Hop til indhold

Husstøvmider og dyr i sengen


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Både kæresten og jeg har husstøvmideallergi. Her i sommer, efterår, vintermånederne er han nødt til at bruge inhalator, når han skal i seng om aftenen for at trække vejret ordentligt. Jeg har kun tilstoppet næse/ snue når gang jeg ligger i soveværelset.

 

Vi har 2 (små) katte i sengen og havde egentlig regnet med, at hunden også skulle ligge der. Jeg kom til at se, at husstøvmider lever af døde hudceller.. er det et problem så? Altså vil forekomsten af husstøvmider stige?

 

Vi holder meget rent i soveværelset, skifter sengetøj hyppigt, vasker dyner, lufter ud og alt det der...

 

Men jeg er ked af, hvis hunden ikke må sove i sengen..? :( Hvad tror I?

 

Det har forhåbentlig ingen betydning, at den ligger på gulvet i soveværelset så? Den kan bare kun ligge for enden af sengen, da der ikke er plads på nogen af siderne (lille soveværelse).

 

Under alle omstændigheder lægger en af os i starten på en madras i stuen sammen med den.

 

Vil meget gerne høre, hvad I siger...

 

PS: Nogen der har erfaring med anti-allergi lagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

har kun hørt anti allergi lager ikke virker ordentligt.

 

Støvmide æg udklækkes efter 60-70 dage mener jeg det er, det er derfor man skal vaske sin dyne+pude ved 60 grader.

 

Min datter har selv støvmide allergi og også katte allergi. Er i testet for katte allergi?

 

 

Jeg mener bestemt at min kæreste er testet for katteallergi. Han fik lavet en række tests ved lægen, så jeg vil tro katteallergi-testen også er indgået. (Jeg har ikke fået lavet nogen tests, men mit er heller ikke så slemt).

 

Vi - forsøger - at hvaske dyne hver 2. måned. Værst er alt den tørretid i tørretumbleren som kun vil køre 1 time af gangen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke finde ud af det med lagenerne. De er halvpebrede... Jeg tror det bedste er det der hedder 'allergy control' fordi der er noget plastic på bagsiden som det er umuligt for husstøvmider/ deres eskrementer at trænge igennem.

 

Men nogle steder står der, at man også er nødt til at investere i dyne- og pudebetræk. Så vil det løbe op i over 3000kr pr sæt!

 

Lagenet alene koster omkring 1000 kr, vil helst bare nøjes med det, hvis det skal være..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner desværre intet om det. :-) Men tænker, at hvis hunden ikke må være i sengen pga. husstøvmider, så må kattene vel heller ikke? De er vel lige så slemme som hunden (hvis den altså er slem)?

 

Det har du helt ret i. Det er bare svært at vænne kattene af med det, når de altid har måtte ligge der. Tør slet ikke tage kampen op med dem, nu hvor vi skal have en hundehvalp. Men hvis det er sådan, at husdyr ikke må være der, er det måske noget vi skal tænke på på sigt.

 

Det er jo lettest, hvis vi kan beslutte os, om hvalpen må ligge der eller ej før den flytter ind. Desto flere der ligger i sengen, desto værre må det vel være eller? (Hvis der altså overhovedet er noget om snakken).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også støvmide allergi, men hundene sover i sengen alligevel...

 

Det er et problem når de fælder, men ellers er det kun et problem hvis jeg ikke får skiftet sengetøj tit nok.. Dog har jeg et tæppe over min dyne og jeg dækker pude og dyne til om dagen, så de ikke kommer i kontakt med den. Men det er nu mest fordi jeg heller ikke kan tåle hund:roll::blink:

 

Jeg kan kun sige at jeg ikke har oplevet nogen forskel på om de sover isengen eller dengang jeg prøvede at lære mig selv at de skulle være på gulvet..men jeg har ikke noget facts som sådan:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i ikke er allergiske for hund tror jeg det er hip som hap om den også får plads oppe ved jer...

 

Med hensyn til allegi så er min søster og svoger glade for deres lagen:5up: men har også hørt at det ikke virker for alle:!::!:

Hvad har i af hovedpuder og dyner altså er det fjer eller andet fyld:?:

De kan slet ikke tåle, hvis det er fjer af nogen type så reagere de meget voldsomt....

Link til indlæg
Del på andre sites

FOr en del år siden fik jeg konstateret hustøvmideallergi, foruden en latent hundeallergi. Speciallægen, en ældre autoritær herre, spurgte om jeg havde hund, gik i chock da jeg sagde at jeg (dengang) havde to. Han anbefalede at jeg særgede for at bortskaffe dem snarest muligt, helst i dag.

Han blev noget chockeret over mt svar.....

Der viste sig alligevel at være andre løsninger.

En skumgummimadras i stedet for de traditionelle madrasser. Vaske sengetøjet jævnligt, lufte ud hver dag, begrænse brugen af faste gulvtæpper, støvsuge lidt oftere.. Jo, det går skam alligevel. Men 4 hunde fylder nu en hel del i en enkeltseng.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Hansen123

støvmider er et stort problem både for mennesker men også for hunde og katte. De kan også lide af støvmideallergi.

 

det var ikke meningen at det skulle være reklame, vi har bare haft gode erfaringer med det til vores hund.

 

mvh. Jens

Redigeret af Hansen123
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...