Hop til indhold

Er det forkerte tanker, omplacering?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja okay, det giver jo også meget god mening, når hun er bange for fyrværkeriet.

 

Men jeg håber, du bliver afklaret og kommer tættere på en beslutning :ae:

 

Tak skal du have :) Jeg kan desværre nok bare sige, at Lucca ikke kan bo her i lejligheden mere. Jeg har overvejet at flytte, men jeg tror resultatet vil blive det samme i en anden lejlighed.

Jeg må se hvad jeg gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have :) Jeg kan desværre nok bare sige, at Lucca ikke kan bo her i lejligheden mere. Jeg har overvejet at flytte, men jeg tror resultatet vil blive det samme i en anden lejlighed.

Jeg må se hvad jeg gør.

Ja altså, nissen flytter jo med. Så jeg tror heller ikke det hjælper at flytte :-)

 

Derudover er det nok ikke lejligheden i sig selv, der er problemet. Den er måske blevet det, fordi hun er blevet bange der så mange gange, men som du selv skriver, bliver det nok bare det samme i en ny lejlighed, hvis træningen er afprøvet og ikke virker.

 

Men ja, jeg synes du skal overveje at prøve at smertedække hende i en periode, som en anden foreslog. Evt. sideløbende med træning, hvis du orker. Bare så du er sikker på at du har gjort hvad du kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja altså, nissen flytter jo med. Så jeg tror heller ikke det hjælper at flytte :-)

 

Derudover er det nok ikke lejligheden i sig selv, der er problemet. Den er måske blevet det, fordi hun er blevet bange der så mange gange, men som du selv skriver, bliver det nok bare det samme i en ny lejlighed, hvis træningen er afprøvet og ikke virker.

 

Men ja, jeg synes du skal overveje at prøve at smertedække hende i en periode, som en anden foreslog. Evt. sideløbende med træning, hvis du orker. Bare så du er sikker på at du har gjort hvad du kunne.

 

Ja lige præcis. Vi er jo selvfølgelig mest her, så det er jo her hun også er blevet bange flest gange.

Adfærdsterapeuten sagde at hun ikke tror at Lucca har smerter. Da den dyrlæge jeg var inde ved sidst også er dyre-kiropraktor. Men det er jo nemt at sige, han har jo ikke røngentsyn ;) Jeg tager til dyrlægen her efter nytår og så må jeg snakke med dem der. Hun fortsætter på clomicalm.

Jeg må faktisk indrømme at jeg er ved at være frustreret og træt.. Men jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan og prøve alle midler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lige præcis. Vi er jo selvfølgelig mest her, så det er jo her hun også er blevet bange flest gange.

Adfærdsterapeuten sagde at hun ikke tror at Lucca har smerter. Da den dyrlæge jeg var inde ved sidst også er dyre-kiropraktor. Men det er jo nemt at sige, han har jo ikke røngentsyn ;) Jeg tager til dyrlægen her efter nytår og så må jeg snakke med dem der. Hun fortsætter på clomicalm.

Jeg må faktisk indrømme at jeg er ved at være frustreret og træt.. Men jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan og prøve alle midler.

Jeg kan godt forstå, du er ved at køre træt i det. Og du må jo overveje, hvor meget mere du orker. For det kommer jo til at kræve en masse træning, når det har stået på så længe som det har. Det er ikke noget, som går over i løbet af 14 dage og det kommer til at kræve meget af dig at ændre på så langvarige adfærdsproblemer. Det må du nok indstille dig på. Hvis ikke du orker det, må du jo overveje hvad der så skal ske.

 

Men hvis du har mod på at træne mere med hende, så har du fået en del gode tips i de tråde, du har lavet gennem tiden. Jeg ville genlæse dem og prøve at følge nogle af de forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes angst på den her årstid er jo ikke noget nyt. Den er så blevet forværret og generaliseret formodentligt til mørke og ikke lydene.

 

Det giver ganske fin mening, at hun ikke kan være alene om aftenen pt. Mine er aldrig alene efter mørkets frembrud fra fyrværkerisalgets start til ca 4-5 januar.

 

Jeg forventer ikke gåture i mørke og sørger for at tage ud steder, hvor der som udgangspunkt ikke er risiko for fyrværkeri/brag.

