Hop til indhold

Skal/skal ikke - race og hvornår??


Tonks
 Share

Recommended Posts

Jeg k¢bte en af de f¢rste hvalpe jeg læste om i DBA, den f¢rste hvalp jeg så, og jeg får aldrig igen en hund som Akita, hun er bare min once in a life time hund.

 

:5up: Jeg blev spurgt af min veninde om jeg ville overtage en Tervueren som hun var blevet tilbudt. Min venindes venindes arbejdskollega skulle af med ham fordi de skulle flytte tilbage til Belgien og ikke kunne have ham med, så jeg tog ud og kiggede på ham uden at ane mere end at "en Tervueren minder lidt om en langhåret schæfer" og hold da k*** hvor blev jeg skuffet da der stod det her tynde gespenst og logrede :lol: Jeg syntes at han var så grim :cry: Altså hvis man forventer en langhåret schæfer-type så er en ung belgier ikke liiiige noget at komme efter :blink: men efter at have gået en tur med ham var jeg solgt :lun: og han voksede sig jo usandsynligt smuk med tiden :hjerte: Jeg får heller ALDRIG en hund som Futte igen a025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 244
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad vil du så foreslå? Du har jo taget din telefonsvarer fra, så den kan jeg ikke fylde op med trusler :cry:

Du kunne jo bombardere mig med postordreting (der var betalt for). Jeg skriver lige en liste over de ting jeg mangler. :blink:

 

Jeg håber så sandelig også at det er dig og ikke mig der tager fejl i denne omgang :shock:

Så faldt vi ind i rollerne igen,.... som enige... :-D

 

Ikke ret længe :blink:

Efter min standart, jo. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo bombardere mig med postordreting (der var betalt for). Jeg skriver lige en liste over de ting jeg mangler. :blink:

 

Nah, det ville være sjovere med ting som EFTERFØLGENDE skulle betales over netbank :mrgreen:

 

Så faldt vi ind i rollerne igen,.... som enige... :-D

 

Pyh, så er jeg mere rolig, det andet er jo helt forkert :shock:

 

 

Efter min standart, jo. :mrgreen:

 

Og her vil jeg så tilgengæld give dig ret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Åhhhhh, den første hund jeg havde, var zzzzimpelthen zzzåååå god. Jeg får aaaldrig en som dén igen"

:badr::badr::badr:

 

 

Nej. Den første hund er altid noget helt specielt.

Men det er ved guder godt nok et noget rosenrødt gang disneypladder at bruge som argument for at det hele nok skal gå, og så fremdeles.

 

Uanset om man har fået fat i det mest lusebefængte, underernærede, fejlprægede produkt af en gang useriøs lorte back yard breeding, elelr om man har brugt et par år og sat sig seriøst og grundigt ind i racen, linjerne bag, opdrættere og deres resultater, deres hundes resultater og alt hvad der på nogen måde kan være at undersøge,................................

 

Så er den første hund akkurat lige så speciel.......

 

 

Det mindste man kan gøre er da at gøre bare en smule forarbejde, og først tage en und til sig, når man er klar til den, og for den sags skyld anbefale netop dette.

 

Jeg holder fuldt og fast ved min mening om at det bedste for TS i øjeblikket, ville være en tøjhund. Der er ganske enkelt alt for mange små røde lamper der blinker, hyler og lyser konstant, til at jeg vil anbefale noget som helst andet.

 

Se tiden an, få noget stabilitet og ro på, og brug ventetiden på at finde "det rigtige" fra de "rigtige" folk.

 

 

Men de der rosenrøde disneybriller, de tjener altså intet formål. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Åhhhhh, den første hund jeg havde, var zzzzimpelthen zzzåååå god. Jeg får aaaldrig en som dén igen"

:badr::badr::badr:

 

 

Nej. Den første hund er altid noget helt specielt.

Men det er ved guder godt nok et noget rosenrødt gang disneypladder at bruge som argument for at det hele nok skal gå, og så fremdeles.

