Hop til indhold

Ubehageligt dilemma (langt).


Ascha
 Share

Recommended Posts

Nu har vi selv lige været til cocker-træf i en hundeskov i dag.

 

Jeg plejer altid når jeg er i hundeskov at syntes det er almindelig høflighed at møder man en hund i snor tager man sin egen i snor INDEN den når hen til den anden hund. Det samme hvis man møder en hund der går tæt op ad ejeren og ikke virker interesseret i ens hund, så holder man den væk til man har spurgt om de må lege.

Det kunne jeg dog godt se at de andre cocker ejere ikke gjorde, men nu var deres hunde heller ikke specielt interesseret i andre hunde og gik pænt udenom.

 

Jeg vil så gu heller ikke have der kommer en staffordshire terrier rendende lige op til Dumle. Ikke fordi Dumle er bange for dem, men fordi jeg er og jeg ikke vil have de skal lege sammen. Så tager jeg Dumle i snor og så må de også respekterer at fjerne deres hund.

 

Det eneste vi har at gøre er at holde os væk fra hundeskoven når dem med amstaffs der bruger de skove vi også gør er der eller gå en stor omvej udenom hvis vi ser dem der.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu har vi selv lige været til cocker-træf i en hundeskov i dag.

 

Jeg plejer altid når jeg er i hundeskov at syntes det er almindelig høflighed at møder man en hund i snor tager man sin egen i snor INDEN den når hen til den anden hund. Det samme hvis man møder en hund der går tæt op ad ejeren og ikke virker interesseret i ens hund, så holder man den væk til man har spurgt om de må lege.

Det kunne jeg dog godt se at de andre cocker ejere ikke gjorde, men nu var deres hunde heller ikke specielt interesseret i andre hunde og gik pænt udenom.

 

Jeg vil så gu heller ikke have der kommer en staffordshire terrier rendende lige op til Dumle. Ikke fordi Dumle er bange for dem, men fordi jeg er og jeg ikke vil have de skal lege sammen. Så tager jeg Dumle i snor og så må de også respekterer at fjerne deres hund.

 

Det eneste vi har at gøre er at holde os væk fra hundeskoven når dem med amstaffs der bruger de skove vi også gør er der eller gå en stor omvej udenom hvis vi ser dem der.

 

Jeg har det på samme måde. Selvom jeg ikke havde en hund der blev urtyg ved disse hunde ville jeg helst undgå at min hund havde kontakt med dem. Det er bare ikke et alternativ som det er lige nu. Og nogle brugere herinde synes åbenbart heller ikke at man skal have den valgmulighed. Det bliver altså enten, at ens hund skal kunne hilse på alle, ellers så må man gå andre steder...... Jeg egner mig vist slet ikke til at have hund i denne verden. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det på samme måde. Selvom jeg ikke havde en hund der blev urtyg ved disse hunde ville jeg helst undgå at min hund havde kontakt med dem. Det er bare ikke et alternativ som det er lige nu. Og nogle brugere herinde synes åbenbart heller ikke at man skal have den valgmulighed. Det bliver altså enten, at ens hund skal kunne hilse på alle, ellers så må man gå andre steder...... Jeg egner mig vist slet ikke til at have hund i denne verden. :???:

 

Det gør jeg nok heller ikke :cry: Jeg fatter i hvert fald ikke hvorfor du skal holde dig væk fra hundeskovene så dem der er idioter og nægter at tage hensyn til andre, kan udfolde sig som de vil :evil:

Næste gang tror jeg sgu at jeg køber en mastiff-pittbul-blanding eller noget andet stort med masser af muskler og en god portion temperament, for det er alt andet lige væsentligt nemmere at være hensynsløs og høj i hatten når man er den der har hunden som kan klare sig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det på samme måde. Selvom jeg ikke havde en hund der blev urtyg ved disse hunde ville jeg helst undgå at min hund havde kontakt med dem. Det er bare ikke et alternativ som det er lige nu. Og nogle brugere herinde synes åbenbart heller ikke at man skal have den valgmulighed. Det bliver altså enten, at ens hund skal kunne hilse på alle, ellers så må man gå andre steder...... Jeg egner mig vist slet ikke til at have hund i denne verden. :???:

 

 

Kan godt forstå din bekymring, jeg er selv bekymret når jeg går med Herr flick, ikke fordi han er bange eller noget, men fordi han er en lille jubelidiot der så gerne vil hilse på alt og alle og jeg frygter den dag at han møder den forkerte hund... Men hvad med at købe nogle discount-godbidder og gøre det samme som mig?!

- altså nå at smide nogle kiks til de hunde der kommer farende (altså ikke i hovedet på dem, men i en anden retning så de bliver ordentligt afledt )

 

Jeg har desværre aldrig været i hundeskov fordi der ikke rigtig er nogen her i nærheden - men ville rigtigt gerne have muligheden ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er komplekst dilema, som der ikke er et entydigt svar på!

