Hop til indhold

Ændret adfærd


Melissa Hjorth
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Min hund fødte 5 smukke hvalpe, den 24 december. Hun har klaret alt til UG.. og hun er så god og omsorgsfuld ved hendes hvalpe, men problemet er at hun er meget nedtrykt. Hun har altid været ekstrem glad og imødekommende når jeg har trådt ind af døren herhjemme, nu reagere hun kun ved at kigge op fra hendes fødekasse, og når jeg går hen til hende, for at sige hej, får jeg absolut ingen respons, hvad angår logerende hale, som jeg eller plejer. Jeg ved jo godt at hun lige er blevet mor, og alt er nyt og alt hendes fokus er på hendes hvalpe, men det bekymre mig bare at hun ingen glæde viser. Ligeså snart hun træder ud fra hendes fødekasse, så går hun med halen mellem benene, hvilket hun ALDRIG gør. Så er der evt noget man kan gøre? og lige en hel anden ting, så pruster hun ekstremt meget, så er hun mon stresset? hun har god appetit og drikker rigtig meget vand, så hun er ikke dårlig.

Venligst hilsen den nervøse førstegangs "hunde mormor" 😂😂

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, kontakt dyrlægen omgående.

Det kan være begyndende kalkchok, og så skal der handles hurtigt, men det kan også bare være harmløse efterveer.

 

Er temperaturen i rummet for høj, kan det være tæven pruster fordi hun har det for varmt.

 

Det er altid en god ide, at tage tævens temperatur i dagene efter fødslen, så man kan gribe hurtigt ind, hvis en infektion er under opsejling.

 

Jeg har selv haft to kuld, men set temmelig mange nyfødte hvalpekuld, jeg har aldrig oplevet at tæven har virket trist, uden at noget var galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen. Tak for jeres svar! Vi har fået tid til dyrelægen idag kl 16, men nu er hun stoppet med at spise og drikke, og er meget varm, så jeg er meget utålmodig og vil bare gerne have hende til dyrelægen nu :-( hun livede ellers helt op igår aftes, og var ude af hendes kurv for første gang frivilligt, og hun var meget opmærksom, logrede med halen og ville lege lidt med hendes legetøj, så det gør mig bare så ked af det, at det har vendt sig 180 grader idag.. håber ikke at det er noget alvorligt :'(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...