 

Uanset om man har fået fat i det mest lusebefængte, underernærede, fejlprægede produkt af en gang useriøs lorte back yard breeding, elelr om man har brugt et par år og sat sig seriøst og grundigt ind i racen, linjerne bag, opdrættere og deres resultater, deres hundes resultater og alt hvad der på nogen måde kan være at undersøge,................................

 

Så er den første hund akkurat lige så speciel.......

 

 

Det mindste man kan gøre er da at gøre bare en smule forarbejde, og først tage en und til sig, når man er klar til den, og for den sags skyld anbefale netop dette.

 

Jeg holder fuldt og fast ved min mening om at det bedste for TS i øjeblikket, ville være en tøjhund. Der er ganske enkelt alt for mange små røde lamper der blinker, hyler og lyser konstant, til at jeg vil anbefale noget som helst andet.

 

Se tiden an, få noget stabilitet og ro på, og brug ventetiden på at finde "det rigtige" fra de "rigtige" folk.

 

 

Men de der rosenrøde disneybriller, de tjener altså intet formål. :blink:

 

Jeg tror at jeg skal afholde mig fra at svare på det indlæg :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Åhhhhh, den første hund jeg havde, var zzzzimpelthen zzzåååå god. Jeg får aaaldrig en som dén igen"

:badr::badr::badr:

 

 

Nej. Den første hund er altid noget helt specielt.

Men det er ved guder godt nok et noget rosenrødt gang disneypladder at bruge som argument for at det hele nok skal gå, og så fremdeles.

 

Uanset om man har fået fat i det mest lusebefængte, underernærede, fejlprægede produkt af en gang useriøs lorte back yard breeding, elelr om man har brugt et par år og sat sig seriøst og grundigt ind i racen, linjerne bag, opdrættere og deres resultater, deres hundes resultater og alt hvad der på nogen måde kan være at undersøge,................................

 

Så er den første hund akkurat lige så speciel.......

 

 

Det mindste man kan gøre er da at gøre bare en smule forarbejde, og først tage en und til sig, når man er klar til den, og for den sags skyld anbefale netop dette.

 

Jeg holder fuldt og fast ved min mening om at det bedste for TS i øjeblikket, ville være en tøjhund. Der er ganske enkelt alt for mange små røde lamper der blinker, hyler og lyser konstant, til at jeg vil anbefale noget som helst andet.

 

Se tiden an, få noget stabilitet og ro på, og brug ventetiden på at finde "det rigtige" fra de "rigtige" folk.

 

 

Men de der rosenrøde disneybriller, de tjener altså intet formål. :blink:

 

Ja jeg vil jo give dig ret - men har selv lært at bruge nogle andre ord :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg skal afholde mig fra at svare på det indlæg :evil::evil::evil:

 

Nåh.

Hvorfor citerer du det så? :lol:

 

Du er måske ikke enig i at uanset hvilken hund vi har haft som en første hund, at den alligevel er noget heeelt specielt for os?

 

Og at det tilfældigvis altid hænger sammen med de her rosenrøde disneybriller vi allesammen tager på, når vi mindes dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh.

Hvorfor citerer du det så? :lol:

 

Du er måske ikke enig i at uanset hvilken hund vi har haft som en første hund, at den alligevel er noget heeelt specielt for os?

 

Og at det tilfældigvis altid hænger sammen med de her rosenrøde disneybriller vi allesammen tager på, når vi mindes dem?

 

Fordi du så i hvert fald ikke var i tvivl om min holdning til det!!! Du er som sædvanligt nedladende og arrogant :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke det fjerneste!!

 

Ved jeg godt - men det hjælper heller ikke at hidse sig sådan op, og heller ikke at blive personlig :-)

 

Om du kan lide det eller ej, så har DKW jo egentlig ret i rigtig meget af det han skriver.

 

At han så springe "tøsefnidderet" over - eller måske retter gør lidt grin med det, det er jo noget helt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det vist på tide, jeg kommer på banen igen ;-)

 

Ville af gode grunde ikke skrive noget, da alt hvad jeg hidtil har skrevet er blevet godt og grundigt misforstået :(

 

Jeg har de sidste 5 år (ca. siden jeg var 16) læst bøger efter bøger. Om alle mulige racer. Hver gang jeg så en ny race så måtte jeg vide ALT om den.

