Hop til indhold

KimC..


KimC
 Share

Recommended Posts

Hej. Mit navn er Kim Christensen, jeg er 45, bor i Sønderborg, og har 4 hunde, som fylder en del i min tilværelse, og en hel del af min seng.

Jeg blev inficeret som hundeejer i 1990 da min daværende nabo fik et kuld hvalpe med sin ruhårede hønsehund. Indtil da havde jeg været reservehundefar for naboens hunde i 25år.

Men en af hvalpene fra det kuld, Bento, var meget stædig og vedholdende i at flytte ind hos mig, og sådan blev det.

7 år senere dumpede endnu en ruhår ind i min tilværenlse, det er Bjørn og han er her endu, nu i en alder af 13 år.

Bento døde i 2003. Senere samme år flytte en spinone, Eye, ind. Han døde i Oktober 2008. og blev desvære kun 5½ år.

Jeg har altid været begejstret for mynder, og i 2007 flyttede ulvehunden Happy ind. Det var en stor forandring i forhold til jagthundene. Senere samme år fandt en 2½årig borzoi, Jaroff vej ind i familien. Han er meget meget forskellig fra andre hunde, men for p... hvor har han været spændende at arbejde med.

Trekøveret Happy Eye og Jaroff legede fint sammen, gamle Bjørn gider ikke rigtigt mere, menhan lægger af og til Happy (der vejer det doppelte af hamselv) ned, bare for at vise hvem der stadig bestemmer. Da Eye døde viste det sig at Happy og Jaroff var lidt for forskellige til at have nok ud af hinanden, ikke at forstås at de ikke kan enes. Det var min mening på sigt kun at have 3 hunde, altså ingen efterfølger den dag gamle Bjørn ikke kan mere.

Lidt ved et tilfælde opstod der kontakt til en opdrætter af skotske hjortehunde, som havde en 5 mdrs. hanhvalp tilbage fra et kuld. Vi snakkede sammen om lille Penticton (ja det hedder han! - ofte forkortet til "lille P.") måske kunne udfylde den tomme plads, og "bygge bro" mellem de to andre mynder. Løsningen var at opdrætteren kom en weekend over, med lille P, samt hans mor og en tante. Hvis han "passede ind" skulle han blive, og ellers ville de tage ham med igen, og vi ville stadig være lige gode venner. Han passede ind...!

 

Ja, det var lige "kort fortalt" hvem jeg er

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen :-D

 

Spændene racer, uha og hønsehunde, de er dejlige :lun:

 

Hønsehundene er charmerende, og yderst robuste. Min første ruhår, Bento, ramlede en gang ind i en mur under en forfølgelse, det lød grimt. Af sted til Hills-pusheren, der fandt et lillebitte sår i hovedbunden, som blev renset meget omhyggeligt, bare for at han kunne være bekendt at skrive en regning. Da jeg kom hjem og kiggede på muren, ringede jeg efter en murer. Muren var revnet.

Men ruhår er også gudernes hævn for et eller andet. En ung ruhår kan være noget af en prøvelse, de kører på atomkraft! Faktisk er mynderne meget mere stilfærdige på hjemmebane, men de kan godt nok give gas når der virkelig skal ske noget.

 

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Og så er jeg skredet igen.

 

Grunden er at HF tillader kommerciel brug på facebook af indlæg som brugere har skrevet i dette forum.

 

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/9233-vordan-pokker-er-det-havnet-pa-fecebug.html

 

Om man vil deltage på facebook må være en personlig sag, og det skal ikke ske ad bagvejen uden skibentens vidende.

 

Slut

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...