 

Jeg accepterer at der tisses tidligere af i december og januar.

 

Jeg kan godt se, at Lucca ser angst ud på billedet. Men jeg tænker også, at hun forventer at blive hevet ud på tur i mørket - og efterhånden bliver alle ture til den angst.

 

Du har tidligere skrevet af I skulle flytte i hus i 2016. Det går jeg ud fra ikke er sket? For ellers kunne kort tissetur i haven være bedre. Stadig inden det bliver mørkt. For mørke hjemme hos dig er forbundet med fare.

 

Derudover ville jeg også få en adfærdsbehandler ud for at se samspillet mellem jer (det er mig bekendt også tidligere foreslået ), samt hjælpe med en plan for træning af både hendes angst, men også hendes problemer med nogle mennesker.

 

Hvis du ikke orker det arbejde, der vil være, så er det forståeligt at du kaster håndklædet i ringen. Måske hun vil trives bedre som landhund end byhund. Hvis et egnet hjem findes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, du er ved at køre træt i det. Og du må jo overveje, hvor meget mere du orker. For det kommer jo til at kræve en masse træning, når det har stået på så længe som det har. Det er ikke noget, som går over i løbet af 14 dage og det kommer til at kræve meget af dig at ændre på så langvarige adfærdsproblemer. Det må du nok indstille dig på. Hvis ikke du orker det, må du jo overveje hvad der så skal ske.

 

Men hvis du har mod på at træne mere med hende, så har du fået en del gode tips i de tråde, du har lavet gennem tiden. Jeg ville genlæse dem og prøve at følge nogle af de forslag.

 

Jeg bliver nødt til at have mod til det. Hunden skal ikke lide under hvad jeg ikke har mod til. Adfærdsbehandleren sagde at man kan sige at et problem kan tage den samme tid at behandle som problemet har stået på. I det første år var der intet. Hun var glad og nød livet. Min eks flyttede ind og så har problemerne også bare kommet efter hvert nytår. På trods af træning og træning og diverse midler.

Jeg er glad for de råd, jeg har også tænkt mig at gennemlæse dem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes angst på den her årstid er jo ikke noget nyt. Den er så blevet forværret og generaliseret formodentligt til mørke og ikke lydene.

 

Det giver ganske fin mening, at hun ikke kan være alene om aftenen pt. Mine er aldrig alene efter mørkets frembrud fra fyrværkerisalgets start til ca 4-5 januar.

 

Jeg forventer ikke gåture i mørke og sørger for at tage ud steder, hvor der som udgangspunkt ikke er risiko for fyrværkeri/brag.

 

Jeg accepterer at der tisses tidligere af i december og januar.

 

Jeg kan godt se, at Lucca ser angst ud på billedet. Men jeg tænker også, at hun forventer at blive hevet ud på tur i mørket - og efterhånden bliver alle ture til den angst.

 

Du har tidligere skrevet af I skulle flytte i hus i 2016. Det går jeg ud fra ikke er sket? For ellers kunne kort tissetur i haven være bedre. Stadig inden det bliver mørkt. For mørke hjemme hos dig er forbundet med fare.

 

Derudover ville jeg også få en adfærdsbehandler ud for at se samspillet mellem jer (det er mig bekendt også tidligere foreslået ), samt hjælpe med en plan for træning af både hendes angst, men også hendes problemer med nogle mennesker.

 

Hvis du ikke orker det arbejde, der vil være, så er det forståeligt at du kaster håndklædet i ringen. Måske hun vil trives bedre som landhund end byhund. Hvis et egnet hjem findes.

 

Det er desværre sådan hele året :/ Hver aften er en kamp., ikke kamp kamp.. men frem med frikadeller/ost/andet og lokke lokke. Men nej, ingen gåtur. Skal tvinge hende bare ned og tisse. Jeg kan faktisk også mærke at hun søger ekstrem tryghed ved min mor. Mere end ved mig (når hun er der).

Men det er selvfølgelig værst nu på denne årstid.

Jeg har snakket med flere adfærdsbehandlere i telefonen. En af dem har mødt Lucca flere gange (ved noget hunde-leg). Derudover kender hun mig i forvejen da jeg trænede min forrige hund hos hende. Hun kunne godt se at der var noget med Lucca.

