Hop til indhold

Loven man ikke kan overholde


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det er et relevant indlæg og godt, at du starter det!

 

Der er ingen empiri for, at hunde som tilhører en bestemt race har tendens til at være mere aggressive eller farlige end andre hunde.

Den tese bygger udelukkende på fordomme og statistikken viser noget helt andet.

 

Når det er sagt, så er jeg så heldig, at jeg har rejst meget rundt i træningsøjemede og har mødt mange af de racer, der f.eks. er ulovlige i Danmark, men er gang på gang blevet fuldstændig forbløffet over sind, træningslyst og hvor balanceret disse hunde er.

 

Sandheden og pointen er, at alle hunde kan skubbes derud, hvor de ligefrem er og/eller kan blive farlige for samfundet, men at det i hver eneste tilfælde beror på ejeren, opdragelsen og omgangen med hunden, snarere end racespecifikt.

 

Velkommen til! Jeg er helt enig i dit indlæg, med en lille modifikation! Jeg mener at der er racer som ER potentielt farligere end andre hunde, hvis de havner i de forkerte hænder! Men grunden til at racen er potentielt mere farlig handler om at nogen racer er stærkere og større end andre. F.eks. er en chihuahua i de forkerte hænder oftest bare en pestilens, og omend den kan bide meget og gøre skade, kan den bare ikke gøre så meget skade som en labrador, rottweiler eller Amstaff. Men jeg er SÅ enig i at mange af de forbudte racer man ser i Danmark, er så fantastiske. Vi har selv overvejet at få en Amstaff, men fordi vi gerne vil kunne have vores hunde med når vi tager på ferie i Danmark vil det skabe et problem; Her i Holland møder vi super mange, og det er en fantastisk, dejlig, sjov og klog race! (Som faktisk i mine øjne er en bedre familie hund, end f.eks. en labrador hvis jeg skulle vælge!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis en test kan bevise samtlige 100% af hundenes racemæssige baggrund må det være nok. Derfor forstår jeg ikke, at ejeren ikke har prøvet at få hundene DNA testet

 

Der findes ikke en dansk DNA-database, og der er åbenbart ikke interesse for at oprette én - http://www.dr.dk/nyheder/indland/professor-slagsmaal-om-forbudte-hunde-kan-afgoeres-med-dna-database

 

Og hvorfor skulle man også bruge penge på det når enhver politiassistent og jurist er ekspert i racekendskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til! Jeg er helt enig i dit indlæg, med en lille modifikation! Jeg mener at der er racer som ER potentielt farligere end andre hunde, hvis de havner i de forkerte hænder! Men grunden til at racen er potentielt mere farlig handler om at nogen racer er stærkere og større end andre. F.eks. er en chihuahua i de forkerte hænder oftest bare en pestilens, og omend den kan bide meget og gøre skade, kan den bare ikke gøre så meget skade som en labrador, rottweiler eller Amstaff. Men jeg er SÅ enig i at mange af de forbudte racer man ser i Danmark, er så fantastiske. Vi har selv overvejet at få en Amstaff, men fordi vi gerne vil kunne have vores hunde med når vi tager på ferie i Danmark vil det skabe et problem; Her i Holland møder vi super mange, og det er en fantastisk, dejlig, sjov og klog race! (Som faktisk i mine øjne er en bedre familie hund, end f.eks. en labrador hvis jeg skulle vælge!)

 

Du må gerne have amstaff med til dk, den skal bare have mundkurv på offentligt. Og ja, det er en skøn, sød og social hund der som udgangspunkt kan med alle. Har selv haft en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må gerne have amstaff med til dk, den skal bare have mundkurv på offentligt. Og ja, det er en skøn, sød og social hund der som udgangspunkt kan med alle. Har selv haft en.
Gud er det rigtigt? Jeg troede ikke man måtte tage dem ind i landet mere???? For så er den helt klart tilbage i vores drømme øjne :lun: Vi skal ud og besøge en opdrætter snart, bare fordi jeg er totalt forelsket, og manden ligeså :lun:
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan desværre ikke racebestemme ved at DNA teste, ellers havde man gjort det for lang tid siden.

 

Det er prøvet mange gange, en gang hvor en stambogsført Border Collie blev testet, resultatet var til at grine af.

 

Af Emma ToftNår politiet afgør, om en borgers hund tilhører en forbudt hunderace, er der som oftest tale om 'påstand mod påstand'.

Borgeren siger, at hunden er lovlig, mens politiet siger det modsatte.

Men dna-analyse er den eneste sikre metode til at afgøre, om en hund er ulovlig og derfor skal aflives.

Sådan siger Merete Fredholm, der er professor i husdyrgenetik på Københavns Universitet.

- Mit eneste budskab er, at det eneste endegyldige bevis for, hvad en blandingshund består af, det er at lave en dna-analyse, siger hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig! Hold da kæft, har du læst de kommentarer der er på Nationen!? Det er grunden til jeg for længe siden ophørte med, at debattere der. Det er en flok idioter!!!

 

Nej, jeg læser dem yderst sjældent. Der er absolsut ingen saglighed i debatten derinde. Det virker som om det gælder om at provokere, eller at svine hinanden mest muligt til :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig! Hold da kæft, har du læst de kommentarer der er på Nationen!? Det er grunden til jeg for længe siden ophørte med, at debattere der. Det er en flok idioter!!!

 

Nationen er Danmarks "Basket of deplorables". Den repræsenterer det værste ved internettet, nemlig at personer med yderligtgående holdninger altid kan finde sammen i et ekkokammer ogbekræftehinandenideresvildfarelser.

 

Og nu virker min spacebar heller ikke - og nu gør den igen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nationen er Danmarks "Basket of deplorables". Den repræsenterer det værste ved internettet, nemlig at personer med yderligtgående holdninger altid kan finde sammen i et ekkokammer ogbekræftehinandenideresvildfarelser.

 

Og nu virker min spacebar heller ikke - og nu gør den igen :shock:

 

Er også glad for jeg hoppede ud før Nationens! fly styrtede helt ned! Det kan dog stadig friste mig, at svare på nogen af de hadske indlæg, men jeg gider ikke komme op i det røde felt pga. nogen ånds-amøber.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...