 

At manden er en idiot, kan vi nok alle blive enige om, at han nægter at kalde sin hund til sig virker jo totalt uforståelig, især set i lyset af at du nok ikke er den eneste der har bedt om det. Manden er jo ejer af en hunderace, som mange er utrygge ved, det er jo et vilkår som ejer af en meget omtalt/berygtet race.

 

Men som ejer af to meget forskellige hunde ser jeg sagen fra begge sider. My er ikke tryg ved udfarende/opsøgende hunde, så mit valg med hende er, at forsøge at undgå for mange af den slags situationer og hun kommer derfor ikke med i hundeskove. Situationer er dog også lidt anderledes fordi hun er så lille, jeg kan bedre slippe hende løs "på ikke tilladte steder", da hun ikke opsøger mennesker eller andre hunde(med mindre det er på hende territorie) og fordi hun, pga sin ringe størrelse, ikke bliver opfattet som en trussel af hverken hunde eller mennesker.

 

Nikka er en meget social Flatcoat med dårlig hørelse. Dette fordi hendes glæde over nye "venner" gør, at hun tiltider "glemmer" alt om indkald men også reelt fordi hun har dårlige ører, pga eksem og snask i ørene.

 

Jeg ved, så sikker som man nu kan være når det handler om levende væsner, at hun ikke gør nogen noget. Hun har indtil nu ikke har været i konflikt med nogen hunde.

 

Så hvis det skulle være helt rigtigt burde jeg jo aldrig slippe hende løs, heller ikke i en hundskov for hun er meget opsøgende og jeg kan ikke være sikker på hun kommer hver gang.

 

Men jeg vælger at gøre det alligevel, for jeg synes ligesom dig, at en aktiv hund, skal have mulighed for løbe frit og lege med andre hunde ellers kan man, groft sagt, ligeså godt aflive den. I min øjne er det ikke et værdigt hundeliv altid, at skulle være i snor. Så jeg "vælger", at opfatte hundeskove/fritløbsarealer, som steder hvor jeg med (næsten) god samvittighed kan slippe hende løs, selvom jeg godt ved, at der kan opstå situationer hvor hun løber hen til andre hunde hvor jeg ikke kan kalde hende hjem, men må hente hende hvis hendes selskab ikke er ønsket.

 

Hun har et meget fint hundesprog og løber ikke hen til hunde der er "arrige" men hun er ikke god til at respektere nervøse/utrygge hunde. De skal helst overdænges med "kys" om de vil det eller ej. Og da jeg jo selv har en hund der ikke er glad for den slags adfærd, kan jeg sagtens sætte mig ind i hvor ufedt det kan være for andre hunde og deres ejere!

Her vælger jeg så, at være egoist og tænke på min egen hunds behov frem for andre hunde og deres ejere.

 

Jeg føler med dig og kan sagtens sætte mig ind i dine frustrationer, da jeg selv har "været" der med My men ja der er, som altid to sider af en sag.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå din bekymring, jeg er selv bekymret når jeg går med Herr flick, ikke fordi han er bange eller noget, men fordi han er en lille jubelidiot der så gerne vil hilse på alt og alle og jeg frygter den dag at han møder den forkerte hund...

Det håber vi så ikke sker men at han lærer de sociale regler stille og roligt ved at møde voksne fornuftige hunde. Noget de fleste går i hundeskove for at opnå, her hvor jeg bor.

Men hvad med at købe nogle discount-godbidder og gøre det samme som mig?!

- altså nå at smide nogle kiks til de hunde der kommer farende (altså ikke i hovedet på dem, men i en anden retning så de bliver ordentligt afledt )

Et rigtig godt råd, men så tvinger jeg ham faktisk (underforstået at min hund elsker mad) til at bevæge sig. Han står heldigvis helt stille (ved godt selv at han ikke udløser noget så) og venter på at hunden(e) går. Så det vil jeg helst ikke, for så kan han måske sende nogle forkerte signaler til den anden (de andre hunde), fordi han får mad på hjernen.

Jeg har desværre aldrig været i hundeskov fordi der ikke rigtig er nogen her i nærheden - men ville rigtigt gerne have muligheden ;-)

Det er faktisk også meget hyggeligt,.... 99% af tiden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Af den simple grund, at jeg synes min hund skal have lov til at strække ud uden snor,... at have et liv så at sige. Jeg forventer da at jeg kan bede folk om at tage deres hund til sig, på min opfordring. Det gør jeg da selv, hvis andre spørger mig. Jeg møder jo også indimellem hunde der er usikre overfor Thailo og så kalder jeg ham da ind af mig selv. En hundeskov er i min verden et sted hvor hundene må løbe frit men hvor alle tager hensyn til hinanden. Og desuden også et sted hvor man godt selv må bestemme hvem ens hund skal hilse på.