Og det har gjort at jeg har fået en masse god viden om en masse dejlige hunde.

Men der har hele tiden været noget der manglede. For en ting er at lære om en race, noget andet er det der "za-za-zum" man får når den rigtige kærlighed viser sig.

 

Jeg har altid ønsket mig en pjusket hund og er gået fra chihuahuaer til collier til skotter og westier. Men da jeg så billedet af den tibetanske terrier hoppede mit hjerte altså et slag :hjerte:

 

Så det må være den jeg skal have ;-)

 

Jeg har aldrig fokuseret på én bestemt race fordi jeg ikke føler at det har noget at sige. For den der følelse SKAL være der.

 

Jeg har mange dyr, og elsker dem alle. Der er nogen der er katte eller hunde, heste eller gnaver mennesker. Men jeg elsker altså dem alle. Der er bare nogen der er så dejlige, så jeg er nødt til at leve mit liv med dem.

 

Jeg er en god dyreejer, har haft mange forskellige dyr og har fået mange erfaringer med dem.

Er ALTID ansvarlig for de dyr jeg tager mig af, og sørger for at de har det godt.

At jeg pt. lever på SU er ingen hindring, jeg har mit zoo job og lever godt nok. Sidst på måneden når man løber tør for penge, så er det altid dyrene der får mad først. Jeg skal nok få mad et andet sted. Men så er det virkelig også en hård måned :rolleyes:

 

Når en person beder om råd kan personen vælge at tage imod dem, eller lade være. Jeg tager de råd jeg kan bruge og lader de andre ligge, hvis jeg skulle stille alle tilfredse ville jeg gå imod alle, og mig selv samtidig.

 

At jeg lever et boheme liv og godt kan lide at være impulsiv, bør ikke være nogen hindring i at holde hund.

Det at jeg gerne tager hjem til mor ret impulsivt er sjovt og en hund ville kunne lære at vende sig til det liv.

Er det også synd for de farende svendes hunde?? Nej! de har da det fedeste hundeliv nogensinde, og sådan et hundeliv i virkeligheden burde være. De er sammen med flokken hele tiden, og er udenfor 24/7

 

Jeg venter med at finde en hund, værende voksen eller hvalp, til jeg er flyttet til Jelling. Og ja, jeg er hundepasser for at få erfaring mht. hvor meget det kræver at stå tidligt op fordi vovsen skal ud, og om jeg får et mere aktivt liv. Fordele vs. ulemper.

 

Er godt klar over at man ikke får et 100% virkeligheds syn på det at holde hund, men det er en start. Og hvad jeg har lov til i min nuværende boligsituation.

 

Nå, men det var alt hvad jeg ville sige til mit eget forsvar. :engel:

Jeg tror jeg bliver lidt endnu, men forstå mig at når jeg blir kaldt for en uegnet hundeejer så sætter det mit pis i kog. Og sådan et sted gider jeg ikke være en del af. Det er ikke godt for humøret og jeg er bedre end det :badr:

 

Tak for jeres støtte :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg godt - men det hjælper heller ikke at hidse sig sådan op, og heller ikke at blive personlig :-)

 

Om du kan lide det eller ej, så har DKW jo egentlig ret i rigtig meget af det han skriver.

 

At han så springe "tøsefnidderet" over - eller måske retter gør lidt grin med det, det er jo noget helt andet.

 

Njøøø... Jeg burde jo have lært at sætte store fede skraldergrinende smileys efter sådan en halvsarkastisk karikerende skrivelse.

 

Dumme mig *storsmileyderslårsigselv*

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg godt - men det hjælper heller ikke at hidse sig sådan op, og heller ikke at blive personlig :-)

 

Om du kan lide det eller ej, så har DKW jo egentlig ret i rigtig meget af det han skriver.

 

At han så springe "tøsefnidderet" over - eller måske retter gør lidt grin med det, det er jo noget helt andet.

 

Men det drukner efter sådan en indledning :evil: og "gør lidt grin" er vel hvad man kan kalde en underdrivelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en god dyreejer, har haft mange forskellige dyr og har fået mange erfaringer med dem.

