Hop til indhold

Kender I det...


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Kender I det...Man har trænet og trænet og leget og leget og i det hele taget arbejdet hårdt (synes jeg) på at lære hunden at gå pænt, at komme når man kalder, at blive, at stoppe ved veje, og alt muligt andet. :-D:-D:-D

 

I øjeblikket går det bare helt fantastisk og så begynder man at få den der fra andre hundejere..."Det er jo også nemt når man har sådan en hund".

 

I dag kom det fra en fransk bulldog-ejer og en terrier-ejer, i går fra en schæferejer...Jeg bliver bare så skuffet.

 

Jo måske har jeg en hund der lærer nemt, men jeg har jo stadig arbejdet hårdt på tingene og hunden har også. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Du kan tro, jeg kender det!

 

Det er bare for surt at få sit arbejde nedvurderet på den måde :ae:

 

Jeg oplevede med to forskellige hunde, som jeg ved Gud havde knoklet resultaterne frem med, at få at vide at de "var jo født med det". Dette på trods af at den ene var et mix af skt. Bernhard, tysk ruhår og hvad har vi her... og IKKE gav ved dørene.

Når det gik semigodt var beskeden:"Nå ja, det var jo ikke noget at skrive hjem om" og når det gik rigtig godt var der enten tavshed eller de der bemærkninger om at jeg havde fået det hele forærende.

Fra mine klub"kammerater" :-D

 

Men ved du hva?

 

Glæd dig over dine gode resultater og vapsens samarbejde. De andre vil bare have en undskyldning for ikke at nå noget..

Schäfer er sgu da ved Gud det nemmeste at træne hvis man ved hvordan, fransk bulldog og terriers er også nemme at træne, så pjat med dem. Op med næsen :lol:

 

Der er trøstekarma på vej til dig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender I det...Man har trænet og trænet og leget og leget og i det hele taget arbejdet hårdt (synes jeg) på at lære hunden at gå pænt, at komme når man kalder, at blive, at stoppe ved veje, og alt muligt andet. :-D:-D:-D

 

I øjeblikket går det bare helt fantastisk og så begynder man at få den der fra andre hundejere..."Det er jo også nemt når man har sådan en hund".

 

I dag kom det fra en fransk bulldog-ejer og en terrier-ejer, i går fra en schæferejer...Jeg bliver bare så skuffet.

 

Jo måske har jeg en hund der lærer nemt, men jeg har jo stadig arbejdet hårdt på tingene og hunden har også. :(

 

Kender det alt for godt. Min første hund sugede alle øvelser til sig som en Dyson og eeeelskede at lære nyt. Man blev sgu sådan lidt,... altså tror I det kommer helt af sig selv?. Man vil jo gerne have en smule credit for at ens hund har lært noget, istedet for kommentarer som: tjah, nu er det jo også en retriever så det er jo klart at hun kan mere end min hund,... og så stod de gud-hjælpe-mig ofte selv med en schæfer eller lign.

 

Så fik jeg Thailo, som ikke kunne koncentrere sig om ret meget, ret længe.... og så skal jeg da lige love for at piben fik en anden lyd: det er da underligt at han ikke kan lære noget så simpelt. Han er jo en springer??? og de er da kendt for at ville please og lære hurtigt. Det er da godt at du ikke har fået sådan en hund som jeg har.... :roll:

 

Ved ikke lige hvad jeg vil foretrække men det er måske bare så simpelt, at man skal lære at lukke ørerne for den slags kommentarer. Folk ved jo ikke noget om hvilken energi og hvor mange ressourcer man ligger i arbejdet med ens hund og kan derfor, af gode grunde ikke udtale sig fornuftigt om noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender I det...Man har trænet og trænet og leget og leget og i det hele taget arbejdet hårdt (synes jeg) på at lære hunden at gå pænt, at komme når man kalder, at blive, at stoppe ved veje, og alt muligt andet. :-D:-D:-D

 

I øjeblikket går det bare helt fantastisk og så begynder man at få den der fra andre hundejere..."Det er jo også nemt når man har sådan en hund".