 

 

UPS - godt du skrev i "min verden " for sådan er det desværre ikke i virklighedens verden. Vil man møde uregerlige og uopdragne hunde kan man altid besøge en hundeskov - desværre !!!

 

Ellers meget enig i din holdning til opførsel overfor andre - uanset om det er i hundeskov eller ej !

 

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg nok heller ikke :cry: Jeg fatter i hvert fald ikke hvorfor du skal holde dig væk fra hundeskovene så dem der er idioter og nægter at tage hensyn til andre, kan udfolde sig som de vil :evil:

Næste gang tror jeg sgu at jeg køber en mastiff-pittbul-blanding eller noget andet stort med masser af muskler og en god portion temperament, for det er alt andet lige væsentligt nemmere at være hensynsløs og høj i hatten når man er den der har hunden som kan klare sig :mrgreen:

 

Sjovt at du nævner det,... jeg overvejer i øjeblikket det samme

næste gang jeg skal have hund. Er det egentlig ikke sørgeligt. :(

 

Min veninde har 3 broholmere og når vi følges med dem, kan folk sjovt nok godt få kaldt deres hunde til sig,... selvom man ikke engang beder dem om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er komplekst dilema, som der ikke er et entydigt svar på!

 

At manden er en idiot, kan vi nok alle blive enige om, at han nægter at kalde sin hund til sig virker jo totalt uforståelig, især set i lyset af at du nok ikke er den eneste der har bedt om det. Manden er jo ejer af en hunderace, som mange er utrygge ved, det er jo et vilkår som ejer af en meget omtalt/berygtet race.

 

Men som ejer af to meget forskellige hunde ser jeg sagen fra begge sider. My er ikke tryg ved udfarende/opsøgende hunde, så mit valg med hende er, at forsøge at undgå for mange af den slags situationer og hun kommer derfor ikke med i hundeskove. Situationer er dog også lidt anderledes fordi hun er så lille, jeg kan bedre slippe hende løs "på ikke tilladte steder", da hun ikke opsøger mennesker eller andre hunde(med mindre det er på hende territorie) og fordi hun, pga sin ringe størrelse, ikke bliver opfattet som en trussel af hverken hunde eller mennesker.

 

Nikka er en meget social Flatcoat med dårlig hørelse. Dette fordi hendes glæde over nye "venner" gør, at hun tiltider "glemmer" alt om indkald men også reelt fordi hun har dårlige ører, pga eksem og snask i ørene.

 

Jeg ved, så sikker som man nu kan være når det handler om levende væsner, at hun ikke gør nogen noget. Hun har indtil nu ikke har været i konflikt med nogen hunde.

 

Så hvis det skulle være helt rigtigt burde jeg jo aldrig slippe hende løs, heller ikke i en hundskov for hun er meget opsøgende og jeg kan ikke være sikker på hun kommer hver gang.

 

Men jeg vælger at gøre det alligevel, for jeg synes ligesom dig, at en aktiv hund, skal have mulighed for løbe frit og lege med andre hunde ellers kan man, groft sagt, ligeså godt aflive den. I min øjne er det ikke et værdigt hundeliv altid, at skulle være i snor. Så jeg "vælger", at opfatte hundeskove/fritløbsarealer, som steder hvor jeg med (næsten) god samvittighed kan slippe hende løs, selvom jeg godt ved, at der kan opstå situationer hvor hun løber hen til andre hunde hvor jeg ikke kan kalde hende hjem, men må hente hende hvis hendes selskab ikke er ønsket.

 

Hun har et meget fint hundesprog og løber ikke hen til hunde der er "arrige" men hun er ikke god til at respektere nervøse/utrygge hunde. De skal helst overdænges med "kys" om de vil det eller ej. Og da jeg jo selv har en hund der ikke er glad for den slags adfærd, kan jeg sagtens sætte mig ind i hvor ufedt det kan være for andre hunde og deres ejere!

Her vælger jeg så, at være egoist og tænke på min egen hunds behov frem for andre hunde og deres ejere.

 

Jeg føler med dig og kan sagtens sætte mig ind i dine frustrationer, da jeg selv har "været" der med My men ja der er, som altid to sider af en sag.

Selvom det måske lyder lidt dobbeltmoralsk, så har jeg det da lidt på samme måde. Min hund kommer da heller ikke altid når jeg kalder (nu er han også ved at blive døv) men jeg ved at han går forbi andre hunde og helst bare vil passe sig selv. Unghunde synes jeg også man kan se lidt igennem fingre med omkring de fastsatte regler, fordi det jo er dem selv det går ud over, hvis der skulle ske noget og situationerne udvikler sig jo sjældent til noget farligt. Så ja, det er da svært at bestemme sig for hvad der er rimeligt i en hundeskov, og hvad der ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

UPS - godt du skrev i "min verden " for sådan er det desværre ikke i virklighedens verden. Vil man møde uregerlige og uopdragne hunde kan man altid besøge en hundeskov - desværre !!!

