Hop til indhold

Mod naturens gang...


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg blev irnget op af opdrætter igår, hun havde sørgelig nyheder.

 

Den hvalp de havde kaldt for Sejr var død.

Han havde leget med en papkasse mens ejerne havde været væk (man behøves ikke at kommentere den situation!!!) og var desværre blevet kvalt :megaked:

 

 

Men ud fra navnet...........Sejr var den først fødte og som i naturen nok ikke ville have overlevet. Han vejede alt for lidt, og skulle speciel mades osv osv.

 

 

Og egentlig er jeg altså ikke specielt troende på noget............men jeg syntes det sætter tanker igang, at en hund der egentlig ikke ville have overlevet, døde :megaked:

 

Men meget meget triste nyheder, både martin og jeg er lidt triste.........vi havde jo fulgt kuldet siden de var de dersens 14 dages tid og hele vejen indtil de kom væk!

 

 

Nogen der tror på at døde indhenter en, hvis man ikke er ment til at skulle leve?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der tror på at døde indhenter en, hvis man ikke er ment til at skulle leve?

 

Det vil jeg helst ikke tro, for min søn er født 5 uger for tidligt.

 

Men der er nu nok noget om det alligevel - jeg synes jeg har hørt andre eksempler ligesom dit, både med dyr og mennesker.

 

 

 

Og imedens sidder jeg så og spekulerer på hvordan en hund kan blive kvalt i en papkasse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg helst ikke tro, for min søn er født 5 uger for tidligt.

nu er 5 uger jo ingenting i vore dage, jeg har en kusine der er f¢dt knap 3 mdr for tidligt, hun er 21 nu, og fuldstændig frisk og ikke mindre normal end resten af familien ;-)

 

Hvor er det bare trist med Sejr:ae:, Indys opdrætter ringede også mig op for nogle år siden, da en hanhund fra kuldet var aflivet pga epilepsi... det er da aldrig sjovt at få den slags nyheder :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er 5 uger nok til at barnet er "udsat"?

 

Er barnet ikke veludviklet nok til at overleve?

 

Jeg ved ikke noget om det.

 

Han skulle ikke i kuvøse og den slags, men han fik gulsot og skulle have sondemad. Havde vi levet i stenalderen, havde han ikke klaret den.

Men det gør vi jo heldigvis ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev irnget op af opdrætter igår, hun havde sørgelig nyheder.

 

Den hvalp de havde kaldt for Sejr var død.

Han havde leget med en papkasse mens ejerne havde været væk (man behøves ikke at kommentere den situation!!!) og var desværre blevet kvalt :megaked:

 

 

Men ud fra navnet...........Sejr var den først fødte og som i naturen nok ikke ville have overlevet. Han vejede alt for lidt, og skulle speciel mades osv osv.

 

 

Og egentlig er jeg altså ikke specielt troende på noget............men jeg syntes det sætter tanker igang, at en hund der egentlig ikke ville have overlevet, døde :megaked:

 

Men meget meget triste nyheder, både martin og jeg er lidt triste.........vi havde jo fulgt kuldet siden de var de dersens 14 dages tid og hele vejen indtil de kom væk!

 

 

Nogen der tror på at døde indhenter en, hvis man ikke er ment til at skulle leve?

 

 

Joooh, døden indhenter os, hvis vi ikke er ment til at skulle leve.........

 

Men man kan jo ikke vide, om en for tidlig fødsel er tegnet på, at barnet/hvalpen skulle dø, --eller om det var for at barnet/hvalpen skulle kæmpe sig stærk og VILLE leve. Man kan jo bare støtte hvalpen/babyen i kampen.

---Masser af sølle skrog vokser sig jo endnu stærkere end de små velfodrede trivelige (hunde)babyer som der trods alt er flest af.

 

Det er da sort uheld, at en hund dør af at lege med en papkasse. Der er da nok ikke mange hunde, der aldrig har været alene med sådan en. Og man KAN jo heller ikke overvåge en hund 24 timer i døgnet.

Det har da intet med den skrogede start at gøre.

 

Vi kan jo allesammen få noget galt i halsen. Hvis det sker når vi er alene, så KAN vi dø af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har en papkasse i køkkenet, den har hun haft i flere måneder... hun bruger den som sovested.... også når hun er alene...

 

Jeg er enig med Birgitta, det er sort uheld, men har intet med hans start på livet at gøre i mine øjne... men nej, jeg tror så heller ikke på, at døden "indhenter" dig, hvis du ikke var "ment til at leve"... men i sidste ende, så indhenter den altså os alle.... ;-)

 

Men altid en tragisk nyhed, især for familien...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...