Hop til indhold

Hunden på 1.sal


C&M
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vi får snart en familieforøgelse bestående af en Finsk Lapphund. I den forbindelse har vi svært ved, at beslutte om hunden skal have lov til, at gå på 1. sal.

 

Huset er indrettet således, at soveværelser og kontor er på 1.sal.

 

Vores umiddelbare holdning er, at det ville være bedste hvis hunden måtte gå på 1.sal men da vi ikke har den store erfaring med hund og 1.sal vil vi gerne høre jeres erfaringer og input?

 

mvh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I gerne vil have det, så lad den komme på første sal.

 

Nogle hvalpe kan tage lidt tid for at lære at gå op og ned af trapper, så i starten skal man måske hjælpe lidt. Vores hvalp er 6 måneder, og kan stadig ikke gå ned af trapper, op er ikke et problem :lol:

 

Husk dog at passe på med fart og trapper, det kan gå grueligt galt ved et fald på en trappe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, velkommen til :vinke: og tillykke med hundehvalp!

 

Jeg bor i et "lagkagehus" med flere etager, og min hund færdes frit på dem alle :-D

Det eneste jeg vil foreslå er, at I lærer hunden at gå stille/roligt ned - altså at det er FORBUDT at løbe ned, og springe det sidste stykke. Det er nemlig ikke sundt for især skuldre og albuer på lang sigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...