 

Ellers meget enig i din holdning til opførsel overfor andre - uanset om det er i hundeskov eller ej !

 

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen Stenild

 

Jeg glemte vist et "bør" men okay jeg synes jo også at unge hunde skal have lov til at lære et eller andet sted. Og der er hundeskovene jo et oplagt sted.

 

Tror meget kommer an på hvad man selv står med i enden af snoren,... om man synes det ene er mere rimeligt end det andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at du nævner det,... jeg overvejer i øjeblikket det samme

næste gang jeg skal have hund. Er det egentlig ikke sørgeligt. :(

 

Min veninde har 3 broholmere og når vi følges med dem, kan folk sjovt nok godt få kaldt deres hunde til sig,... selvom man ikke engang beder dem om det.

 

 

Jae, måske du bare lige skulle have en broholmer, jeg kan KUN sige gode ting om den race....................men jeg vil ikke kommentere teenager tiden :mrgreen:

Ellers så en engelsk mastiff, så kan du lige tjekke den race ud for os :blink: Mener det er i slagelse der ligger en opdrætter :engel:

 

 

Dine 3 broholmer venner kommer aldrig i skoven sammen med deres ejer?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er nok enig med viviansen... der er altid flere sider af en sag..

 

Og man handler nok ud fra den hund man selv har og de oplevelser man har haft.

 

Derfor ser man tit hundejere virke uforstående overfor at man beder dem tage deres hunde til sig, pga ens egen hund. Disse hundejere er ikke vandt til konflikter mellem hundene, eller med at deres egen hund får for meget a f en anden hund og er vandt til at hundene kan klare det selv..

 

Det er den heldige hundeejer, den ejer som endnu ikke har skullet pille en anden hund af deres egen og som derfor har en hund, der kan hilse selvsikkert på de fleste..

 

Den anden kategori af ejere er måske mere ansvarsfulde af natur eller de ved at ikke alle hunde er lige søde og de ser det hvis deres egen genere en hund.. eller de ejere har været som de første, men har så lærtpå den hårde måde at alle hunde ikke altid kan med alle og at vi er flere der kan være der, hvis flere tog hensyn til hinanden;-)

 

Jeg synes nogengange hundeskove bliver brugt som fritløbssted uanset om hunden er den mindste smule styrbar...

På sin vis synes jeg det er ok, så fremt man har en hund, der ikke genere nogen voldsomt og at man i det mindste forsøger at gøre noget, HVIS vovse skulle drille nogen. Det er immervæk sit ansvar som hundeejer.

 

For der er helt klart en tendens til at de hunde, der dagligt eller flere gange ugentligt møder mange forskellige hunde i løs tilstand, udvikler mere sprog, end dem, som ikke har samme muligheder.

Men det ville være dejligt hvis folk var lidt mere rummelige og tog lidt mere hensyn til hinanden og SELVFØLGELIG tager sin hund i snor eller forsøger at styre den udenom hvis man møder en ejer der ber om det, eller med en hund i snor.

 

Så jeg har ikke nogen løsning til ascha udover at forsøge at regne ud hvornår de kommer de andre og så undgå de tidspunkter.

 

Det er nok lidt for sent nu at bede dem om hjælp til at lære Thailo at den slags ikke er farlig, ved at følges ad i snor...

 

Er hunden kontaktbar for mennsker? For så kunne du msåke bare stille og roligt tage den i halsbåndet, sætte snor på den og følge den tilbage til ejer;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ked af at høre om din oplevelse med sådan een idiot :(:ae:

 

Men at du og Thailo skulle holde sig fra hundeskov pga et par enkelte idioter, ja det er latterligt i mine øjne.

 

Thailo begår sig da 100 % fint i en hundeskov. Det kan godt være, han ikke opsøger de andre hunde, men han er da ingen trussel for nogen som helst og han kan da også fint finde ud af at tale hundesprog. Jeg synes faktisk han er en del mere gentleman agtig end mange af de store hanhunde man møder, som bare skal frem og ikke tager hensyn til hundesprog eller andet.

 

Jeg er derimod irriteret på de mennesker, der har p*shunde, de på ingen måde kan kalde til sig og samtidig enten er aggressive overfor eget køn eller provokerer helt vildt. Det kan gøre mig gal, fordi de få folk ødelægger det for alle andre i skoven. Og det er ofte sådanne hunde, der kan fremprovokere et slagsmål.

