Hop til indhold

Træningsweekend


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Engang var jeg på en rigtig god weekend.... en internet træningsweekend ;o)

 

Konceptet bestod i al sin enkelthed af en spejderhytte, en masse entusiastiske hundeførere (der ofte brugte søndag aften på hundechat) og forskellige dygtige instuktører i forskellige grene af hundesport.

 

Den weekend kunne jeg godt tænke mig at gentage....

 

Meeen, det kræver jo nogle deltagere - og gerne nogle meget forskellige af slagsen! Og nogle bud på forskellige instruktører...

 

Mine hurtige "ud-af-posen" bud ville være Åsa Eriksson til lydighed, Lars Hansen til agility, Ekaterina til noget klikker-introduktion (hun ved det ikke selv endnu, men skal nok få hende overtalt), jeg står gerne for rally og så ved jeg ikke hvem brugshundefolket vil pege på? Har kun selv været til kursus ved Kurt Verup og Orla ? (rottweilergut) - det har været fint for mig, men jeg er også meget grøn på det felt....

 

Forestiller mig så, at man melder sig til to aktiviteter om dagen (lørdag og søndag) og resten af tiden er der dømt hygge...

 

Er det helt galt, eller er der nogen, der vil deltage????

 

-Trine

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

ih, det kunne altså være sjovt:5up:

 

Nu er jeg godt nok ikke dkk instruktør, men jeg melder mig da gerne i den gode sags tjeneste til et eller andet, enten med klikker eller tricks eller noget:blink:

 

Hvem sagde noget om DKK? Det her er helt uden for noget regi - bare sjov og hygge kombineret med lidt seriøs træning ind i mellem!

 

Så du er her med noteret - og så må vi lige finde en dato snart, så jeg kan få booket spejderhytte og sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang var jeg på en rigtig god weekend.... en internet træningsweekend ;o)

 

Konceptet bestod i al sin enkelthed af en spejderhytte, en masse entusiastiske hundeførere (der ofte brugte søndag aften på hundechat) og forskellige dygtige instuktører i forskellige grene af hundesport.

 

Den weekend kunne jeg godt tænke mig at gentage....

 

Meeen, det kræver jo nogle deltagere - og gerne nogle meget forskellige af slagsen! Og nogle bud på forskellige instruktører...

 

Mine hurtige "ud-af-posen" bud ville være Åsa Eriksson til lydighed, Lars Hansen til agility, Ekaterina til noget klikker-introduktion (hun ved det ikke selv endnu, men skal nok få hende overtalt), jeg står gerne for rally og så ved jeg ikke hvem brugshundefolket vil pege på? Har kun selv været til kursus ved Kurt Verup og Orla ? (rottweilergut) - det har været fint for mig, men jeg er også meget grøn på det felt....

 

Forestiller mig så, at man melder sig til to aktiviteter om dagen (lørdag og søndag) og resten af tiden er der dømt hygge...

 

Er det helt galt, eller er der nogen, der vil deltage????

 

-Trine

 

Haha, ellers skal jeg nok hjælpe med at overtale :)

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er super frisk. Dog lidt i tvivl om det med overnatning, og hvordan det skal forløbe, da vi har prøvet at have Milo til at sove et sted med andre hunde, og han havde svært ved at falde til ro. Men tænker, at det kunne have noget at gøre med, at de blev skilt ad i hvert sit rum. Han sover nok bedre, hvis han bare for lov at lægge sig træt og gennemleget/trænet med de andre hunde, der bliver inde. Bliver det noget i den retning, eller skal de i kasser osv?

 

Men uanset- hvis ikke jeg skal noget på datoen, så er jeg frisk. Det med overnatning klarer vi. Ellers må jeg tage hjem om natten. Men er ret overbevist om, at vi kan finde en løsning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ellers skal jeg nok hjælpe :)

 

I er fulde af gode idéer, hva!? ;-)

 

Aj, det er ikke noget problem, kan jeg sagtens. Og gør det også gerne gratis - i den gode sags tjeneste and all :mrgreen:

 

Trine, vi kunne måske leje os ind i vores hytte? Forudsat den står klar til sommer.

Det må vi lige se på! Jeg melder mig gerne som medarrangør :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Efter at have læst alle indlæg er der vist en kraftig overvægt at interessede på den "forkerte" side af bæltet. Jeg gætter derfor på at det vil blive afholdt et eller andet sted i det møøøøørke Jylland :mrgreen::?:

 

Er dog stadig rigtig interesseret - kunne være super hyggeligt.

 

Skal der nedsættes en "komite" som står for planlægning af overnatningen, praktiske ting, træning mv.? Eller er der allerede nogle som er i fuld gang med dette?

 

Mit interesse område ligger inden for lydighed, rally, HTM og hyrding - og hvis nogle var interesseret ville jeg da gerne hjælpe til med dette.

 

kunne være fx eftersøgning/rundering og frit søg!

Selve lydigheds programmet er måske ikke så meget anderledes en DKK's

Er der nogen her inde som træner DcH?

Hvad jeg kender til DCH så er der rimelig stor forskel til DKK's lydighedsprogram.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvad jeg kender til DCH så er der rimelig stor forskel til DKK's lydighedsprogram.

 

nej det tror jeg såmen ikke der er, stå, sit og dæk og lineføring er rimelig ens, så vidt jeg ved der er et par detaljer fx aflever hunden foran hunde fører i DcH og vi har kun spring på A-bræt det er det ikke i DKK er det?

Vi har en fremad sendelse med afdækning det er der også i DKK er der ikke? men så har vi jo de "store" øvelser som frit søg, rundering og spor, det er nok dem som kunne være sjovt at træne sammen med nogle helt andre for en gangs skyld, men det kræver jo at der er flere som træner DcH's program:-D

men en rigtig spændende ide syntes jeg:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det tror jeg såmen ikke der er, stå, sit og dæk og lineføring er rimelig ens, så vidt jeg ved der er et par detaljer fx aflever hunden foran hunde fører i DcH og vi har kun spring på A-bræt det er det ikke i DKK er det?

Vi har en fremad sendelse med afdækning det er der også i DKK er der ikke? men så har vi jo de "store" øvelser som frit søg, rundering og spor, det er nok dem som kunne være sjovt at træne sammen med nogle helt andre for en gangs skyld, men det kræver jo at der er flere som træner DcH's program:-D

men en rigtig spændende ide syntes jeg:5up:

DKK har også fremadsendelse til kegle og felt, dirigeret apport, fjernkontrol, indkald med stå/dæk samt næseprøve. Lineføring/fri ved fod indeholder også skridtøvelser samt vendinger på stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...