men stadig så der kunne komme masse af frisk luft ind selvfølgelig) - der var absolut ingen problemer med varmen :-) jeg tjekkede til dem flere gange og de havde det på intet tidspunkt for varmt.

 

Så det ville jeg ikke være bekymret for og slet ikke hvis du finder en plads i skyggen. Er du ret nervøs for en varm bil - som jeg selv er - så tænker jeg også, nu du er på træningspladsen, at du lige kan gå hen og tjekke til ham. Det beroliger i hvert fald mig, at jeg lige kan tjekke til dem indimellem så jeg er sikker :blink:

 

Jeg er nemlig ret nervøs for overophedet bil, men jeg skal nok tjekke til ham.

Hvad lægger du henover buret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser fin ud, men mon ikke man kunne bruge choktæpper der er noget billigere?

 

Sikkert

 

Sådan en har jeg faktisk lige bestilt også :blink: Vi må lige udveksle erfaringer, når det er.

 

Jeg glæder mig i hvert fald. Det smarte må jo være, at stort set hele bilen er dækket - i hvert fald min lille Panda

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gøre som dig, og selvfølgelig tjekke til hunden et par gange, eventuelt lige starte airco for at få luften skiftet ud og helt kold igen.

 

Vi plejer at have bagklappen åben på bilen, og parkerer med enden ind imod træerne, så der ikke er folk der går forbi....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik så fint :-D vinduerne var helt åbne, og vi holdt godt nok ikke i skygge, men han var væk fra solen og der var masser af gennemtræk. Jeg tjekkede ham en enkelt gang og han var helt stille i dag. Jeg lagde sæderne ned, så kommer der en del mere luft om til ham.

 

Det var bare første gang, jeg har skullet efterlade en hund i en bil i varmen, og så læser man jo alt muligt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har monteret et inde-/ude termometer på hundeboksen. Så kan jeg nemt holde øje med den faktiske temperatur ved hundene.

Med bagklappen åben (hundene er i bur), forruderne halvt nedrullede og en silvershade (købt her https://www.cleanrun.com/index.cfm?fuseaction=product.display&product_ID=564&ParentCat=254) er jeg endnu ikke kommet over 26 grader selvom solen pludselig skinnede direkte på bilen.

Jeg sætter også ventilatoren i gang på varme dage. https://www.petdreams.dk/ventilator-holder-god-temperatur-bure.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...