 

Jeg håber, at du ikke møder den taber mere :( Og at man er nødt til at vælge en stor damptromle af en hund, fordi ANDRE mennesker ikke kan styre deres hunde, ja det understreger bare hvilken syg verden vi nogen gange lever i :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jae, måske du bare lige skulle have en broholmer, jeg kan KUN sige gode ting om den race....................men jeg vil ikke kommentere teenager tiden :mrgreen:

Ellers så en engelsk mastiff, så kan du lige tjekke den race ud for os :blink: Mener det er i slagelse der ligger en opdrætter :engel:

 

 

Dine 3 broholmer venner kommer aldrig i skoven sammen med deres ejer?

 

Engelsk mastiff lever jo ikke så længe.... det vil jeg helst have at min næste hund skal. :-)

 

Jo, de kommer skam ud flere gange om dagen,... vil du med en tur?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke tale om at Thailo går til angreb på andre hunde eller noget, han bliver bange for dem og forsøger at komme væk. Derfor bør de andre hundeejere kalde deres hunde til sig når de bliver bedt om det!

Hvis Thailo var aggressiv så var det, set med mine øjne, en helt anden sag, SÅ bliver man væk fra en hundeskov!!!

 

Nu ved jeg ikke om du forsøger at antyde at min hund er aggressiv, og at det er derfor, jeg ikke kommer i hundeskove, men det er sådan set ligegyldigt, for problemet er jo det samme: Ens hund får en dårlig oplevelse ud af at møde andre hunde, hvadenten den er aggressiv eller bange.

 

Nu er det jo lidt svært at vide præcist hvornår andre mennesker lufter deres hunde :confused:

 

Man kan vel sondere tærrenet når man kommer, og lade være med at gå ind hvis Brian og hans Pit Bull er der, uanset om man synes at man har "ret" til at være der også.

 

Synes I virkelig at det er rimeligt at Thailo (fordi han blev overfaldet som hvalp) ikke skal luftes i en hundeskov fordi nogle ejere nægter at kalde deres hunde til sig??? Det er godt nok langt ude i min verden. :shock:

 

Årsagen er sådan set ligegyldig. Hvis en hund ikke fungerer godt sammen med andre hunde, hører den efter min mening ikke til i en hundeskov.

 

Hundeskove er herlige steder for hvalpe og unghunde, og voksne hunde uden adfærdsproblemer. Men hvis ens hund ikke hører til en af de grupper, er det nok bedre at lufte andre steder - f.eks. strande, markstier, eller hvis man har adgang til en træningsplads hvor der må luftes udenfor "skoletid".

Det er også helt normalt at en voksen hund foretrækker at lege med én eller to faste hundevenner, fremfor at møde alle mulige fremmede hunde. Så kan man jo arrangere playdates med dem, ens hund kan lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er nok lidt for sent nu at bede dem om hjælp til at lære Thailo at den slags ikke er farlig, ved at følges ad i snor...

De hunde (især hanhunden) er ikke den rigtige type hund til det. Jeg opsøger bokser eller fransk bulldog tæver hvis vi møder dem, for at starte et sted. De hunde disse ejere har med, virker alt for stressede så jeg er bange for at det skal gå galt. Desuden tror jeg de vil skide mig et stykke efterhånden.

 

Er hunden kontaktbar for mennsker? For så kunne du msåke bare stille og roligt tage den i halsbåndet, sætte snor på den og følge den tilbage til ejer;-)

Nej. Heldigvis (havde jeg nær sagt) ænser den ingenting når den er på opdagelse alene i skoven. Så er det rådyrene (tror jeg) der er interessante. Når den følges med ejerne er den mere opsøgende i forhold til andre hunde men er jo samtidig så hurtig at man ikke kan få fat i den, heller ikke mentalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Af den simple grund, at jeg synes min hund skal have lov til at strække ud uden snor,... at have et liv så at sige. Jeg forventer da at jeg kan bede folk om at tage deres hund til sig, på min opfordring. Det gør jeg da selv, hvis andre spørger mig. Jeg møder jo også indimellem hunde der er usikre overfor Thailo og så kalder jeg ham da ind af mig selv. En hundeskov er i min verden et sted hvor hundene må løbe frit men hvor alle tager hensyn til hinanden. Og desuden også et sted hvor man godt selv må bestemme hvem ens hund skal hilse på.

 

Er helt enig Ascha:) Der skal være plads til alle, og det kan ikke passe at man bliver "forvist" fordi andre mennesker ikke kan vise lidt hensyn. Men verden er sådan og det er såå deprimerende. Hundeskoven er jo også lavet til alle, og med simpelte regler så der er plads til at alle kan færdes der.

