Hop til indhold

Tomater


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Har i nogen erfaringer med om tomater virker på forhudsbetændelse ?? Hvis det gør, hvor meget skal der så til og er rå tomater bedst eller er hakkede tomater på dåse lige så godt :-) ??

 

Min ene hanhund har nemlig haft det i rigtig længe og dyrlægen siger, at det eneste man kan gøre er at rense det og det gider hunden på ingen måde:roll:.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Det er sjovt det er så forskelligt, Zeus har slet ikke betændelse men Walther har meget, han kan ikke lide tomater men han får af og til makrel i tomat det tager faktisk toppen af det. Han får en hel dåse fordelt over to dage i sit tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tomater er giftige for hunde......................................

Følg dyrlægens anbefaling rens det og få bund i det. Jeg går ud fra, at dyrlægen har vist dig, hvordan man gør.

For at få helt bund i det, så skal der renses et par dage længere end der er betændelse.

At hunden ikke gider det er ikke gangbar. Hvis det var øjn eller ørebetændelse ville du vel også behandle det, selv om hunden ikke gad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt rottegift i ny og næ skader jo hellere ikke, men derfor giver vi det jo hellere ikke til vores hunde, så hvorfor vil man absolut og med fuld overlæg give noget til sin hund som er giftig for den ?

 

.......og når nu tomater er sådan et vidundermiddel, som erstatter alt andet, hvorfor er der så ikke dokumentation på det, og hvorfor anbefaler dyrlægerne det ikke, men tværtimod fraråder det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt rottegift i ny og næ skader jo hellere ikke, men derfor giver vi det jo hellere ikke til vores hunde, så hvorfor vil man absolut og med fuld overlæg give noget til sin hund som er giftig for den ?

 

.......og når nu tomater er sådan et vidundermiddel, som erstatter alt andet, hvorfor er der så ikke dokumentation på det, og hvorfor anbefaler dyrlægerne det ikke, men tværtimod fraråder det ?

 

 

Ro på, gør du dit, så gør vi vores.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt rottegift i ny og næ skader jo hellere ikke, men derfor giver vi det jo hellere ikke til vores hunde, så hvorfor vil man absolut og med fuld overlæg give noget til sin hund som er giftig for den ?

 

.......og når nu tomater er sådan et vidundermiddel, som erstatter alt andet, hvorfor er der så ikke dokumentation på det, og hvorfor anbefaler dyrlægerne det ikke, men tværtimod fraråder det ?

 

:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da, tomater indholder noget der er giftigt for hunde, det gør mange fødevarer - men der skal virkelig store mængder til, så i de små mængder er der ingen fare. Har aldrig set en dyrlæge ligefrem fraråde det, men derimod at de siger at tomat ikke kan hjælpe på infektioner. Så længe der ikke er videnskabelige forklaringer/beviser på at det fungerer eller ej må man vel bare prøve og se om man synes det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også vælge at fodre med et foder hvori der indgår tomat. Det får mine beagler. Har jeg en rest tun i tomat får de også det ind i mellem. Jeg tænker at til beredt tomat måske er bedre end det i rå form - man kan bruge flået tomat eller pure (ikke ketchup) - hvis det glider nemmere ned.

 

Mine to ældste har haft forhuds betændelse en del - men nu ser vi det ikke ret tit - mest hvis der er en tæve i løbetid - kan der komme lidt. Min yngste beagle har aldrig haft forhuds betændelse. Jeg tror på at sådan noget skal renses ud indefra. Ved at rense med forhuds rens skaber man en ond cirkel - da man så skal rense mere og mere - bare min teori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Man kan også vælge at fodre med et foder hvori der indgår tomat. Det får mine beagler. Har jeg en rest tun i tomat får de også det ind i mellem. Jeg tænker at til beredt tomat måske er bedre end det i rå form - man kan bruge flået tomat eller pure (ikke ketchup) - hvis det glider nemmere ned.

 

Mine to ældste har haft forhuds betændelse en del - men nu ser vi det ikke ret tit - mest hvis der er en tæve i løbetid - kan der komme lidt. Min yngste beagle har aldrig haft forhuds betændelse. Jeg tror på at sådan noget skal renses ud indefra. Ved at rense med forhuds rens skaber man en ond cirkel - da man så skal rense mere og mere - bare min teori.

 

Helt det samme her, Zeus har det slet ikke hvorimod Walther har det meget indtil vi begyndte at give lidt tomat i maden dog makrel i tomat eller andet hvor tomat indgår som du skriver. I Walthers tilfælde har det virket 50% det er faktisk kun når hundene i nabolaget er i løbetid at det er værst. Før vi startede med lidt tomat var det hele tiden og meget synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...