Hop til indhold

Hvor sover jeres hunde?


Gæst anne-marie
 Share

Hvor sover din(e) hunde?  

26 stemmer

  1. 1. Hvor sover din(e) hunde?

    • Det må de selvom, de må sove i sengen hvis de vil.
    • Jeg bestemmer hvor de skal sove, uddyber i tråden.
    • De må sove hvor de vil, dog ikke i sengen.


Recommended Posts

Gæst anne-marie

Mine sover lige hvor de vil :)

 

Gerne i sofa og lænestol, gerne på deres hundepude eller hundemadras på gulvet, i deres kurv eller i min seng :)

 

Jeg blander mig ikke, men vil helst have at de sover i sengen :lol:

 

Mika kunne vidst ikke drømme om at sove andre steder end i sengen a044.gif

Susi sover ofte i hendes kurv og så kommer hun ind i sengen til mig, og sover og vågner ved min hovedpude a044.gif

 

Hvor sover jeres hunde og hvor må de sove ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret, at jeg bestemmer, hvor Tulle sover - men det passer ikke helt - hun har stuen og mellemgangen til sin rådighed - og typisk vælger hun den kurv der står i mellemgangen lige uden for soveværelset ... og nogengange gulvet - eller en bunke vasketøj :oops:

 

Der ud over har hun en kurv i køkkenet, som hun af og til vælger - og et tæppe midt på køkkengulvet som også kan bruges ... når hun har været ude om morgenen og døren bliver åben ind til stuen - så vælger hun som regel sofaryggen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret at han selv må bestemme, dog ikke i sengen.

MEN - han startede med at sove i sengen de første 3 uger vi havde ham. Så fandt han en dag ud af, at det er super hyggeligt og praktisk at tisse i dynerne - så blev dørene lukket til soveværelset når vi ikke var der til at holde øje med ham. Han sov først stadig i sengen om natten, men så begyndte han altså at tisse i sengen mens vi lå der og så sagde vi altså stop for at gøre en ende på hans dårlige vane.

 

Nu sover han ved siden af sengen om natten, i sin kurv. Jeg håber dog han på et tidspunkt kan komme tilbage i sengen til os :oops:

Om dagen sover han enten i sin kurv, i vores skød, i sofaen, på hans tæppe eller hvor han ellers har lyst til at ligge :)

Sofaen har han dog ikke adgang til når han er alene hjemme - det er nemlig også blevet et favorit-tisse-sted :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kahlúa må sove lige præcis hvor hun vil.

Om dagen er det forskelligt. Enten sover hun i kurven, i sofaen og nogen gange i på spisestuestolene :wink: Når hun er alene hjemme sover hun i sengen :) og om natten ligger hun selvfølgelig lige i smørhullet (hvilket i mine øjne er MINE knæhaser og i kaspers øjne er hans :roll: )

 

Det eneste sted hun ikke må være udover bordene, er faktisk sofaryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bestemmer 8)

 

Natten vil jeg gerne have for mig selv, så derfor sover de altid i stuen der. Men om dagen har de adgang overalt, og bestemmer selv. Det bliver så ofte under dynerne i sengen, eller en sofa. Men det er lidt årstidsbestemt, da de elsker at slikke sol i stuevinduet om sommeren, og sover mest der på den årstid :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige det der med at forbyde sofaryggen er faktisk en rigtig god ide - sagde damen, hvis sofa var ligget helt i stykker :D

 

Jeps :D Og så er jeg sådan ret emsig omkring mine vægge :oops:

 

Mine sofaer står ikke op ad nogen væg, så er det problem da løst :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Om dagen sover Toffi mest i sin taske i entreen. Om natten i vores seng. Men om dagen har katten førsteret til sengen. Det er et kompromis de åbenbart selv har indgået :D

 

De har begge liggepladser flere andre steder i huset til rådighed hele døgnet. Steder som de selv oprindeligt har valgt. Eneste restriktioner er vist spisebord og et bestemt arbejdsbord.

Link til indlæg
Del på andre sites

sheila må være hvor hun har lyst :D Dog ikke borde og spisesbordstole, men det har hun meget sjældent forsøgt.

