Hop til indhold

HASTER!! Hvem vil have en hund???


Gæst Oli
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Schæfer/labrador hvalp på 12 uger gives væk. Den er vaccineret og chippet. Der medfølger tilbehør og mad. Kontakt mig her på siden.

 

Hvalpen skal kunne overtages inden de næste 24 timer ellers kommer den på internat.

 

Oli

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der ikke stilles nogen som helst krav til den som skal overtage hvalpen, så er den i bund og grund måske også bedre stillet ved at komme på internat så personalet der, kan vælge et ordentligt sted til den :hmm:

 

Ja undskyld, men jeg bliver simpelthen så trist over den slags annoncer, for hvad er det lige præcis der gør at den skal væk inden for 24 timer? Har du tænkt over den (skjulte) trussel der ligger i at "ellers kommer den på internat"? Det er altså ikke rimeligt at losse ansvaret for hvalpen over på vores andres skuldre!!!

 

Så faktisk så synes jeg at du skal køre afsted med den allerede i dag, det giver da hvalpen chancen for at få et ordentligt liv :5up: HUSK at det er et levende væsen du har med at gøre, ikke bare en lysestage eller et gulvtæppe :cry:

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke mig der er ejer af denne hund. Jeg har selv en dejlig hund og kunne ikke drømme om at skille mig af med et dyr på denne måde. Jeg tænker mest på dyret, og har selv været ude på diverse internater og set hvilket liv de får derude. Jeg har modtaget beskeden på en sms, og tænkte at jeg ville lægge en tråd ud om det her på siden, hvis nu der var nogen der søgte netop en schæfer/labrador hvalp.

 

Da det ikke er min hund, og da det jeg har skrevet er det eneste jeg ved om hunden og ikke kender ejeren, kan jeg ikke begynde at stille krav til den der skal overtage hvalpen. Det må ejeren jo så vurdere, når der kommer en henvendelse.

 

Oli

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke mig der er ejer af denne hund. Jeg har selv en dejlig hund og kunne ikke drømme om at skille mig af med et dyr på denne måde. Jeg tænker mest på dyret, og har selv været ude på diverse internater og set hvilket liv de får derude. Jeg har modtaget beskeden på en sms, og tænkte at jeg ville lægge en tråd ud om det her på siden, hvis nu der var nogen der søgte netop en schæfer/labrador hvalp.

 

Da det ikke er min hund, og da det jeg har skrevet er det eneste jeg ved om hunden og ikke kender ejeren, kan jeg ikke begynde at stille krav til den der skal overtage hvalpen. Det må ejeren jo så vurdere, når der kommer en henvendelse.

 

Oli

 

Næh! HAR du fået hund? Hvad er det for en? :-P

Det var da ærgerligt, at du ikke ventede lidt, til denneher schæfer/lab dukkede op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en dejlig Labrador Retriever på 6 år. Hvad mener du med at jeg skulle have ventet???

 

Oli

 

Nå...:shock:...

I et andet indlæg skriver du:

 

Hej Fox og alle jer andre.

 

Jeg er også ny herinde. Jeg er 25 år. Bor i Hvidovre sammen med min kæreste og vores søn.

 

Jeg elsker hunde, selvom jeg dog ikke selv har en, men der går nok ikke så længe før jeg får en.

 

Jeg vil da gerne lige høre lidt om hvad den forening, Hundens Tarv, du er med i, er for noget?? Er det ligesom Dyrenes Beskyttelse?

 

Håber at høre fra dig.

 

Med venlig hilsen

 

Oli :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi fik vores hund gennem en hundeformidling den 29. august 2008. Han er 6 år gammel og skulle have et nyt hjem, da hans tidligere ejere ikke kunne magte at gå ture med ham mere. Jeg ville ikke undvære ham for noget i verden.

 

Oli

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer igen.

 

Jeg er lidt ked af den måde denne tråd udviklede sig, og folk herinde kan måske have fået et forkert indtryk af mig. I starten blev jeg lidt irriteret over den måde folk reagerede på, men efter at have tænkt det igennem, var reaktionerne egentlig bare som jeg selv ville have reageret, så derfor kommer der lige en lidt dybere forklaring med denne tråd.

 

Jeg har været hjemme idag med influenza og da jeg lå i min sødeste søvn fik jeg en sms. I denne sms stod der:

 

"Hej. Jeg vil høre om du kender nogen der kan aftage en schæfer/labrador hvalp på 12 uger. Den er chippet og vaccineret og der følger mad og tilbehør med. Den skal overtages indenfor 24 timer ellers kommer den på internat. Den koster INGENTING..."

 

Det første jeg tænkte var bare: De skulle have et los i r......!! Hvad f.... har de fået en hund for, hvis de alligevel ikke vil have den...

Jeg har selv en dejlig hund, og elsker alle hunde, og derfor blev det min interesse, at denne hund ikke bare skulle ende et sted, hvor den ikke ville få et godt liv, eller i værste fald blive aflivet.

Sms´en kom fra en veninde som har sendt den videre fra en 3. person. Der står godt nok, at hvis ikke den ville blive overtaget af en anden, ville den komme på internat, men jeg ved at denne side er en rimelig seriøs side, og læste også for et stykke tid siden, at der var nogen herinde der gerne ville have en schæfer/labrador. Min egen hund er også en formidlingshund, som kommer fra en anden familie, og vi var så heldige, at vi nåede at overtage ham direkte fra hans eget hjem, uden først at have været på internat eller lignende. Jeg kunne ikke bære at en lille hvalp skulle ud på et internat for så at stå model til tusindvis af familier der kommer og kigger på den og går tur med den o.s.v. hvis der allerede var nogen herinde der vidste at det lige var den hund de ville have.

 

De reaktioner der kom på denne tråd er lig med den reaktion jeg ville være kommet med, hvis jeg havde set denne tråd. Jeg skulle nok have givet en længere forklaring på historien før jeg skrev herinde, men var ret træt og syg, så ville bare have noget afsted så hurtigt som muligt.

 

Håber ikke at denne tråd har givet anledning til at tro, at jeg ville have gjort det samme med min egen hund...

 

Oli

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej (igen :blink:) Oli :-D

 

Dit sidste indlæg kaster jo en del lys over sagen og du skal selvfølgelig ikke klandres for andre menneskers uansvarlighed! Jeg håber dog stadig at hvalpen enten er usandsynlig heldig at det lige er de rigtige mennesker der får den sms eller at den kommer på internat, for sørgeligt er det, når der bliver skaltet og valtet med levende væsner på den måde :cry:

 

Jeg kan sagtens forstå at du smider en tråd herinde i håb om at nogen vil tage den til sig, du har netop ligget under for det pres der er i at skrive at "ellers kommer den på internat". Det er nok først når man har oplevet det nogle gange at man kommer frem til, at det måske i virkeligheden er den bedste løsning for sådan en hund/hvalp :cry: for ender den hos de forkerte, kan den enten få et dårligt liv eller på et senere tidspunkt ende på et internat. Og så er det nok trods alt bedre at den kommer der som hvalp og derfra kommer ud det rigtige sted i første "hug". Det er mit indtryk at det er nemmere for internaterne at videreformidle hvalpe end de lidt ældre hunde, så den kommer nok ikke til at være der så længe :ae:

 

Velkommen herinde, vi elsker hundevenner :kys:Dejligt at du kan se, hvorfor der er skrevet som der er :5up:

 

Og god bedring :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...