Hop til indhold

grand danois og kat sammen


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hunde og katte kan som regel sammen, hvis de bliver introduceret ordentligt... men med en gd skal man jo liiiiige være obs på, at selv som lille bitte er den umådeligt stor for en kat...

 

jeg er sikker på, at der må være tråde herinde vedr. at føre hunde og katte sammen, så prøv at søge lidt i trådene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke grand danois, men jeg har hund og kat.

 

Oliver (katten) var 7 år gammel, da jeg fik Luna (8½ uge gammel)

 

De første 4 måneder boede Oliver mere eller mindre oppe på køkkenskabene, men han vovede sig da mere og mere ned, og nu er de bedste venner.

 

De sover ikke sammen, jo indimellem kan de godt lige ligge ved siden af hinanden, men for det meste er det som nu: Luna breder sig i sofaen og Oliver ligger nede på Luna's dyne på gulvet.

 

Når Luna og jeg kommer hjem fra gåtur, kommer Oliver og hilser på os.. Så skal Luna og Oliver lige nusse og så kan han hilse på mig:-D

 

Men jeg har da vist et par billeder af dem sammen:

 

141008_3919.jpg

 

310308_1243.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på din hvalp! En kat kan kradse et øje ud så let som ingenting.

 

hmm jeg tror ikke vores misser kan finne på det den er stiv af skrag bare der likker en akvarie pumpe på gulvet som ikke lå der i gård.

eller vis jeg prenter et eller anet ud så er den jo nermest ved af få en slavtilfelde.

 

men på den anden side blev den racene da vi en gang fig besøg af min mosters terie. hmmm men det er jo en terier og der er jo stor forskel på

væremåden.

 

ps det er ikke for af ned gøre teriere (staves)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hund og kat sammen. Perlevenner bliver de nok aldrig, men vi er nået til et punkt, hvor katten har accepteret hunden. Liva er da heller ikke i tvivl om, hvad en løftet pote betyder (Balou har aldrig brugt kløerne mod hende - kun givet hende et vap over snuden med poten en enkelt gang).

 

Det er vigtigt, at katten har et sted, som er dens helle. Her hos os kommer Liva ikke ovenpå, og Balou kan være i fred deroppe. Han har selvfølgelig mulighed for at komme ned til os lige så meget han har lyst til, men hun kommer ikke op (trapper er altså en underlig ting synes Liva :rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Mine forældre bor på en gård og har fire katte i perioder flere eller færre da naturer desværre frarøver dem deres kære liv...

Da de for 6 år siden fik Blackie min Rollos mor så kunne de ikke kommunikerer særligt godt sammen, så min gamle hankat på nu 10 år fik givet hende en ordentlig en (desværre med klørene) i det ene øje og det gav hende altså en hvid stribe gemmen øjet:cry: dyrlæger har dog hele tiden sagt at det ikke generede hende og hun er nu bedste venner og er med til at tage i mod evt. nye katte og de elsker at sove sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...