Omme bag vores hus ligger der en kæmpe sportsplads hvor man må komme med sine hunde og træne/aktivere dem når der ikke spilles fodbold (man skal self rydde op efter sig selv og sin hund) og igår var jeg gået derover for at ringtræne lidt med lille Aske og han bliver kun 11 uger på torsdag så han er kun småt ved at lære at gå i snor. Og jeg går derovre med ham, kommer der et gammelt ægtepar med en rottweiler og en amstaff. De her to hunde er synligt mere en hvad der her gamle ægtepar kan magte. De er hunde løber uden snor og straks de får øje på mig og Aske kommer de styrtende lige imod os. Og der skal lige tilføjes at udover at lille bitte Aske blev MEGET MEGET bange, er jeg også selv bange for store hunde jeg ikke kender, og jeg bliver især bange når et ældre ægtepar kommer med to muskelhunde, som de tydeligt ikke magter. De her to hunde var ved at overfalde mig og Aske, jeg løftede self Aske op og gjorde alt for at undslippe de to hunde, og ejerne/ægteparret nåede hen til mig der var omringet af de to hunde der var elt vilde efter at få fat i Aske og ægteparret stod der: "Nåh hvor er den bare sysse hva, den lille hvalp, nåh kan i godt lide den hva, nåh vil i så gerne lege med den" og så mig "Aske kan altså ikke lege idag" og det ældre ægtepar overhører fuldstændig og fortsætter "jaah hvor er den bare sysse den lille bitte en, umm dufter den godt hva" og de her to hunde blev mere og mere ivrige af deres ejeres opmuntrende stemmer og de hoppede op ad mig for at "få fat" i Aske, og det endte simpelthen med at jeg måtte tage benene på nakken, od de her to gamle båtnakker, drister jeg mig til at sige, der syntes at det var da en vældig hyggelig leg.

Må hellere lige afslutte med at sige at jeg intet har imod muskelhunde hvis bare det er ejere med noget mellem ørerne, der ved hva de har med at gøre og som kan træne og stimulere deres hunde korrekt. Jeg er ikke bange for muskelhunde hvis jeg møder dem når jeg går alene men jeg kan ikke lide det hvis jeg har mine små hunde eller mine små børn med og jeg møder folk der har muskelhunde for selv at blive større, men ikke aner hva de har med at gøre. Da min søn var 3 år blev han bidt i kinden af en amstaff, det var en fra min klasse jeg mødte da jeg var i byen og shoppe og havde min søn med. Vi stillede os til at snakke overfor hinanden, mig med min søn i hånden og hende med hendes 1½ år tæve i snor, pludselig knurrede den og sprang umotiveret hen og bed min søn i kinden. Min klassekammerat (som i øvrigt selv ventede barn på det tidspunkt) stod der "ej det forstår jeg ikke, det har hun aaaltså aaaldrig gjort før", det samme princip når folk med knald i låget har kæledyr, som de glemmer at passe eller de bare ikke kan finde ud af at passe, så dør kæledyret og de efterladte ejere udtaler sig så klogt med "det forstår jeg ikke, det plejer den da ellers aldrig at gøre":shock::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at du nævner det,... jeg overvejer i øjeblikket det samme

næste gang jeg skal have hund. Er det egentlig ikke sørgeligt. :(

 

Min veninde har 3 broholmere og når vi følges med dem, kan folk sjovt nok godt få kaldt deres hunde til sig,... selvom man ikke engang beder dem om det.

 

Ja, enten en kæmpehund eller også en lillebitte en, for da er folk som regel hurtige til at kalde deres hunde til sig og sætte line på, for sæt nu der blev trådt på den lille...de vil jo helst ikke få en sag på halsen trods alt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

De hunde (især hanhunden) er ikke den rigtige type hund til det. Jeg opsøger bokser eller fransk bulldog tæver hvis vi møder dem, for at starte et sted. De hunde disse ejere har med, virker alt for stressede så jeg er bange for at det skal gå galt. Desuden tror jeg de vil skide mig et stykke efterhånden.

ok

 

Nej. Heldigvis (havde jeg nær sagt) ænser den ingenting når den er på opdagelse alene i skoven. Så er det rådyrene (tror jeg) der er interessante. Når den følges med ejerne er den mere opsøgende i forhold til andre hunde men er jo samtidig så hurtig at man ikke kan få fat i den, heller ikke mentalt.

 

Øv, for jeg fik sådan et dejligt billede af at du lige nuppede hunden, når denvar ude af ejerens å syn og så gik væk fra ejere med den, indtil du havde hørt dem kalde rigtigt, rigtig længe:cool: Og så kan du jo snilt slippe den, så skal den nok fise hjem;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, for jeg fik sådan et dejligt billede af at du lige nuppede hunden, når denvar ude af ejerens å syn og så gik væk fra ejere med den, indtil du havde hørt dem kalde rigtigt, rigtig længe:cool: Og så kan du jo snilt slippe den, så skal den nok fise hjem;-)

Tro mig, jeg har haft "sjovere" tanker men jeg tror altså ikke det går. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm tror det har meget med hvor i landet man er.... Vi har gode muligheder her i nærheden for at finde steder hunden kan være løs uden risiko for at møde andre hunde

 

Du er heldig. :-)

 

Når vi er i hundeskoven kommer jason kun i 90 % af tilfældene hvor jeg kalder første gang - skal jeg lade være at komme så? Mødte vi hinanden ville jason forsøge at indynde sig hos thailo og ville måske ikke høre mig kalde de første par gange...

