Hop til indhold

Mumse numse


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan gør sig ikke ren i numsen.

 

Dvs at der kommer til at side en masse mums mums (badr) og tørrer sig fast.

Hvad gør man?

 

 

Jeg har jo taget en klud og vredet op i lunken vand, og trods jeg gør det forsigtigt bliver han helt rød og huden ser generet ud i et godt stykke tid.

 

 

Er der en bestemt måde man skal gøre en hund ren på?

Er der noget creme der kunne hjælpe hans hud lidt på vej?

 

Kan man evt få noget væske der opbløder snavset hurtigt? (hurtigere end vand)

 

 

Jeg nægter altså at have en hund med lorte røv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nemme måde: Få en hund til.

Det virker her for jeg har aldrig set en beskidt numse ;-)

 

Til gengæld kan jeg jævnligt nyde synet (og lyden :badr:) af to hunde der gør hinanden rene.

 

Men seriøst, jeg kan ikke hjælpe, for jeg har aldrig hørt om det før. Jeg kommer til at tænke på om han måske har ondt i ryggen el. lign. så han simpelhen ikke kan nå derom? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men seriøst, jeg kan ikke hjælpe, for jeg har aldrig hørt om det før. Jeg kommer til at tænke på om han måske har ondt i ryggen el. lign. så han simpelhen ikke kan nå derom? :hmm:

 

Uh, det håber jeg da ikke.

 

Når jeg kører min fingre ned ad ryggen, på hver side af rygraden, nyder han det, og ligner ikke en der har ondt. Men det er selvfølgelig ikke det samme som at skulle der ned.

 

Kan man tjekke om han har ondt i "jeg slikker mig i numsen" musklen på ryggen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvorfor er hans afføring ikke fast?

 

Hvis det sider fast i hår, så klip ham i numsen så det ikke kan side fast, og klip gerne lort af hvis det er tørt og sider fast.

 

Hundenumser er sarte, så hvis det er så tag det når han lige har været ude og brug en meget blød klud, eller vat :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret almindeligt at meget store hunde ikke kan nå "derom" selv. Gamle hunde kan ofte heller ikke. Har du prøvet at smøre ind med f.eks. Locobase fedtcreme?. Det burde kunne opløse det, og samtidig virke så ny afføring ikke sætter sig så godt fast (tror jeg da). Har aldrig haft problemet hos mine hunde, for de har leget pingvinger når der har siddet noget (sat sig ned og vrikket sig frem som en pingvin). :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille sidebemærkning :blink:

 

Jeg har ikke oplevet det du nævner her, til gengæld har jeg ofte om sommeren været i den heldige situation, at jeg må trække et græsstrå ud af røven på Baldur, fordi han bare sluger græsstråene og når han så skider, så kommer hele græsstrået ikke ud :shock:

 

Bare for at lade dig vide, at du ikke er den eneste med et lorteproblem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
En lille sidebemærkning :blink:

 

Jeg har ikke oplevet det du nævner her, til gengæld har jeg ofte om sommeren været i den heldige situation, at jeg må trække et græsstrå ud af røven på Baldur, fordi han bare sluger græsstråene og når han så skider, så kommer hele græsstrået ikke ud :shock:

 

Bare for at lade dig vide, at du ikke er den eneste med et lorteproblem :blink:

 

 

Uhh, det kender jeg alt for godt.

 

Det er bare så lækkert.

Når man er på gåtur og må lede efter et blad, eller andet, der kan bruges til at fjerne dejlighederne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret almindeligt at meget store hunde ikke kan nå "derom" selv.

 

Jeg skal på ingen måde påstå at det er forkert hvad du skriver, for det har jeg ikke erfaringsgrundlag til, men mine store hunde har nu altid kunnet nå :-)

 

Gamle hunde kan ofte heller ikke. Har du prøvet at smøre ind med f.eks. Locobase fedtcreme?. Det burde kunne opløse det, og samtidig virke så ny afføring ikke sætter sig så godt fast (tror jeg da). Har aldrig haft problemet hos mine hunde, for de har leget pingvinger når der har siddet noget (sat sig ned og vrikket sig frem som en pingvin). :lol:

 

Strengt taget kan man vel behandle numsen ligesom en babynumse - altså med pudder og zincksalve.

 

Mht. andre numseproblemer, så har mine hunde jævnligt "dinglebæ", og det er som regel fordi de har slugt noget af mit lange hår, der drysser rundt overalt :oops:

Så hænger der sådan en lille klump i en tråd ud fra numsen, og den stakkels hund prøver panisk at flygte fra sin egen bagdel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Mht. andre numseproblemer, så har mine hunde jævnligt "dinglebæ", og det er som regel fordi de har slugt noget af mit lange hår, der drysser rundt overalt :oops:

Så hænger der sådan en lille klump i en tråd ud fra numsen, og den stakkels hund prøver panisk at flygte fra sin egen bagdel :lol:

 

Ha ha - de kan lige en virkelig tosse. Min fars hund havde engang ædt en plastikpose, da den skulle ud igen kunne man se en halvgammel mand løbe rundt efter en hund der så åndsvag ud og så ellers forsøge at træde på hundens lort - normalt forsøger man da at undgår at træde i den slags. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, babynumse det bliver! :mrgreen:

 

 

Og så siger de, at det ikke er det samme at have hund som at have baby :rolleyes:

 

 

Fra en der har prøvet begge dele: Gu' er det da så det samme!! De skal have tørret mås, de hyler når de ikke får mad på klokkeslet, de insiterer på at stå tidligt op i weekenden....... Hva' er lige forskellen??;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra en der har prøvet begge dele: Gu' er det da så det samme!! De skal have tørret mås, de hyler når de ikke får mad på klokkeslet, de insiterer på at stå tidligt op i weekenden....... Hva' er lige forskellen??;-)
:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Men hundene, lærer de nogensinde at sove længe? Det synes jeg ungerne geren vil efterhånden som de bliver ældre.. Ungerne lærer også at stå op UDEN at vække andre.. Hundene? Tjah de står allesammen og hopper på mig kl 5 lørdag/søndag morgen.. :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Men hundene, lærer de nogensinde at sove længe? Det synes jeg ungerne geren vil efterhånden som de bliver ældre.. Ungerne lærer også at stå op UDEN at vække andre.. Hundene? Tjah de står allesammen og hopper på mig kl 5 lørdag/søndag morgen.. :mrgreen:

 

Vildt deprimerende at høre:roll: Bonnie er kun 6 måndeder, og jeg havde bildt mig selv ind at det nok kun var indtil hun blev lidt ældre at hun synes det var fedt at stå op kl 5:30 HVER morgen:cry: Damn.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Men hundene, lærer de nogensinde at sove længe? Det synes jeg ungerne geren vil efterhånden som de bliver ældre.. Ungerne lærer også at stå op UDEN at vække andre.. Hundene? Tjah de står allesammen og hopper på mig kl 5 lørdag/søndag morgen.. :mrgreen:

 

Hvordan lykkedes det mig at få en hund, der kan sove lige så længe, som jeg ønsker, fra din kennel? :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Misundelig? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

har du prøvet med hundeshampoo til numsen?

 

Når mine en sjælden ganger i bad eller når mysla har fået l... i pelsen, ¨så får nummeren en tur med vand og shampoo og skylles godt bagefter;-)

 

 

Jeg købte faktisk noget hunde shampoo igår, og han skal i bad på fredag (vi timer det, og indtil da, må den stå på "håndvaskning" )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...