Hop til indhold

Hjemmelavede hundeguffer


Hofferne
 Share

Recommended Posts

På opfordring starter jeg lige en tråd med opskrifter til at lave hundeguffer :-D

 

Dem jeg laver er nemme og alle hunde kan li' dem. Kun fantasien sætter grænser for variationer, alle slags kød, grønsager og/eller frugt kan i princippet bruges.

 

1.

500-800 g hakket kød (her bruger jeg kylling, okse eller lam) men alt kan jo bruges

3-4 gulerødder

2 store, hele æg (inkl. skallen)

 

Gulerødderne hakkes i en blender, kød og æg tilsættes (ja, også skallerne) og det hele køres sammen til en slags dej/fars.

Lægges i et tyndt lag i en smurt bradepande og sættes i ovnen ved max. 100 grader indtil farsen er blevet fast - tager ca. 1/2 time. Vippes ud på et spækbræt og skæres i små bidder, og kommes tilbage i bradepanden, som sættes tilbage i ovnen ved 75 grader og tørrer indtil ydersiden ikke er fedtet, men bidden stadig er blød.

 

Vil tro tiden i ovnen ialt er ca. 1 time.

Gulerødderne kan skiftes ud med hvad man lige har, eller suppleres med andet. F.eks. bruger jeg også kartofler eller æbler - men her må man prøve sig frem og se hvad hunden synes om.

Jeg har forsøgt med hestekød, men synes det er for fedt så det er droppet igen.

 

2.

Kyllingebryst, kyllingekråser eller kyllingehjerter (eller hvad man nu synes) skæres i små tern og tørres i ovnen ved ca.100 grader indtil de er tørre udenpå men bløde indeni. Det der er vigtigt her er, at man giver det lang tid ved lav varme, for at det ikke bliver små hårde klumper :-D

 

Jeg har forsøgt med lever, men det stinker i hele huset i flere dage, så selvom Sinus synes det var OK synes hr. mand noget andet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at tage en pakke hakket kylling og en pakke svin, vippe et par æg, måske lidt revet gulerod, spæde op med havregryn til det bliver fast, og så mases det fladt i et stort fad, og bages 1 time ved 180 grader. Det bliver frikadelle-konsistens, og bliver ikke bagt efter det er skåret i stykker. De puttes i fryseren i små, flade portioner, så de nemt kan rystes fra hinanden.

 

Ellers koger jeg lever, hjerter eller andet kød, og skærer ud til godbidder. Det tager tid, men hvor er det lækkert når der er godbidder i fryseren i 100 år:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at tage en pakke hakket kylling og en pakke svin, vippe et par æg, måske lidt revet gulerod, spæde op med havregryn til det bliver fast, og så mases det fladt i et stort fad, og bages 1 time ved 180 grader. Det bliver frikadelle-konsistens, og bliver ikke bagt efter det er skåret i stykker. De puttes i fryseren i små, flade portioner, så de nemt kan rystes fra hinanden.

 

Ellers koger jeg lever, hjerter eller andet kød, og skærer ud til godbidder. Det tager tid, men hvor er det lækkert når der er godbidder i fryseren i 100 år:-)

 

Ja, kogt hjerte eller lever er også godt! Jeg er bare super sippet mht. fedtede fingre :oops: Derfor tørrer jeg mine godbidder.

 

En gang fiskefars smurt ud i en bradepande og bagt ved svag varme i ovnen, og derefter skåret ud i små bidder og tørret er også populære. Men man lugter på fingrene og lommen stinker :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, kogt hjerte eller lever er også godt! Jeg er bare super sippet mht. fedtede fingre :oops: Derfor tørrer jeg mine godbidder.

 

En gang fiskefars smurt ud i en bradepande og bagt ved svag varme i ovnen, og derefter skåret ud i små bidder og tørret er også populære. Men man lugter på fingrene og lommen stinker :lol:

 

Alle former for fisk er bandlyst, både i mine lommer og på mit hold:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fed tråd!

 

Jeg synes bestemt også at det stinker at tørre lever, men når jeg har lavet godbidder med kallun i, så stank det endnu værre. Det er længe siden, kan desværre ikke huske opskriften, men jeg er sikker på at kallun kan bruges som køddel i den første opskrift i indlæg 1, så lad os se om der er nogle HF'ere, der er lige så dumme... undskyld, modige! som mig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle former for fisk er bandlyst, både i mine lommer og på mit hold:oops:

 

:lol: (Lidt henad fisk så har jeg fået forbud af kæreste om at bruge de der store skalrejer som godbidder - hun kan ikke tåle, når der pludselig er et øje hid og did... så sart :mrgreen:)

 

Jeg er nu selv virkelig glad for fiskegodbidder for begge hundedyr eeeeeelsker det. Fx skærer jeg forskellige slags fisk (største hit er laks) i små stykker og så ind i ovnen ved 100 grader til de er tørre. (Man får langt mest ud af fisken, når det er lys fisk.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bager nogen af valgfri hakket kød, altså ikke som i hakket okse, men som en dåse tun/makrel/torskerogn/leverpostej eller andet uden for støre klumper.

Findeler kødet og rører det med et æg og ca en dl kartoffelmel.

Hele skidtet bages i ovnen og skærer med pizzaskærer mens det stadig er varmt.

Fedter ikke og er meget hurtigt og let at lave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede dem her "før i tiden", har ikke mødt én hund som ikke var vild med dem. Hmm, måske jeg skulle lave nogle af dem igen..? Ja, det lugter en del, men har man lidt ekstra hvidløgspulver i så lugter det mest af "mad"! :lol: De bli'r ikke hårde som tørrede ting, men lige tilpas bløde i det.

 

 

1 kop lever

1 kop gult majsmel

1 kop vand

1 knivspids hvidløgspulver

 

Leveren blendes, - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande. Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...
På 15.10.2016 den 21:28 , Hofferne skrev:

 

Kan man  lave noget kogt laks til hunde trænings godbidder har ikke fået lavet oc vi skal til hundetræning 

 

 

På 15.10.2016 den 21:28 , Hofferne skrev:

Ja, kogt hjerte eller lever er også godt! Jeg er bare super sippet mht. fedtede fingre :oops: Derfor tørrer jeg mine godbidder.

 

En gang fiskefars smurt ud i en bradepande og bagt ved svag varme i ovnen, og derefter skåret ud i små bidder og tørret er også populære. Men man lugter på fingrene og lommen stinker :lol:

Kan man lave noget med noget laks 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...