Hop til indhold

Signal på indkald


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt forfra med indkaldstræningen med Baldur, fordi at ordet "kom" er blevet brugt i så mange forkerte sammenhænge, så han reagerer ikke korrekt på det længere.

 

Så skal jeg jo finde på et andet ord at bruge end "kom", min første tanke var at bruge "her", men så kom jeg på den lidt skøre ide at bruge "smukke" :blink:

 

Kunne det ikke være fedt at råbe "smukke", i stedet for "her" :blink:

 

En anden fordel ved at bruge "smukke" er at det er lidt svært at lyde skidesur, samtidig med at man står og brøler "smukke" :blink:

 

Hvad siger I, er min ide helt ude i skoven eller er den rigtig god ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Du kan sagtens lære ham at komme på en anden kommando.

 

Det er rimelig brugt at "omlære" kom, vha. af fløjte - eller have kom samt en fløjte, hvor kom betyder almindelig kom og fløjten da betyder "der vanker ekstra bonus når du kommer" - hvilket der så også skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja det drejer sig jo bare om at lære hunden at et eller andet givent ord betyder pølse eller noget andet godt.

Om du bruger smukke, fjols eller Fido kan sådan set være lige meget, du skal bare huske at når du bruger ordet så skal der falde belønning.

Så start med at lære hunden at dit ord betyder pølse ved at sige ordet og give pølse straks dvs hunden er ved siden af dig i starten, gentag mange gange, sig så ordet med størrer og størrer afstand, husk beløn hver gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan su da sagtens... jeg har flere forskellige ord... "skal du med, smukkepigen" betyder at nu går vi videre fra det hun nu har gang i, fx leg med en anden hund el. lign. det betyder ikke nødvendigvis, at hun skal komme helt hen og få en godbid, men hun skal gå med i samme retning som mig...

 

"Karla kom" betyder at hun skal komme hen til mig og få kæl og godbid og evt. snor på....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle nok have lagt indlægget i et andet forum :blink:

 

Jeg ved godt at jeg kan kalde ham lige hvad jeg vil, og jeg ved også godt hvordan det skal trænes :-D

 

Det var mere et spørgsmål om mit valg af ord var helt ude i hampen, I ved lige som når man spørger om nogen syntes om det navn man har valgt til hvalpen :blink:

 

Jeg syntes bare at "smukke" var mere hyggeligt end "her", som hurtigt kan komme til at lyde surt :-)

 

Så er der andre end mig og Umulia der har nogle lidt særprægede kaldenavne, og vil dele med os andre :blink:

 

Du må kalde med hvilket ord du vil :-D

Vinnie lystrer ikke altid lige godt på sit navn, men når jeg kalder "Lillevin", så kommer hun :lol:

Folk glor lidt, men det må man jo leve med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg gik til konkurrencer med Hailey, der brugte jeg 2 forskellige ord til indkald:

 

Øvelsen "indkald med stå og dæk" der kaldte jeg Bailey (som betød "løb så hurtigt du kan direkte imod mig")

 

Andre situationer kaldte jeg bare "Basse kom" (som betød "kom hen tæt på mig")

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, der hedder han nok mest, bølle, basse og skat :oops:

 

Men jeg må holde op med at kalde manden for smukke :blink:

 

Ja herhjemme går menneskemanden også under navnet Smukke. Så du skal nok overveje at bruge et ord, du ellers aldrig bruger :lol: Ellers kan der hurtigt gå inflation i navnet :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan su da sagtens... jeg har flere forskellige ord... "skal du med, smukkepigen" betyder at nu går vi videre fra det hun nu har gang i, fx leg med en anden hund el. lign. det betyder ikke nødvendigvis, at hun skal komme helt hen og få en godbid, men hun skal gå med i samme retning som mig...

 

"Karla kom" betyder at hun skal komme hen til mig og få kæl og godbid og evt. snor på....

 

Vi har også forskellige:

Kom = kom hen til mig

Her = kom hen og sæt dig foran mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det fedeste indkaldssignal er Yahoo! Jeg kender en der bruger det ord som fælles indkald til hele flokken og det er super godt forstærket, så hun bruger det også som markør for en jackpot under træning:5up:

 

Det kan man heller ikke sige surt, derfor var jeg også igang med at indlære det på et tidspunkt, men har vist glemt det lidt igen:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo et fedt, hvad du bruger. Hunden aner jo ikke andet end, at den og den lyd betyder, at den skal komme.

 

PS: Dog mener jeg (ikke hovedet på blokken), at du SKAL bruge "Kom", hvis du vil til LP-prøve med Baldur.

 

Problemet er, at vi fuldstændig har ødelagt ordet "kom" ved at bruge det i tide og i utide, uden egentlig altid at forvente response...

 

Så vi er nødt til at finde på et nyt ord, så kan vi altid genindføre "kom" igen på et tidspunkt, hvor han har glemt dets tidligere brug :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er, at vi fuldstændig har ødelagt ordet "kom" ved at bruge det i tide og i utide, uden egentlig altid at forvente response...

 

Så vi er nødt til at finde på et nyt ord, så kan vi altid genindføre "kom" igen på et tidspunkt, hvor han har glemt dets tidligere brug :blink:

 

Ja sådan kan det gå. Simba har sandelig også haft godt af at ordet Kom blev udskiftet med Plads og lidt konsekvens omkring, hvad det ord egentlig skulle få ham til at gøre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en hund der reagerede på "ost" - men det er upraktisk hvis du har planer om at kalde en evt kæreste for smukke, sige tak for de smukke blomster etc. Hos mig ville smukke ikke være et godt valg for jeg bruger det tit, men hvis du ikke bruger det dagligt så er det da et fint valg :-D

 

Ja så tror jeg også ost er bedre - det er i hvert fald sjældent man kalder sin kæreste for ost:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...