Men det er da selvfølgelig en ide, at få en herhjem. Det vil jeg nok gøre i starten af det nye år :)

 

Hun vil nok måske kunne trives bedre i et hus ude på landet. Problemet er bare om jeg tør. Hun er mit guld og hun skal ikke igennem mere skidt i sit liv. Det ville jo også være voldsomt for hende at skulle tage stilling til alt det nye. Nye mennesker osv. Hun blev engang passet af en bekendt. Lucca havde været der før og var rigtig glad for ejeren og ejerens hund. Men hun havde det så skidt og tissede indenfor 3 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du egentligt haft en adfærdsbehandler ude og se jeres sammenspil og hvad der reelt sker, når hun bliver bange? Eller har I kun mailet om det?

 

Har svaret missing på det samme ;)

 

Vi har skrevet på mail og snakket i telefon. Man kan jo så tænke at hun sætter Lucca i bås med de andre tidligere gadehunde som måske er endnu mere skadet. Har dog haft en anden til at se hende og mig til noget hunde-leg (med en anden hund). Hun sagde at vores samarbejde var kanon og at jeg læser hende rigtig godt. Har som skrevet trænet hund ved hende før, så hun kender mig godt. Men at Lucca jo HAR de problematikker.

Har også haft en ene-træningstime med en hundetræner plus jeg har gået til hundetræning i et par sæsoner.

Men jeg vil have en hjem her efter nytåret

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har tidligere skrevet af I skulle flytte i hus i 2016. Det går jeg ud fra ikke er sket? For ellers kunne kort tissetur i haven være bedre. Stadig inden det bliver mørkt. For mørke hjemme hos dig er forbundet med fare

 

Nej desværre. Det var en plan min daværende kæreste og jeg havde sammen. Men vi gik desværre fra hinanden for 2 måneder siden. Han har så været på besøg to gange men kommer ikke mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også, det vil være en god ide at få en adfærdsbehandler ud og se jer sammen. Jeg synes i hvert fald det er svært at give et råd om det her. Det lyder ret komplekst efterhånden og det er lidt svært at få et overblik over, hvad der egentligt sker, når hun bliver bange, når man ikke har set hunden. Jeg kan i hvert fald ikke helt finde ud af om hun f.eks. gemmer sig under sengen så snart du bare gør antræk til at I skal ud.

 

Mit råd ville f.eks. være at forlange noget af hende, så hendes fokus blev flyttet (f.eks. lave et trick eller en øvelse) men det ville jo ikke fungere, hvis hun ligger inde under sengen :-D

 

Så ja, en adfærdsbehandler vil nok være en god ide. Der er f.eks. hende her: http://www.hundmedglaede.dk/adfaerdskonsultation/

 

Hvilken adfærdsbehandler har du kontakt med nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Helene er SÅ fantastisk :) Det er hende jeg også har snakket med og har set Lucca et par gange. Gik til hundetræning ved hende med min gamle hund. Kunne sagtens se mig gå ved hende. Hende jeg sidst har snakket med er en der er ude ved dyrlægen i Hornbæk. Hun virkede meget sød og dygtig, plus at jeg godt kan lide at hun er i samme hus som dyrlægerne. Hun kan gå ind og se hundens journaler osv. Så jeg tror det bliver hende.

 

Det er ret komplekst. For jeg ved ofte ikke på forhånd hvornår hun pludselig har fået nok og bare vil hjem. Her i dag fattede hun mistanke fordi jeg fandt en frikadelle frem og spurtede ind under sengen. Da hun kom frem tog jeg snoren på hvor hun skælvede og syntes det var rigtig grimt. Normalt skal der mere til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helene er SÅ fantastisk :) Det er hende jeg også har snakket med og har set Lucca et par gange. Gik til hundetræning ved hende med min gamle hund. Kunne sagtens se mig gå ved hende. Hende jeg sidst har snakket med er en der er ude ved dyrlægen i Hornbæk. Hun virkede meget sød og dygtig, plus at jeg godt kan lide at hun er i samme hus som dyrlægerne. Hun kan gå ind og se hundens journaler osv. Så jeg tror det bliver hende.

