Hop til indhold

Erfaringer med FurMinator til Lab?


Gæst Hacke
 Share

Recommended Posts

Har hørt lidt forskelligt om dette produkt fra ejere af forskellige hunderacer, og tænkte derfor om der var nogen Lab-ejere der ville dele

deres erfaringer med denne, inden jeg får købt en..:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Google er din ven- skriv furminator i søgefeltet ;-) Det er lidt svært at forklare, men det er en slags strigle/barberbørste som skærer underulden væk. Ikke ideelt hvis du spørger mig, men jeg har ikke erfaringer på 1. hånd med produktet. Ved bare, at jeg har læst noget i et blad, hvor en hundefrisør fraråder den. Vist nok fordi det, der ikke falder af bliver siddende af en grund, men hæng mig ikke op på det.:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

okay googlede også efter jeg havde spurgt og kan godt se det er en form for børste.

 

:mrgreen:

 

Hvis den fjerner underuld, så kan den da ikke være velegnet til lab, da de da ikke har ret meget underuld:confused:

 

Altså hvis man som hundefrisør vil holde på kunderne så kan en negativ omtale jo være med til at folk netop ikke vælger at få et første håndt indtryk samtidig skulle man også mene at de ved, hvad de snakker om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er vist ikke til horthårsracer, tror jeg - men hæng mig ikke op på det.

 

Jeg har en til Tyson, og hold da op, hvor kommer der meget uld af! Men så læste jeg, at hundefrisøren i Vi med hunds brevkasse skrev, at den ikke har nogen indvirkning på fældning, da den skærer underulden af og ikke som sådan fjerne de løse hår, som jo er dem, der fælder. Hun frarådede at bryge den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er vist ikke til horthårsracer, tror jeg - men hæng mig ikke op på det.

 

Jeg har en til Tyson, og hold da op, hvor kommer der meget uld af! Men så læste jeg, at hundefrisøren i Vi med hunds brevkasse skrev, at den ikke har nogen indvirkning på fældning, da den skærer underulden af og ikke som sådan fjerne de løse hår, som jo er dem, der fælder. Hun frarådede at bryge den.

 

Det har jeg også læst. Måske er det i virkeligheden det, jeg tænker på? Who knows? Det er et stykke tid siden efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den fjerner underuld, så kan den da ikke være velegnet til lab, da de da ikke har ret meget underuld:confused:

 

Ah hvad har de ikke?

 

 

Ligemeget,

 

 

Min søster har en sådan dims, og har brugt den på en islandsk fårehund.

 

Hun er langt fra imponeret af den!! Hun har et helt livs erfaring (fair nok. Et relativt kort liv endnu, men alligevel) med heste, og pleje af heste og deres pels. Både fuld pels til udeheste, og så sandelig også trimmet, rykket og strigletpels til brugsheste. Både varmblodede og koldblodede.

 

Hun sammenligner furminatoren med en mankniv. I ved den der foldekniv, med skarp klinge, med tænder udenpå, som skærer/rykker pels og man.

 

Jeg har set begge i brug, og er helt enig i den sammenligning. En gang L*** hvis man spørger mig, og på langhårshunde skærer den dækhårene tillige. Ikke vanvittigt smart.

 

Og så lige på en lab :confused: Hvorfor?

 

Køb en gummistrigle, og gnub hunden en gang imellem med den. Giver et godt resultat, vil garanteret glæde hunden, og skåner alle de hår der skal skånes. En labs pels skal være strid og fedtet i det, det er en brugshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tager den kun de allerede løse hår, så kan ikke se, hvad problemet er?

 

Den tager dem bare hurtigere end en gummibørste.. Jeg har ikke armkræfter til at stå og gnubbe Luna med en gummibørste

 

Og mht underuld, så har labber da meget underuld.. det er jo netop et af plusserne, hvis den skal bruges til arbejde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Gammel tråd, nye erfaringer

 

Jeg har to stk labber. Nogen af dem med meget underuld:-D

 

Jeg har afprøvet min FURminator på en fælde-hund og en ikke-fælde.

 

Den tog ikke noget underuld på ikke-fælderen. Der sad dårligt hår i kammen. Til stor ærgelse for den gamle tøs. Hun elsker at blive børstet.

 

Men er du tosset fælde-hunden fik hevet sit løse underuld af. Han skulle også til udstilling, så var utrolig glad for endelig at have fundet et mirakel.