Jason er begyndt at kigge på mig efter tilladelse til at gå hen til de andre hunde (og hvis jeg ikke giver ham tilladelse så er det KUN hvis det er meget gode venner der kommer han ikke lytter), men førhen der kunne han godt finde på bare at løbe derhen så jeg er faktisk en af dem du skælder ud på :vinken:

 

Men hvis en anden hundejer bad dig om at kalde Jason til dig, ville du vel i det mindste prøve at kalde på ham? Og du ville vel ikke overfuse den anden ejer? :-)

 

Efter min mening er det virkelig mangel på almindelig høflighed og respekt for andre mennesker og hunde (og desuden i strid med hundeloven) ikke at forsøge at kalde sin hund til sig, hvis nogen beder en om det. Om den så rent faktisk lystrer, er selvfølgelig en anden sag. :blink:

 

Nu ved jeg ikke om du forsøger at antyde at min hund er aggressiv, og at det er derfor, jeg ikke kommer i hundeskove, men det er sådan set ligegyldigt, for problemet er jo det samme: Ens hund får en dårlig oplevelse ud af at møde andre hunde, hvadenten den er aggressiv eller bange.

 

Thailo får jo ikke dårlige oplevelser 9 ud af 10 gange - langt de fleste hunde har han ikke problemer med.

 

Man kan vel sondere tærrenet når man kommer, og lade være med at gå ind hvis Brian og hans Pit Bull er der, uanset om man synes at man har "ret" til at være der også.

 

Hvordan sonderer man lige tærrentet for Brian og pitt'en på vej ind i en hundeskov, medmindre de står lige på indgangstien? Sådan en skov kan jo være pænt stor, det er da umuligt at vide, hvem der er derinde.

 

Men hvis ens hund ikke hører til en af de grupper, er det nok bedre at lufte andre steder - f.eks. strande, markstier, eller hvis man har adgang til en træningsplads hvor der må luftes udenfor "skoletid".

 

Det er så ikke alle steder i landet, at der er de muligheder...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cavastaff

Problemet med hundeskove er at der ingen tilsyn er med dem, så folk gør hvad det passer dem, og mange har slet ikke sat sig ind i reglerne, for man må jo rent faktisk ikke færdes i dem med løs hund hvis man ikke har fuld indkalds kontrol.

Har flere gange mødt hunde, og ejeren først 5 min efter, og har en enkelt gang måtte være hårdhændet ved en spidshund der ganske enkelt ikke kunne simpelt hundesprog, da min unghund lå på ryggen og smaskede og ingen ejer i syne! Men da hun ankom kom der der også grimme gloser ud af min mund..

 

Jeg færdes ikke i hundeskov med mine Amstaff´s, selvom indkald er på plads, men tør ikke løbe den risiko at møde disse hunde uden kontrol, for ingen tvivl om hvem der kommer bedst ud af et ikke venligt møde, og hvem der får skylden, og mine hunde skal ikke udsættes for en dårlig oplevelse som de ingen skyld har i.. For ikke at tale om ejer til de andre hunde, ønsker da bestemt ikke at mine hunde skal gøre skade på deres hunde, båtnakker til ejer eller ej..!!

 

Min ene Amstaff har skader på sindet efter 3 umotiverede overfald,(ikke hundeskov, men hund tilladt) ejere der bare mener at deres hunde må løbe hvor de vil, og hen til hvem de vil.. Trods det at hun er den af alle mine hunde der udviser mest hundesprog, og tydeligt viste underkastelse, super ærgeligt da det også ødelagde vores planer om redningsarbejde..

 

Chucky min Cavalier kommer i hundeskov, og jeg er ligeglad med hvad andre tænker og siger, han bliver kaldt på plads og kommer på armen ved møde med andre hunde, til jeg har mødt og talt med ejer og derefter hunden.. Derefter går vi en runde med hunde i snore, og så kan de blive lukket sammen..

 

Ved ikke om jeres skov har det,(har set alle ikke har dem) Men hvis ikke så sæt reglerne om færdsel i hundeskov op ved hver indgang og evt stik ejerne af STAFFERNE(som jeg iøvrigt mener er et sørgeligt eks på ejer af disse racer) et sæt.. Er det stadig med trusler og idiot, ville jeg kontakte skov og naturstyrelsen, for at høre hvordan du skal forholde dig...

 

Dog vil jeg mene og påstå at du skal arbejde en hel del med din hund FØR du begår dig i en hundeskov, du kan jo afhjælpe problemet , ved at forcere og hårnakket holde på at det er din ret til at være i en hundeskov og udsætte din hund for det der sker nu, bliver det kun værre..