Er ALTID ansvarlig for de dyr jeg tager mig af, og sørger for at de har det godt.

At jeg pt. lever på SU er ingen hindring, jeg har mit zoo job og lever godt nok. Sidst på måneden når man løber tør for penge, så er det altid dyrene der får mad først. Jeg skal nok få mad et andet sted. Men så er det virkelig også en hård måned :rolleyes:

 

Nå, men det var alt hvad jeg ville sige til mit eget forsvar. :engel:

Jeg tror jeg bliver lidt endnu, men forstå mig at når jeg blir kaldt for en uegnet hundeejer så sætter det mit pis i kog. Og sådan et sted gider jeg ikke være en del af. Det er ikke godt for humøret og jeg er bedre end det :badr:

 

Jeg vil nu ikke mene der er nogle der har kaldt dig en uegnet hundeejer. Hvad nogle stykker (incl mig selv) har påpeget er at der er mange ubekendte faktorer i dit liv som vil/kan påvirke en hund meget negativt - i værte fald resultere at du bliver tvunget til at omplacere den.

 

En af de ting der feks gør at jeg ikke er en af dem der mener du skal have en hund inden for de første par år er feks det jeg har markeret. Vi kan uden tvivl alle have en stram økonomi i ny og næ, men dette er noget andet i mine øjne - en stor risiko at udsætte sig selv og dyrene for.

 

Hvad nu hvis det rigtig kedelige skulle ske at din hund udvikler allergi (det er jo desværre noget der ses mere og mere) - dette vil give dig store og faste udgifter i en meget lang periode (måske hele hundens liv) og det er ikke altid forsikringsselvskaberne vil blive ved med at betale. Selv om de betaler er der stadig en rimelig selvbetaling.

 

Jeg ser dig personligt på ingen måder som en uegnet hundeejer.Blot syntes jeg ikke dit liv og din livsstil og din økonomi pt. indbyder til at holde hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det drukner efter sådan en indledning :evil: og "gør lidt grin" er vel hvad man kan kalde en underdrivelse?

 

Om det er lidt eller meget grin beror nok på den der læser det :blink: Og dennes humør lige pt. :-D

 

jeg indrømmer gerne at jeg grinte rigtig meget da jeg læste det :mrgreen: Men det er så måske min humor :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tanten: det finder jeg ud af hvis det sker...jeg tager altså ALDRIG sorgerne på forskud.

 

Hvis jeg en sjælden måned hvor jeg har skulle betale fx. licens eller lignende ikke lige har så meget at rutte med sidst på måneden så er det ikke jordens undergang.

 

Min mormor låner mig gerne lidt penge og banken har også været hjælpsomme.

Og nu er det jo kun 3 år jeg skal studere når jeg får hunden.

Så skal vi ikke vente med worst case scenario indtil der rent faktisk sker noget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh.

Og at det tilfældigvis altid hænger sammen med de her rosenrøde disneybriller vi allesammen tager på, når vi mindes dem?

Min f¢rste hund lever i bedste velgående, så jeg beh¢ves skam ikke mindes :mrgreen: Og jeg har set tilpas mange hunde til at se at hun ER noget særligt.... jeg har jo to mere, og de er altså "bare" hunde ;-)

Din skrivestil kan ikke rigtigt bringe mit pis i kog, jeg giver jo bare min version, g¢r mig ikke til dommer over hvorvidt man ud fra et fra entusiastisk skrevne linjer kan redeg¢re for hvorvidt en person er egnet eller ikke til at tage ansvaret for en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det er lidt eller meget grin beror nok på den der læser det :blink: Og dennes humør lige pt. :-D

 

jeg indrømmer gerne at jeg grinte rigtig meget da jeg læste det :mrgreen: Men det er så måske min humor :-D

 

Ja jeg havde godt nok svært ved at se det sjove, men lige mht. Futte har jeg nok heller ikke ret meget humor :megaked: Og så er jeg nok ved at være lidt træt af DKWiecherts udladninger sådan generelt :roll: Jeg kan ikke forstå at det kan være så svært at skrive ordentligt til folk :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...