 

Jeg havde før en gummignubber beregnet til heste, som jeg var glad for i mange år. Men den er gået på pension nu. Den var slet ikke så effektiv, som FURminator'en, til "min" race

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Vi har lige købt en sådan furminator på hjallerup marked her i weekenden og vi er rigtig glade for den allerede. Sofus' pels (han er golden retriever) er allerede blevet pænere at se på og mærke på, synes vi. Den er ligesom blevet blødere og man kan ligefrem mærke, hvor meget mere luft han må have fået til huden. Der er i hvert fald røget meget underuld af, så vi håber da på, at det vil hjælpe ham, når det engang bliver varmt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er langt fra en lab, men jeg synes den er genial, jeg kan sagtens få den til at skære håret over så resultatet bliver frygteligt, men med det rette håndelag så ryger der udelukkende løse hår (vupti, det sorte lagen er nu sort i dagevis, hvor det før blev fyldt med hvid pels i løbet af timer) - da hun fældede kom der mange hår af, nu kommer der minimalt med pels af, men det virker.

 

Gummi-gnuberen fik jeg aldrig til at virke og hun hader den (som hun hader alle børster, bortset fra furminator)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst teflonhat

Jeg har købt en FurMinator-kopi hos Mette Skøde (www skøde - hunden . dk) til en langt billigere pris end den oprindelige. Jeg synes 3-400 kr. for at holde nogenlunde hårfrit i hjemmet er i overkanten.

 

Den er supergod til både min lab og min langhårskat. Den tager ganske rigtigt døde hudceller, skæl, døde hår og død underuld, men skærer ikke og fjerner ikke "levende" pels.

 

...Og det ved jeg for jeg prøvede den på mit eget hovede :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Mette1107

:-) Har lige set at de har fået Furminatoren på zooplus.co.uk så nu vil jeg også prøve at købe én til Coco (labrador tæve) tror jeg, da den pga den lave kurs kun koster fra 200 kr.

 

Hun fælder så meget i øjeblikket at vi støvsuger 2 gange om dagen bare for at kunne være her :blink:!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mollie-vuffer

vi har også en furminator..

På Mollie tager den ikke meget, men Bailey.. Som har meget underuld, tager den rigtig meget af.

 

Jeg har også læst nogen er lidt nervøse for at det skulle gøre ondt på hunden. Og til det kan jeg kun sige at mine to tøser, elsker at blive børstet med den, så dem gør det ikke ondt på.

Havde det gjort det, var den røget i skraldespanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at den IKKE kun tager løse hår. Da min kat var hos dyrlægen, var han blevet for syg til selv at rense sin pels ordentlig, og der sad en ordentlig filterklump som absolut ikke var løse hår. Jeg fik stukket en furminator i hånden og efter 2-3 forsigtige strøg henover filterklumpen, så var klumpen på magisk vís væk. Så den skærer helt sikkert i hårerne, ellers ville den slet ikke have kunne løse op for den filterklump min kat havde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gør helt sikkert ikke ondt, Petrine har meget følsomme hår, og kan skrige som besat når hun bliver friseret, men ikke med furminator (så skidt med om den snitter lidt i pelsen)

 

Nej, det gør ikke ondt, jeg tror den er skarp som et barberblad, jeg var ihvertfald meget overrasket over hvor let den fjernede den filterklump, helt uden at hive i hårerne, jeg tror slet ikke katten lagde mærke til det.

 

Jeg har jo korthårshunde, og de fælder ikke specielt meget, så jeg har ingen erfaring med børster eller fuminator, jeg reagerede bare at nogle folk skrev at den ikke skar i hårene, fordi det gør den altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nej, det gør ikke ondt, jeg tror den er skarp som et barberblad, jeg var ihvertfald meget overrasket over hvor let den fjernede den filterklump, helt uden at hive i hårerne, jeg tror slet ikke katten lagde mærke til det.

 

Jeg har jo korthårshunde, og de fælder ikke specielt meget, så jeg har ingen erfaring med børster eller fuminator, jeg reagerede bare at nogle folk skrev at den ikke skar i hårene, fordi det gør den altså.

 

 

Pelles hår bliver altså ikke snittet. Jeg kan se begge hårender lige så fint, der er intet snit.

Det samme med kattene, så jeg forstår ikke det du har oplevet

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...