 

Hun ligger for det meste i sengen også om dagen og så ligger hun en del i sin bløde kurv, som pt består af et styk sammefoldet madras med en stofkurv med et blødt tæppe i ovenpå :lol: Den står lige nu lige ved siden af sengen, så den "ældre" dame ikke sakl flytte sit korpus så langt når hun vil skifte plads om natten og det er hun vist blevet rigtig glad for:)

 

For hvis der er nogen der sover tungt så må det være hende :lol: Jeg har prøvet flere gange, hvor hun var rigtig træt at hun feks var faldet i søvn langs min ryg om aftenen og lå det samme sted næste morgen uden at have flyttet sig, bare skiftet side :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
sheila må være hvor hun har lyst :D Dog ikke borde og spisesbordstole, men det har hun meget sjældent forsøgt.

 

Hun ligger for det meste i sengen også om dagen og så ligger hun en del i sin bløde kurv, som pt består af et styk sammefoldet madras med en stofkurv med et blødt tæppe i ovenpå :lol: Den står lige nu lige ved siden af sengen, så den "ældre" dame ikke sakl flytte sit korpus så langt når hun vil skifte plads om natten og det er hun vist blevet rigtig glad for:)

 

For hvis der er nogen der sover tungt så må det være hende :lol: Jeg har prøvet flere gange, hvor hun var rigtig træt at hun feks var faldet i søvn langs min ryg om aftenen og lå det samme sted næste morgen uden at have flyttet sig, bare skiftet side :lol:

 

Ha, hun sover tungt :D

 

Det minder mig om Mikas far, han var her i en uge ca da han og Susi skulle lave Mika og hendes søskende :)

 

Han var ikke vant til at være i soveværelset og ikke vant til at være i sengen, hjemme hos ham var det nogle af tæverne der havde det privilegie :wink:

 

Så om natten kunne Susi være heeelt i fred, for han lå totalt op af min ryg, sådan at han føltes helt tung, og der blev han indtil jeg stod op, så ku han godt vågne til dåd og den dejlige løbske tæve igen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Bine kommer aldrig i stuen eller soveværelset. Men ellers bestemmer hun selv hvor hun ligger sin kurv :lol:

 

Så tror jeg jeg ændrer min opfattelse af det med at hun flytter sin kurv i en anden tråd a015.gif

 

Så er hun jo meget alene, medmindre du har meget plads og aldrig er i stue og soveværelse :)

 

Hvor er hun så sammen med dig og hvor meget ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er især ejere af små hunde, der har meldt ud i denne tråd...

 

Silke må altså ikke sove i sengen. For den er kun 90 cm bred, og hvor skal mine 80 kilo så ligge? :lol:

 

Nå, men hun har heller aldrig prøvet at komme op i min seng, for jeg har med vilje sat høje ben under den.

 

Sagen er, at allerede da jeg besøgte hende i kennelen lagde jeg mærke til, hvor glad hun var for at gemme si inde i huler. Så inden hun flyttede hjem til mig, så havde jeg fået lagt en skummadras og et tæppe ind under min seng, --og et tæppe til at hænge ned over siden..

Hun elskede bare det arrangement. Og det er stadig hendes foretrukne sovested. Men når det er varmt så vil hun helst ligge henne ved terrassedøren. Det kan jeg ikke lide, for jeg er bange for at hun vil få træk. Så derfor har hun en skumgummi-rede stående op ad terrassedøren. DET kan også være for varmt, så derfor har hun også et tæppe på det bare gulv i soveværelset.

Sovesteder? Spørgsmålet er snarere hvor hun IKKE ligger og sover...

 

Om natten ligger hun:

Under min seng:

 

2196_20020601__Silke_under_sengen_1a_1.jpg

 

...På tæppe i soveværelset:

2196_20050512_011a_1.jpg

 

I sin rede, lige udenfor soveværelset.:

 

2196_20061229_004a_1.jpg

 

Og om dagen:

I sofaen;

2196_20040303_Silke_i_sofaen_2_1.jpg

 

..På ryglæn:

2196_20040303_Silke_i_plsen_4_1.jpg

 

På egen hynde:

2196_20071217_005a_1.jpg

..Under computerbordet:

 

2196_20021007_Sahndi_og_Silke_4b_1.jpg

 

Eller bare et sted på gulvet..:2196_20050114_Fredag_5a_1.jpg

 

 

...Og det er altså en 2-værelses lejlighed på 45 kvm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er især ejere af små hunde, der har meldt ud i denne tråd...

 

Silke må altså ikke sove i sengen. For den er kun 90 cm bred, og hvor skal mine 80 kilo så ligge? :lol:

 

Nå, men hun har heller aldrig prøvet at komme op i min seng, for jeg har med vilje sat høje ben under den.