 

I dag kom det fra en fransk bulldog-ejer og en terrier-ejer, i går fra en schæferejer...Jeg bliver bare så skuffet.

 

Jo måske har jeg en hund der lærer nemt, men jeg har jo stadig arbejdet hårdt på tingene og hunden har også. :(

 

Åh ja det kender jeg godt, til trods for at jeg har nogel af de såkaldt "let trænbare" hunde.

 

Da jeg gik til konkurrencer med Huckie fik jeg altid at vide at hans resultater skyldtes at det var en nem hund at træne, til trods for at jeg lagde timers træning i det :roll:

 

Da han vandt DM, fik jeg en kommentar af en af de andre deltagere:

"godt at det var en tervueren der vandt, i stedet for at det altid er border collier"

"Øhhh det er altså ikke racen alene, der skaber en god hund! Det ert samarbejdet mellem hund og fører. Desuden har jeg selv border Collier"

 

Så kom der ikke flere kommentarer.

 

Så klap du bare dig selv på skulderen og vær stolt af hvad dig og din hund har lært :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer lige at tælle til 10 ved den slags kommentarer - og så fortæller jeg mig selv, at det arbejde jeg har lavet med min hund er ægte nok - og at folk har det sådan, har ikke noget med hverken mig eller min hund at gøre ... det handler nok mere om deres egen uformåenhed ...

 

Så vær du stolt af det arbejde du lægger i din hund - og glæd dig over, at hun kan det hun kan - og så læg alt det negative tilbage hvor det hører til - hos dem der nedgør dit arbejde!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kender jeg ikke.... :blink: :lol::lol::lol:

 

Men jeg kunne måske være en af dem der sagde sådan, af ren og skær misundelse og fordi at jeg ikke ville indrømme, at på trods af at jeg måske havde lagt lige så meget arbejde i det som dig, så var jeg bare ikke lige så dygtig som dig:blink:

 

Så når nogen siger sådan, så skal du bare huske at, misundelse er en grim ting... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Any

Først vil jeg lige sige GODT GÅET:5up: jeg går ud fra at det er en ung hund når det står her i hvalpe forum. Der er bare folk der ikke kan tåle at andre klare det godt,men en god kommentar til den slags bemærkninger er : stik dem et sukkersødt smil og sig : Ja der er jeg heldig, vi kan begge lide at træne.

Det plejer at lukke munden på de fleste, man hentyder jo ligesom til at hvis de selv gider at ligge noget mere i den daglige træning kommer de også langt.

 

Og så giv lige dig selv et skulderklap, for det gode arbejde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres søde kommentarer. Nu er jeg helt glad igen :mrgreen:

Trine: Ja min hund er stadig hvalp, næsten 7 mnd. så jeg er rigtig spændt på teenagetiden :roll:

 

Ja den er jo så kær den tid :roll: Men du får lige 6 ord der kan hjælpe dig igennem den tid : kontakt øvelser, kontakt øvelser, kontakt øvelser. Hvis du kan blive med at give din hund lyst til DIN kontakt, slipper du lidt letter :-)

Bare husk ; smil sukkersødt og sig det med træning og husk at rose/frem hæve andre når de gør det godt

Hvorfor bære nag, når man kan gøre gengæld ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er så heldigvis så heldig at de fleste ikke kan se hvad Karla er for en race og dermed tror hun er en labradorhvalp på omkring de 10 uger :lol: så de fleste bliver ret imponerede over hvor dygtig hun er i forhold til sin "alder" :lol::lol:

 

at hun så faktisk er en 7 mdr gammel d/s blanding er jo en hel anden ting, men hun er faktisk dygtig, så jeg skal da ikke sige dem imod :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...