 

Det er ret komplekst. For jeg ved ofte ikke på forhånd hvornår hun pludselig har fået nok og bare vil hjem. Her i dag fattede hun mistanke fordi jeg fandt en frikadelle frem og spurtede ind under sengen. Da hun kom frem tog jeg snoren på hvor hun skælvede og syntes det var rigtig grimt. Normalt skal der mere til.

 

Til det sidste med lokning, så har det vist også været nævnt tidligere at bange hund ender med at forbinde godbid med det farlige også. Så det giver fin mening.

 

At der skal lidt til er nok også tiden på året. Det ER nu, det er slemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja få en ud. Du har tidligere nævnt, at Lucca er meget god til at læse dig, så det kan være I forstærker hinanden i, at det hele er noget møg.

 

Ja det kan sagtens være. Hvis jeg var hund ville jeg også kigge på min ejer og se hvad han/hun syntes.

Jeg får en ud :) Det er godt at høre hvad andre ser som man måske ikke selv ser. Selv om man tænker "jeg kender min hund bedst"

Link til indlæg
Del på andre sites

Helene er SÅ fantastisk :) Det er hende jeg også har snakket med og har set Lucca et par gange. Gik til hundetræning ved hende med min gamle hund. Kunne sagtens se mig gå ved hende. Hende jeg sidst har snakket med er en der er ude ved dyrlægen i Hornbæk. Hun virkede meget sød og dygtig, plus at jeg godt kan lide at hun er i samme hus som dyrlægerne. Hun kan gå ind og se hundens journaler osv. Så jeg tror det bliver hende.

 

Det er ret komplekst. For jeg ved ofte ikke på forhånd hvornår hun pludselig har fået nok og bare vil hjem. Her i dag fattede hun mistanke fordi jeg fandt en frikadelle frem og spurtede ind under sengen. Da hun kom frem tog jeg snoren på hvor hun skælvede og syntes det var rigtig grimt. Normalt skal der mere til.

Ja, hun forbinder det nok med at blive lokket ud. Så det er jo lidt op af bakke.

 

Men hvad gør du, når hun gemmer sig under sengen?

 

Og så er hun nok lidt mere oppe på mærkerne her i den her tid, hvor der bliver fyret af, så der ikke skal så meget til, før hun reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun forbinder det nok med at blive lokket ud. Så det er jo lidt op af bakke.

 

Men hvad gør du, når hun gemmer sig under sengen?

 

Og så er hun nok lidt mere oppe på mærkerne her i den her tid, hvor der bliver fyret af, så der ikke skal så meget til, før hun reagerer.

 

Jeg er så begyndt at blive opmærksom på at forkæle hende med en bid ost eller en klat leverpostej bare fordi.. så kan man også sagtens få lækkerier uden det betyder gåtur ;) Jeg blander hendes zylkenepulver og clomicalm i noget leverpostej og så fodres hun med ske. Det er super hyggeligt.

 

Når hun gemmer sig under sengen lader jeg hende være. Men en sjælden gang bliver jeg nødt til at få hende luftet inden jeg skal af sted. Så rykker jeg på sengen og får hende til at komme ud. Og så snor på og ned at tisse. Super træls at skulle gøre det, men hvad skal jeg gøre..

Nej det er godt nok slemt i de her dage, men det er der mange hundeejere der døjer med.

 

Jeg får faktisk Helene ud her i starten af det nye år :) Hun er så sød og dygtig. Den anden behandlede kun på klinikken, det dur jo ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så begyndt at blive opmærksom på at forkæle hende med en bid ost eller en klat leverpostej bare fordi.. så kan man også sagtens få lækkerier uden det betyder gåtur ;) Jeg blander hendes zylkenepulver og clomicalm i noget leverpostej og så fodres hun med ske. Det er super hyggeligt.

 

Når hun gemmer sig under sengen lader jeg hende være. Men en sjælden gang bliver jeg nødt til at få hende luftet inden jeg skal af sted. Så rykker jeg på sengen og får hende til at komme ud. Og så snor på og ned at tisse. Super træls at skulle gøre det, men hvad skal jeg gøre..

