Hop til indhold

County Durham -billeder af hunde og natur


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Hvor skal jeg starte!? Der er MANGE billeder :mrgreen:

 

Vi ankom sent på eftermiddagen tirsdag, og gik en lille tur med hundene, som gerne ville ud og snuse efter en k¢retur på 8 timer. Det var koldt og blæsende, men det er jo ikke ukendt for en dansker!

CountyDurhammarch09010.jpg

 

Onsdag morgen l¢b Martin og jeg en tur med hundene.. de var meget trætte bagefter, af at l¢be i bakkerne. (for ikke at nævne mine egne smertende lunger :lol: )

CountyDurhammarch09025.jpg

 

CountyDurhammarch09029.jpg

 

CountyDurhammarch09026.jpg

 

CountyDurhammarch09024.jpg

 

Senere k¢rte vi ned til en nærliggende by, og spiste frokost ved floden

CountyDurhammarch09041.jpg

 

Eda fik ¢je på nogle ænder :engel:

CountyDurhammarch09036.jpg

 

CountyDurhammarch09038.jpg

 

Hvor efter vi gik en tur rundt i området

CountyDurhammarch09043.jpg

 

CountyDurhammarch09074.jpg

 

CountyDurhammarch09072.jpg

 

Vi skulle krydse floden over nogle "stepping stones" (ved ikke hvad de hedder på dansk). Martins bror bar Eda over da hun ikke selv turde gå... så vel ovre på den anden side, vill Martin træne lidt med hende, og hun er heldigvis meget madglad

CountyDurhammarch09048.jpg

 

CountyDurhammarch09054.jpg

 

CountyDurhammarch09051.jpg

 

CountyDurhammarch09055.jpg

 

CountyDurhammarch09059.jpg

 

På vej hjem k¢rte vi forbi en anden lille "flod", hvor hundene kom ud at snuse

CountyDurhammarch09104.jpg

 

CountyDurhammarch09105.jpg

 

CountyDurhammarch09106.jpg

 

Vind i håret :hjerte:

CountyDurhammarch09103.jpg

 

Eda ruller i noget d¢dt... en af hendes favorit hobbyer :rolleyes:

CountyDurhammarch09110.jpg

 

CountyDurhammarch09117.jpg

 

CountyDurhammarch09114.jpg

 

Akita med "farmor"

CountyDurhammarch09123.jpg

 

Får der lever frit i området, det er hvad jeg kalder "frilandsk¢d"!

CountyDurhammarch09090.jpg

 

CountyDurhammarch09092.jpg

 

Lidt natur

CountyDurhammarch09085.jpg

 

CountyDurhammarch09086.jpg

 

CountyDurhammarch09087.jpg

 

Næsten hjemme igen, stoppede vi ved hvad der for mange mange år siden var et hus. Martins oldefar boede der, og hans morfar voksede op her.. Hans mor bor nu et par hundrede meter længere nede ad vejen.

Nu er der kun nogle nedfaldne stenmure tilbage

CountyDurhammarch09129.jpg

 

CountyDurhammarch09140.jpg

 

CountyDurhammarch09142.jpg

 

CountyDurhammarch09147.jpg

 

et skur, eller måske "det lille hus"?

CountyDurhammarch09149.jpg

 

Området omkring

CountyDurhammarch09134.jpg

 

CountyDurhammarch09137.jpg

 

CountyDurhammarch09219.jpg

 

Martins mor bor i denne række af huse

CountyDurhammarch09221.jpg

 

 

Om aftenen fandt vi det smukkeste sted, meget magisk og lidt uhyggeligt! Havde ikke kameraet med ud, og det var også for m¢rkt til billeder, men vi gik derned igen torsdag morgen, og tog disse billeder. Der var desværre ikke meget lys... I gamle dage var det en limestone mine, men ingen husker længere navnet på minen

CountyDurhammarch09165.jpg

 

CountyDurhammarch09167.jpg

 

CountyDurhammarch09168.jpg

 

CountyDurhammarch09169.jpg

 

CountyDurhammarch09173.jpg

 

CountyDurhammarch09175.jpg

 

Det ligger nede i bunden af dalen, og der l¢ber en lille flod igennem (lille i ¢jeblikket fordi der ikke er meget vand, den kan vist nok blive noget betydeligt mere livlig!) Der går en sti hele vejen langs med breden

CountyDurhammarch09181.jpg

 

CountyDurhammarch09188.jpg

 

CountyDurhammarch09191.jpg

 

Vi skulle jo også hjem igen, og fandt genvej op ad en sti til markerne (ellers ville turen blive mindst en halv time længere), og vi kunne se ned på træerne langs floden

CountyDurhammarch09195.jpg

 

Det blæste kraftigt, og jeg måtte holde godt fast i hundene :lol:

CountyDurhammarch09204.jpg

 

CountyDurhammarch09206.jpg

 

Rigtige Engelske får, i en rigtig Nordengelsk indhegning!

CountyDurhammarch09209.jpg

 

Bemærk det hvide hus til venstre for midten... det er det samme man ser lidt nedefra på et billede fra længere nede i dalen.

