Hop til indhold

Ideer søges (til stimuli og leg)


Museklik
 Share

Recommended Posts

Vi har jo fået denne her fantastiske löwchen som vi knus-elsker.

Før ham havde vi en overaktiv blandingshund med et kæmpe jagtinstinkt og en forkærlighed for næsearbejde.

 

Så jeg er vant til at stimulere end hund, der synes det er en fest (spor, godbidssøgning, finde aportpinde (gemte, ikke kastede) osv. AT gå tur i skoven og lugte til et harespor var også en fantastisk.

 

Meeeen Charlie er sgu ret ligeglad med lugte. Godbidder gider han ikke. Bolde kan man bide lidt i, men ingen lykke ved dem... Han elsker råt kød og der er tidl. blevet brugt guldsardel til træning. Men det begrænser jeg - af hensyn til sundheden.

 

Så jeg søger lidt input til, hvordan jeg kan gøre ting for Charlie som han elsker.

Altså ud over det åbenlyse: At putte med mig, at følge mig i røven, at gå et tur, at gå i hundeskoven og servere råt kød for ham....

 

Jeg vil have ham til hundetræning, men det er først muligt efter ferien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også, at Charlie måske bare ikke har samme behov for aktivering som din tidligere hund. Det er jo to meget forskellige typer hunde (hvis jeg husker rigtigt, var Freya spanielblanding?) og derfor vil I selvfølgelig kunne se forskel :-D Gode gåture, lidt leg indimellem og ellers en masse hygge på sofaen kan være ganske fint for selskabshunde, tror jeg.

 

Hvis du gerne vil lave et eller andet, kan du måske lære ham nogle tricks?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg tænker også, at Charlie måske bare ikke har samme behov for aktivering som din tidligere hund. Det er jo to meget forskellige typer hunde (hvis jeg husker rigtigt, var Freya spanielblanding?) og derfor vil I selvfølgelig kunne se forskel :-D Gode gåture, lidt leg indimellem og ellers en masse hygge på sofaen kan være ganske fint for selskabshunde, tror jeg.

 

Hvis du gerne vil lave et eller andet, kan du måske lære ham nogle tricks?

 

Det er jeg ret enig i ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min løwchen elsker at lege trækkeleg eller brydeleg med os. Måske brydeleg kræver lidt mere tillid, end hvad en nyligt omplaceret hund har. Han elsker også at følges, især at løbe sammen, sådan spurte rundt i små cirkler olign. I det hele taget elsker han alt, der involverer "sammen" :lol: synes dog også, at han har glæde af fodersøg, men det skal være kød eller lignende lækkerier for at du. Men ellers skal du da bare nyde, at du har fået en hund, hvis primære behov er nærhed og hygge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Får han serveret sin mad i en skål? Dengang vores gjorde det, da var der ikke megen motivation for træning og aktivering herhjemme - de fik jo gratis mad, så hvorfor arbejde for den! Men da vi afskaffede madskålen og kun serverede maden via aktivering/træning, så blev det pludselig en fest. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Får han serveret sin mad i en skål? Dengang vores gjorde det, da var der ikke megen motivation for træning og aktivering herhjemme - de fik jo gratis mad, så hvorfor arbejde for den! Men da vi afskaffede madskålen og kun serverede maden via aktivering/træning, så blev det pludselig en fest. :-D

 

Der råfodres... SÅ umiddelbart noget uhygiejnisk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der råfodres... SÅ umiddelbart noget uhygiejnisk :-D

 

Vi råfodrer også, men man kan få aktiveringslegetøj som sagtens kan klare at blive "ladt" med kødstykker, da de er lavet af plastic og dermed kan vaskes. Nogle af dem kan endda gå i opvaskemaskinen! Måske det ville være noget?

 

luffe2015060701.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...