Nej det er godt nok slemt i de her dage, men det er der mange hundeejere der døjer med.

 

Jeg får faktisk Helene ud her i starten af det nye år :) Hun er så sød og dygtig. Den anden behandlede kun på klinikken, det dur jo ikke

Jeg synes, du skal prøve at sætte dig ind til hende og stikke hende nogle lækre godbidder, mens hun ligger der. Det er ikke sikkert, hun vil spise dem, men det er et forsøg værd, tænker jeg. Og så bare snakke stille og roligt med hende, så hun kan se, at du i hvert fald ikke er påvirket af det.

Helene laver nok en plan til jer, men indtil da kan det nok ikke skade.

 

Og ja, det må være svært i de her dage. Det er lige før jeg synes du skal gå ud og få fat i en kattebakke eller lægge nogle aviser, så hun kan komme af med det hun skal derpå. Hvis hun altså vil det.

Så slipper du for at skulle tvinge hende med ud. Det er da ikke rart for nogle af jer :( Og jeg tror virkelig heller ikke det hjælper på hendes utryghed ved det, at hun er nødt til at skulle ud i det lige nu.

Så kan lufteturene være noget, I gør, når I har god tid til det og ikke når du skal skynde dig, fordi du skal af sted. Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, du skal prøve at sætte dig ind til hende og stikke hende nogle lækre godbidder, mens hun ligger der. Det er ikke sikkert, hun vil spise dem, men det er et forsøg værd, tænker jeg. Og så bare snakke stille og roligt med hende, så hun kan se, at du i hvert fald ikke er påvirket af det.

Helene laver nok en plan til jer, men indtil da kan det nok ikke skade.

 

Og ja, det må være svært i de her dage. Det er lige før jeg synes du skal gå ud og få fat i en kattebakke eller lægge nogle aviser, så hun kan komme af med det hun skal derpå. Hvis hun altså vil det.

Så slipper du for at skulle tvinge hende med ud. Det er da ikke rart for nogle af jer :( Og jeg tror virkelig heller ikke det hjælper på hendes utryghed ved det, at hun er nødt til at skulle ud i det lige nu.

Så kan lufteturene være noget, I gør, når I har god tid til det og ikke når du skal skynde dig, fordi du skal af sted. Giver det mening?

Ja det giver god mening :) jeg har faktisk både avis og bakke til at stå, men hun går ikke i/på dem.

Det er også mere for at hun kommer ud og får noget indhold i sit liv. Jeg synes jo sagtens man kan have en hund i lejlighed, men den skal ud og aktiveres.

Hun vil gerne have mad, så det går fint med at forkæle hende ;) men hun fatter så hurtigt bagefter hvad jeg vil.

Hun vil ikke med ud på en cykeltur men hun vil gerne ud at køre bil. Desværre har jeg ikke selv bil.

Jeg har lagt mærke til at Lucca finder rigtig meget tryghed i min mor her for tiden. Hun vil gerne ned til dem og ud at løbe i deres have. De kan desværre ikke overtage hende da de ikke har tiden og overskuddet til en hund.

 

Ja jeg får Helene ud og så må vi se :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan reagerer hun hvis I kører/cykler ud til noget spændende natur/skov og går en tur? Så I ikke går derhjemmefra?

 

Hun er bange hvis jeg sætter hende op på cyklen, så jeg har ikke gjort så meget i det. Jeg har ikke lyst til st cykle af sted med hende hvis hun er angst for det.

Hun kan underlig nok mærke hvis vi skal ud at køre.. altså inden vi er gået ud ad døren. Det vil hun gerne, men hun er også rigtig glad for mine forældre og finder stor glæde ved dem. Jeg har desværre ikke selv bil

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan reagerer hun hvis I kører/cykler ud til noget spændende natur/skov og går en tur? Så I ikke går derhjemmefra?

 

Jeg har ikke gjort så meget i det da hun ryster som et espeløv når hun kommer op på cyklen. Hun har haft en dårlig oplevelse fordi vi var i hundeskoven og der kom øvelse på en skydebane i nærheden. Jeg har desværre ikke bil :/

Men hun vil gerne med ud at køre men gåtur er hun ikke helt begejstret for

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...