Hop til indhold

Hvilken race


Gæst Rasmusm
 Share

Recommended Posts

Gæst Rasmusm

hej

så har bertram været ved dyrlægen og blive chippet det gik fint, men hun tvivlede på at han var en bl mellem en west highlander terrier og carin terrie, og jeg har ringet til dem vi købte ham af hun sagde at hun havde købt hans mor og far som rene racer.. er der nogle af jer der har et bud på hvad han kan være en blanding af? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

så har bertram været ved dyrlægen og blive chippet det gik fint, men hun tvivlede på at han var en bl mellem en west highlander terrier og carin terrie, og jeg har ringet til dem vi købte ham af hun sagde at hun havde købt hans mor og far som rene racer.. er der nogle af jer der har et bud på hvad han kan være en blanding af? :)

 

Altså, sælger siger at foældre er racerene, men dyrelægen siger det modsatte? Lyder da mærkeligt :hmm:Kan du ikke spørge sælger om, de har papire på nogle af forældrene?

 

Jeg synes det ser ud til at der er noget Dansk/Svensk gårdhund i ham, med hensyn til aftegninger, men det kan vel være så meget andet. Mon ikke der er nogle andre genier der kan give et bedre bud? :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes umiddelbart heller ikke at han ligner en terrierblanding pt. Men er opdrætter sikker på at det er de to rene terriere der er forældrene?

 

Umiddelbart har han jo lidt aftegninger som en border collie, og er det bare billedet eller har han blå øjne?

Er hans pels ru eller blød? Den ser lidt bølget ud.

Der er kan godt være westie i ham, men de sorte aftegninger og hængeøre må komme et sted fra.

 

Det bliver jo lidt spændende at se hvor stor han bliver, men måske noget border faktisk? Eller en anden form for hyrdehund. Ansigtet og ørerne ser lidt retriever agtig ud.

 

Hmm??

 

Hilsen

Krusty

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes umiddelbart heller ikke at han ligner en terrierblanding pt. Men er opdrætter sikker på at det er de to rene terriere der er forældrene?

 

Umiddelbart har han jo lidt aftegninger som en border collie, og er det bare billedet eller har han blå øjne?

Er hans pels ru eller blød? Den ser lidt bølget ud.

Der er kan godt være westie i ham, men de sorte aftegninger og hængeøre må komme et sted fra.

 

Det bliver jo lidt spændende at se hvor stor han bliver, men måske noget border faktisk? Eller en anden form for hyrdehund. Ansigtet og ørerne ser lidt retriever agtig ud.

 

Hmm??

 

Hilsen

Krusty

 

 

hun sagde i hvert fald at hun havde købt dem som race rene... det er bare på billedet han har blå øjne.. hans pels er ved at blive lidt rug og det bølger ikke mere..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg siger afgjort der er noget DSG i ham, både aftegningerne, farverne og de mange sorte fregner men også den måde halen krummer på. Det er en typisk dsg ting :blink:

 

så er der bareetproblem med ørene, for de er dælme store!

 

Cairn og westie er jo næsten ens bortset fra farven, så ja, der er mest sandsynligt noget mere i ham.

Det kan jo godt tænkes at tæven har besøgt flere hanhunde end den planlagte;-)

Hvordan så hans søskende ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

så er der bareetproblem med ørene, for de er dælme store!

 

Cairn og westie er jo næsten ens bortset fra farven, så ja, der er mest sandsynligt noget mere i ham.

Det kan jo godt tænkes at tæven har besøgt flere hanhunde end den planlagte;-)

Hvordan så hans søskende ud?

 

vi så 1 mere han var bare helt sort men havde samme øre og sådan..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes godt nok også hans ører ser ret store ud for dsg - se Karla her som 12 ugers... hun er mixet af dsg cocker og lab (hvis man skal stole på avler ;-) - har mødt faren.... at han er labmix er der ingen tvivl om, om det er cocker der er i ham tør jeg ikke sige)....

 

Karla har i øvrigt også ret store ører....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...