Hop til indhold

Er jeg ond


MrsBlomsten
 Share

Recommended Posts

Jeg har to yorkshireterrier 1stk 7 år 1 stk 1 1/2 år begge tæver 

jeg har lige haft et meget hård år pga dødsfald i familien og andre ting , der gør at det har påvirket den yngste hund så meget at hund ikke længere kan med den ældre hund

det er så de slås til blods.

Er det meget ondt i en periode at bruger mundkurv ? Den er ikke stram , hun kan spise og drikke med den på og få god bidder hun kan bare ikke bide,jeg vil jo begynde noget træning som skal hjælpe , -og er to tæver altid et problem ? Jeg vil hellere kæmpe med mine hunde gennem problemet end at skulle opgive. Problemet er ca 6 uger gammelt , så de har jo været venner før

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke “ond” er det rigtige udtryk, men jeg syntes det du gør er meget forkert! Hvis du vil forsøge at træne skal du efter min mening sørge for at holde hundene adskildt når du ikke træner, dvs de må aldrig nogensinde være alene sammen! Er du optaget af noget andet, fx madlavning, fjernsyn m.m skal de også være adskildt!

mit umiddelbare bud vil være at de aldrig bliver i stand til at være sammen uden opsyn igen og jeg ville afgjort finde nyt hjem til en af dem!

Redigeret af Alfen
  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Ond er du ikke, men afmagt er måske det du er ramt af.

Jeg ville holde dem adskilt. De skal ikke have lov at gå sammen, for udfaldene er der jo stadig - de får bare ikke fysiske skader.

Jeg ville søge hjælp og det ville være ved professionelle og ikke bare ved andre almindelige hundeejere.

Jeg håber tingene løser sig for både dig og hundene

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 100% enig med Alfen - undgå mundkurven, og sørg for at de aldrig er alene sammen. Du kan evt. adskille dem med et børnegitter. Men det er jo to hygge-hunde så måske det blir svært hele tiden at have den ene bag et aflukke.

I øvrigt tror jeg ikke det nødvendigvis er fordi du har påvirket den yngste, at de ikke kan enes mere. Du skal huske på, at nu er hun kønsmoden - hvilket jeg tror kan være årsagen til balladen. Og er der først problemer kan det være svært at komme videre.

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med de andre - adskillelse er den bedste løsning. Og jeg tror heller ikke, at det er pga dødsfald i familien og/eller påvirkning fra dig, men pga kønsmodning. 

Men hvis du beslutter dig for at bruge mundkurv (det håber jeg nu ikke) så er det ikke nok at give den yngste en på. Hun kan stadig lave udfald mod den ældre, og så kan den ældre lave skade på den yngste hvis hun forsvarer sig. 

Det er super at du får en adfærdsbehandler ind over. :thumbup:

To tæver sammen er ikke altid et problem. Jeg har haft 2-3 tæver sammen de sidste 17 år og har aldrig haft det mindste problem. 

Og sidst men ikke mindst, kondolerer for dit tab, det må være sygt hårdt. :ae:

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...