 

Sagen er, at allerede da jeg besøgte hende i kennelen lagde jeg mærke til, hvor glad hun var for at gemme si inde i huler. Så inden hun flyttede hjem til mig, så havde jeg fået lagt en skummadras og et tæppe ind under min seng, --og et tæppe til at hænge ned over siden..

Hun elskede bare det arrangement. Og det er stadig hendes foretrukne sovested. Men når det er varmt så vil hun helst ligge henne ved terrassedøren. Det kan jeg ikke lide, for jeg er bange for at hun vil få træk. Så derfor har hun en skumgummi-rede stående op ad terrassedøren. DET kan også være for varmt, så derfor har hun også et tæppe på det bare gulv i soveværelset.

Sovesteder? Spørgsmålet er snarere hvor hun IKKE ligger og sover...

 

Om natten ligger hun:

Under min seng:

 

2196_20020601__Silke_under_sengen_1a_1.jpg

 

...På tæppe i soveværelset:

2196_20050512_011a_1.jpg

 

I sin rede, lige udenfor soveværelset.:

 

2196_20061229_004a_1.jpg

 

Og om dagen:

I sofaen;

2196_20040303_Silke_i_sofaen_2_1.jpg

 

..På ryglæn:

2196_20040303_Silke_i_plsen_4_1.jpg

 

På egen hynde:

2196_20071217_005a_1.jpg

..Under computerbordet:

 

2196_20021007_Sahndi_og_Silke_4b_1.jpg

 

Eller bare et sted på gulvet..:2196_20050114_Fredag_5a_1.jpg

 

 

...Og det er altså en 2-værelses lejlighed på 45 kvm.

 

Der plads til MINE 80 kg osse fordi det er en dobbeltseng, ellers ville det blive trangt :shock::lol:

 

Mit hus er osse på bare 50 kvm, veludnyttede kvm, men der er småt :lol:

 

Det ser hyggeligt ud, vi har også pude ved computeren, ryglænet på lænestolen lige ved siden af stolen ved computeren, lænestolen, sofaen, madrassen på gulvet, kurven og sengen og så er der hele gulvet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ville ønske, at jeg havde plads til en dobbeltseng, eller bare en 1½ mands seng... Men sove"værelset" er for lille.. Det er ikke meget over et par meter på hver led. Hvis jeg havde en bredere seng, så ville jeg aldrig kunne lægge sengetøj på, for jeg ville ikke kunne nå ind til væggen..

 

 

Men Silke er også godt tilfreds med at ligge under sengen. Og det er også hyggeligt at få et slik på hælen eller hånden, --hvad der nu stikker udenfor.. :D

 

Dine hunde fylder jo altså heller ikke så forfærdelig mange kilo, anne-marie..

 

Lejlighedens størrelse gør ikke så meget. Faktisk er det helt fint, at jeg har kunnet gøre grundigt rent over det hele bare i løbet af en formiddag..

Der skal bare være plads til mig, hund og computer.

 

Og vores puttebehov må vi så få dækket i sofaen.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, jeg ville ønske, at jeg havde plads til en dobbeltseng, eller bare en 1½ mands seng... Men sove"værelset" er for lille.. Det er ikke meget over et par meter på hver led. Hvis jeg havde en bredere seng, så ville jeg aldrig kunne lægge sengetøj på, for jeg ville ikke kunne nå ind til væggen..

 

 

Men Silke er også godt tilfreds med at ligge under sengen. Og det er også hyggeligt at få et slik på hælen eller hånden, --hvad der nu stikker udenfor.. :D

 

Dine hunde fylder jo altså heller ikke så forfærdelig mange kilo, anne-marie..

 

Lejlighedens størrelse gør ikke så meget. Faktisk er det helt fint, at jeg har kunnet gøre grundigt rent over det hele bare i løbet af en formiddag..

Der skal bare være plads til mig, hund og computer.

 

Og vores puttebehov må vi så få dækket i sofaen.. :lol:

 

Mine hunde er nogle nemme størrelser, og mit hus indrettet meget effektivt, så der er ''god'' plads :)

 

Det er superdejligt at man let kan overkomme rengøringen, man bliver færdig!!

 

Jeg tror Silke er lykkelig, hun har mange gode steder, og hun er sammen med dig meget, det tror jeg de fleste hunde mener er det vigtigste :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...