 

Går ud fra at dit indkald er på plads, når din hund nu færdes løs i en hundeskov, så der er mange muligheder hvor den kan få lov at løbe uden risiko for dårlig oplevelser med andre hunde..

 

UNDERSTREGER: Mener helt klart at ejerne af Stafferne opfører sig idiotisk og respektløs og ikke mindst imod lovgivningen..

 

Men du har også et ansvar: Din Hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Engelsk mastiff lever jo ikke så længe.... det vil jeg helst have at min næste hund skal. :-)

 

Jo, de kommer skam ud flere gange om dagen,... vil du med en tur?.

 

 

Jeg tænkte hvis nu i havde følgeskab af 3 broholmere et stykke tid, ikke truende eller noget, men bare for hyggens skyld, så kunne det være de andre ejere slappede lidt af :mrgreen: Det er jo ikke sikkert de ved hvor godmodig en broholmer kan være.

 

Og ja, jeg vil gerne med på tur, jeg skal bare lige tage mig sammen til at smække min mås i toget en lørdag :mrgreen::blink: (og lidt flere penge mangler desværre også oven på december :( )

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med hundeskove er at der ingen tilsyn er med dem, så folk gør hvad det passer dem, og mange har slet ikke sat sig ind i reglerne, for man må jo rent faktisk ikke færdes i dem med løs hund hvis man ikke har fuld indkalds kontrol.

Har flere gange mødt hunde, og ejeren først 5 min efter, og har en enkelt gang måtte være hårdhændet ved en spidshund der ganske enkelt ikke kunne simpelt hundesprog, da min unghund lå på ryggen og smaskede og ingen ejer i syne! Men da hun ankom kom der der også grimme gloser ud af min mund..

 

Jeg færdes ikke i hundeskov med mine Amstaff´s, selvom indkald er på plads, men tør ikke løbe den risiko at møde disse hunde uden kontrol, for ingen tvivl om hvem der kommer bedst ud af et ikke venligt møde, og hvem der får skylden, og mine hunde skal ikke udsættes for en dårlig oplevelse som de ingen skyld har i.. For ikke at tale om ejer til de andre hunde, ønsker da bestemt ikke at mine hunde skal gøre skade på deres hunde, båtnakker til ejer eller ej..!!

 

Min ene Amstaff har skader på sindet efter 3 umotiverede overfald,(ikke hundeskov, men hund tilladt) ejere der bare mener at deres hunde må løbe hvor de vil, og hen til hvem de vil.. Trods det at hun er den af alle mine hunde der udviser mest hundesprog, og tydeligt viste underkastelse, super ærgeligt da det også ødelagde vores planer om redningsarbejde..

 

Chucky min Cavalier kommer i hundeskov, og jeg er ligeglad med hvad andre tænker og siger, han bliver kaldt på plads og kommer på armen ved møde med andre hunde, til jeg har mødt og talt med ejer og derefter hunden.. Derefter går vi en runde med hunde i snore, og så kan de blive lukket sammen..

 

Ved ikke om jeres skov har det,(har set alle ikke har dem) Men hvis ikke så sæt reglerne om færdsel i hundeskov op ved hver indgang og evt stik ejerne af STAFFERNE(som jeg iøvrigt mener er et sørgeligt eks på ejer af disse racer) et sæt.. Er det stadig med trusler og idiot, ville jeg kontakte skov og naturstyrelsen, for at høre hvordan du skal forholde dig...

 

Dog vil jeg mene og påstå at du skal arbejde en hel del med din hund FØR du begår dig i en hundeskov, du kan jo afhjælpe problemet , ved at forcere og hårnakket holde på at det er din ret til at være i en hundeskov og udsætte din hund for det der sker nu, bliver det kun værre..

 

Går ud fra at dit indkald er på plads, når din hund nu færdes løs i en hundeskov, så der er mange muligheder hvor den kan få lov at løbe uden risiko for dårlig oplevelser med andre hunde..

 

UNDERSTREGER: Mener helt klart at ejerne af Stafferne opfører sig idiotisk og respektløs og ikke mindst imod lovgivningen..

 

Men du har også et ansvar: Din Hund

 

Det er somend ikke fordi jeg hårdnakket hævder min ret til at gå i hundeskovene, at jeg går der. Der er rigtig mange kamphunde i det område hvor jeg bor og jeg tænker lidt at de mennesker, hvis hunde ikke kan med andre hunde, sikkert ikke vælger at gå disse steder hvor koncentrationen af hunde er høj. Og nej, jeg kan ikke undgå dem, uanset hvor jeg færdes, og så vil jeg altså hellere møde dem, der ikke gør andre hunde noget (det må man jo gå ud fra, når de går sådanne steder). Derfor.

 

Du tager jo selv dine forholdsregler med din cavalier men jeg kan jo ikke bruge din metode. :lol:

 

Tak for et ellers lærerigt indlæg. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...