CountyDurhammarch09212.jpg

 

Det var alt for nu :mrgreen:

Kommentarer modtages med glæde, men lad venligst være med at quote hele indlægget, da det vil tage en evighed at loade og læse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækre billeder, lækre hunde og super natur, romantisk synes jeg....er slet ikke misundelig :roll:

 

:lun: :hjerte:

 

Uhh lille eda :hjerte: i må gerne tage hende med til sommer, og lade hende blive her hos Cujo :oops:

Jeg tror Eda ville blive bange for ham, hun er ikke meget for hunde med spræld i, eller hunde der vil hilse.. hun er en lile piveskid :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Eeeejjj ... jeg elsker bare den engelske natur ... skønne billeder ... og din akita, nu må du altså snart tage dig sammen og få hende klonet :mrgreen:

 

"stepping stones" (ved ikke hvad de hedder på dansk)

- det hedder trædesten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeeejjj ... jeg elsker bare den engelske natur ... skønne billeder ... og din akita, nu må du altså snart tage dig sammen og få hende klonet :mrgreen:

 

"stepping stones" (ved ikke hvad de hedder på dansk)

- det hedder trædesten :blink:

-det var da næsten for nemt! :lol:

 

Nej, hun er en ener! Ingen kloner planlagt, de vil alligevel aldrig blive som min t¢s ♥ :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det er s¢rme heller ikke over det hele der er så flot! Det meste er temmelig kedeligt fraktisk :lol:

Ganske som i Danmark :-D

 

Jeg er helt vild med Cornwall - og de tilstykkende områder. Virkelig smukt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Eda ville blive bange for ham, hun er ikke meget for hunde med spræld i, eller hunde der vil hilse.. hun er en lile piveskid :engel:

 

Så kan hun bare komme og bo hos os, danny er forsigtig lige som hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan hun bare komme og bo hos os, danny er forsigtig lige som hende :mrgreen:

I kan ligeså godt give op, i får hende ikke :mrgreen: Indy glemte i dag, at Eda er lidt bange for vilde hunde, og ville lege med hende.. det var ikke en succes :lol:

 

:megaked:Jeg giiiiiider ikke bo i Danmark! :megaked:

Alting er bare så grimt og kedeligt her - tror pokker alle mennesker er sure og negative :evil:

 

Tak for kikket ind i en bedre verden :5up:

Selv tak. Hertfordshire er ikke mere spændende end ¢stjylland (hvor jeg er fra), så det er godt nok ærgeligt der er så langt op til sk¢nheden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Eda ville blive bange for ham, hun er ikke meget for hunde med spræld i, eller hunde der vil hilse.. hun er en lile piveskid :engel:

 

Hvad nu, hvis det var en kær lille ræv, der ligner hende selv, men bare er lidt mindre? :engel:

 

 

Skønne billeder, det ser ud til at være et virkelig dejligt sted at gå lange ture med hundene.

 

Jeg er helt vild med billederne af Eda, der får øje på ænderne - men det er vel ingen overraskelse. :blink:

 

Jeg kan også rigtig godt lide gruppebilledet, hvor Martin holder alle fire hunde. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er s¢rme heller ikke over det hele der er så flot! Det meste er temmelig kedeligt fraktisk :lol:

 

:shock: I beg to differ..........

 

Der er noget for alle, og hvis man undtager de kedelige store byer kan jeg egentlig ikke komme i tanke om et sted der ikke har sin egen skønhed og charme.

 

Men bortset fra det, så vil jeg tilslutte mig koret: Så behold hende dog....... :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør ikke noget at der er mange billeder..................

 

 

For der er sååååå mange skønne billeder, 1000 tak for denne tråd.

 

 

Og så elsker jeg forøvrigt - på en skræmt måde - billedet hvor Eda hænger ud med ænderne (næsten)

Tænkte du ville kunne lide den her tråd LOL :lol:

 

Hvad nu, hvis det var en kær lille ræv, der ligner hende selv, men bare er lidt mindre? :engel:

Eda og Tyson ville bare se alt for s¢de ud sammen! Det er jeg slet ikke i tvivl om :mrgreen:

Ved dog ikke om han er mindre? Eda er ca 35 cm h¢j +/_ :engel:

 

:shock: I beg to differ..........

 

Der er noget for alle, og hvis man undtager de kedelige store byer kan jeg egentlig ikke komme i tanke om et sted der ikke har sin egen skønhed og charme.

 

Men bortset fra det, så vil jeg tilslutte mig koret: Så behold hende dog....... :-))

Jeg synes den almindelige natur er lidt kedelig, nok fordi vi selv har den i dk, og det er bare gr¢nt gr¢nt gr¢nt... hvor det deroppe er mange farver, meget vildt, med klipper og sten og træer, bakker og dale og den endel¢se frihed..

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg synes den almindelige natur er lidt kedelig, nok fordi vi selv har den i dk, og det er bare gr¢nt gr¢nt gr¢nt... hvor det deroppe er mange farver, meget vildt, med klipper og sten og træer, bakker og dale og den endel¢se frihed..

 

Jo men ser du, nu sidder jeg jo tilbage i DK og savner UK. Og alt ser jo bedre ud i bakspejlet, ikke? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...