Hop til indhold

Canicross 2017


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Vores hidtil længste tur. Super dejligt vejr, det havde lige været nede og ramme frost i nat, så selvom jeg var ude et par timer senere end planlagt, blev det ikke alt for varmt. 
Dexter har en tid hos osteopat senere idag, det tror jeg han bliver glad for. 

 

20170427_100951 copyRUN.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
10 timer siden, Amocca skrev:

næh! se en canicross tråd 

 

Wille og jeg gik igang med at løbe i sommers, og selvom vi absolut hverken er gode eller hurtige (eller rettere JEG er ikke, hunden kan løbe solen sort), så er det megafedt.  Vi skal løbe vores første officielle løb imorgen!

20839592_10155104481217054_1713099978_n.jpg

Skal I ud på dirty paws?
Det er kanon. Jeg har lovet øglen en løbesele hvis han vil, for det var knagme et hit at være med til dirty paws.

God tur!

Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, pivpiv skrev:

Så meget løber han ikke, han har ikke tiden. Men har sagt at vi ser på udstyret hvis han gerne vil fortsætte med at løbe, for så skal han have det rette.

Vi har løbet fast 3 gange om ugen henover sommeren, men har haft store kvaler med at presse det ind i den sidste måneds tid, udover en enkelt lille tur i weekenderne og har fx ikke løbet hele denne uge...  Men vi skal nok komme igennem på den ene eller den anden måde, så skidt pyt med tiden vi løber turen på :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

7 minutter siden, Amocca skrev:

Vi har løbet fast 3 gange om ugen henover sommeren, men har haft store kvaler med at presse det ind i den sidste måneds tid, udover en enkelt lille tur i weekenderne og har fx ikke løbet hele denne uge...  Men vi skal nok komme igennem på den ene eller den anden måde, så skidt pyt med tiden vi løber turen på

Bare nyd det.

Øglen og Luna havde aldrig løbet før og de klarede det super, de fandt tid til at spise blåbær og til lige at køle sig ned i havet ;-) Vi andre var udfordret, men det var herligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

På 9/16/2017 den 09:04 , Amocca skrev:

Vi har løbet fast 3 gange om ugen henover sommeren, men har haft store kvaler med at presse det ind i den sidste måneds tid, udover en enkelt lille tur i weekenderne og har fx ikke løbet hele denne uge...  Men vi skal nok komme igennem på den ene eller den anden måde, så skidt pyt med tiden vi løber turen på

Når første jeg er i god form, løber jeg bedst efter et par dages pause :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Dexter har niu fået sele nr 4 :|xD men jeg er helt vild med den her!!  Det er nok den der til dato passer allerbedst til hans løbestil. Han vil gerne have hovedet meget lavt nede, og det kan lægge press på struben, men denne sele tillader meget lavt hoved, uden så meget som en eneste lyd fra struben, selv når han virkelig lægger sig hårdt i selen.
Vi har sæsonens første løb på Lørdag, sammen med Rachel og Hulk :D

20170924_082251.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, PinPoynter skrev:

Dexter har niu fået sele nr 4 :|xD men jeg er helt vild med den her!!  Det er nok den der til dato passer allerbedst til hans løbestil. Han vil gerne have hovedet meget lavt nede, og det kan lægge press på struben, men denne sele tillader meget lavt hoved, uden så meget som en eneste lyd fra struben, selv når han virkelig lægger sig hårdt i selen.
Vi har sæsonens første løb på Lørdag, sammen med Rachel og Hulk :D

20170924_082251.jpg

Det er en borderting, det der med at gå lavt :)
Den ser ud til at sidde totalt godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Sæsonens førte halvmaratondistance. Det var så smuk og kold en morgen! :D  Er ok tilreds med løbetempo for distancen (6:13 min/km), vil dog meget gerne forbedre det henover de næste par mdr. til under 6 min! Dexter var super, ELSKER hans nye sele, han blev ikke på noget tidspunkt træt i ryggen :thumbup:
 

Screenshot_2017-11-05-11-07-35-1.png

Redigeret af PinPoynter
  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 27/09/2017 den 22:51 , PinPoynter skrev:

Dexter har niu fået sele nr 4  men jeg er helt vild med den her!!  Det er nok den der til dato passer allerbedst til hans løbestil. Han vil gerne have hovedet meget lavt nede, og det kan lægge press på struben, men denne sele tillader meget lavt hoved, uden så meget som en eneste lyd fra struben, selv når han virkelig lægger sig hårdt i selen.
Vi har sæsonens første løb på Lørdag, sammen med Rachel og Hulk 

20170924_082251.jpg

........og nu har jeg købt et lile sort fleece-lined halsbånd med "hash-tag" navneskilt så jeg ikke skal glo på det der grimme neongule der clasher HELT VILDT med den røde sele xD

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Virkelig smuk tur. Startede kl 7:30 hvor frosten stadig havde fat i overfladen, den måtte dog efterhånden overgive sig til solen ^_^, men det var stadig dejligt køligt hele turen.  Mine ben begyndte at blive trætte omkring den 16. kilomter men vi hang i!   Jeg løb 5.5km fredag, 9km igår lørdag, og så de 22 idag. Tror ikke jeg skal løbe igen før på onsdag xD

22km 19.11.17.jpg

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ingeborg og jeg har været ude at løbe i dag, bare til et almindeligt løb. Hun har fået en ny sele fra dogwear, non stop. Den er vildt lækker og synes den sidder rigtig godt på hende. Hun nyder det så meget når vi er ude at løbe. Vi skal deltage i dirtypaws til sommer, og håber også at Vom løbet kommer til jylland, eller må jeg jo slæbe mig til sjælland. 

Er der nogle af jer der cykler med hund der trækker, og evt. har nogle gode råd til udstyr? @PinPoynter har du ikke cyklet med hund? 

cani.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ingeborg ser smart ud i sin freemotion!  Ja, jeg cykler med hund. Du kan bruge den samme sele til Ingeborg, og så skal du have en "arm" til at holde linen ude af forhjulet. Jeg bruger den her http://www.k9trailtime.com/shop/rowerland-bikejor-attachment.html 
Din line skal være mellem 2 og 3 meter lang udstrakt, så evt skal du have en der er lidt længere end den du løber med?  Det er vildt sjovt! Man skal selvfølgelig holde sig til naturligt underlag, ikke noget asfalt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, PinPoynter skrev:

Ingeborg ser smart ud i sin freemotion!  Ja, jeg cykler med hund. Du kan bruge den samme sele til Ingeborg, og så skal du have en "arm" til at holde linen ude af forhjulet. Jeg bruger den her http://www.k9trailtime.com/shop/rowerland-bikejor-attachment.html 
Din line skal være mellem 2 og 3 meter lang udstrakt, så evt skal du have en der er lidt længere end den du løber med?  Det er vildt sjovt! Man skal selvfølgelig holde sig til naturligt underlag, ikke noget asfalt.

Tak, jeg synes det er en vildt lækker sele, og den sidder så godt på hendes lange slanke krop. Jeg må lige få set på det til cykel til foråret, men den line jeg har, den sidder jo i mit løbebælte, så jeg skal vel have en ved siden af, som sidder fast på cyklen ikk? 

7 minutter siden, Amocca skrev:

Vom løbet kommer til jylland i 2018.  de afholder 2.

Fedt, jeg kunne ikke umiddelbart se om de kom til jylland. Kommer du til dirty paws i århus? Trine og jeg gør, jeg tror hun skal løbe med flittig. 

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...