Hop til indhold

Hund i sengen?


Gæst Lupo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010

Jeg VIL så gerne have Freya i sengen, men hun gider kun ligge der når jeg børster tænder på hende.. (det elsker hun tilgengæld)... når hun er fædig kan hun godt finde på at ligge en halv times tid, men hopper hurtigt ned igen og ligger sig på fliserne ude i gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent personligt vil jeg kun have, husstøvmider og konen i min seng.

De er de eneste der ikke er til at undgå, hunde og katte skal ikke være i soveværelset.

Jo man kan da sagtens undvære konen 1 aften eller 3 :mrgreen:

 

Hunde hører til i soveværelset hos os, fordi de/han er flokdyr og trives bedst sammen med deres flok/os som ejer.

Alenetid om natten svare til alene tid til dagligt, det er min overbevisning. og da han er alene 4-8 timer til dagligt synes jeg 7-9 time oveni om natten er for meget.

 

Men vil ikke have ham op i sengen dog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har de hunde jeg har haft, alle bevaret deres instinker.

Derfor ved de altid om jeg er i huset eller ej.

Det har også noget med hvem der er chef at gøre, især handhunde kan få den opfattelse at de er længere oppe i hirakiet, end de skal være, hvis de får lov til at være med over alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har de hunde jeg har haft, alle bevaret deres instinker.

Derfor ved de altid om jeg er i huset eller ej.

Det har også noget med hvem der er chef at gøre, især handhunde kan få den opfattelse at de er længere oppe i hirakiet, end de skal være, hvis de får lov til at være med over alt.

 

Hej Bent og velkommen til HF:vinken:

 

....Jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg vl sige i denne tråd. Jeg tror bare jeg lister et lille forsigtigt alphasyndrom! ud mellem læberne:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla sover altid i sengen, jeg synes det er dejligt og hyggeligt... og bryder mig slet ikke om at sove uden hende...

 

Har det på samme måde og hvis han ligger sig ned på gulvet inden jeg falder i søvn så bliver jeg lidt trist og tjekker om han er okay...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så vild med at sove sammen med hundene, de skubber, maser, sparker og fylder og det er altså MIN ret! :mrgreen:

Faktisk er de slet ikke i soveværelset om natten, men for det første så er der 4 stykker, så de har stadig en god del af folkken selvom de ikke sover sammen med os, og for det andet så er de ikke alene hjemme på daglig basis, så min samvittighed har det fint selv om vi ikke sover i samme rum :-)

 

Men de må gerne komme ind i sengen og hygge en halvtimes tid, en søndag morgen eller noget :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så vild med at sove sammen med hundene, de skubber, maser, sparker og fylder og det er altså MIN ret! :mrgreen:

Faktisk er de slet ikke i soveværelset om natten, men for det første så er der 4 stykker, så de har stadig en god del af folkken selvom de ikke sover sammen med os, og for det andet så er de ikke alene hjemme på daglig basis, så min samvittighed har det fint selv om vi ikke sover i samme rum :-)

 

Men de må gerne komme ind i sengen og hygge en halvtimes tid, en søndag morgen eller noget :hjerte:

har en bekendt herovre der har 5 bordere, og de sover jævnligt i sengen, med det resultat at hun vågner totalt rædbrækket og siger ALDRIG IGEN! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke ligger under min seng. Der er ikke plads til hende I sengen. Men jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville bryde mig om at "ligge i klump" med hende. Dels fordi det ville være for varmt, og dels fordi jeg ville have svært ved at sove, hvis jeg skulle passe på og give hende plads hele tiden.

"Under sengen" passer os begge to fint, for hun elsker at putte inde i sådan en hule. Hun har selvfølgelig sit eget sengetøj dernede (pude, dyne og madras:lol:).

---Men Silke ligger i arm I SOFAEN om aftenen. DET er hygge.

 

---Jeg TROR ikke, at en hanhund bliver sværere at styre, hvis den ligger i sengen. Det skulle da lige være, hvis man i forvejen havde problemer med den.

Hvis hanhunden ikke har respekt for sin ejer, så får den næppe mere respekt af at sove i samme seng. Måske tværtimod.

Og omvendt, hvis hanhunden HAR respekt og tillid til sin ejer, så er det måske hyggeligt, men ligegyldig for respekten, om hunden sover i sengen eller ej.

 

Det gælder nok om at finde det samvær, der passer bedst til lige netop én selv og ens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

har en bekendt herovre der har 5 bordere, og de sover jævnligt i sengen, med det resultat at hun vågner totalt rædbrækket og siger ALDRIG IGEN! :lol:

 

Pudsigt jeg lover mig det samme, når jeg en sjælden gang sover nede på sofaen med Jacki i fodenden :???: Så passer det os(=mig) bedre at dele sengen ovenpå med hende :engel: for hun sover lige godt om det er i sofaen eller i sengen, mor gør jo plads til hende :rolleyes::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har de hunde jeg har haft, alle bevaret deres instinker.

Derfor ved de altid om jeg er i huset eller ej.

Det har også noget med hvem der er chef at gøre, især handhunde kan få den opfattelse at de er længere oppe i hirakiet, end de skal være, hvis de får lov til at være med over alt.

 

Visse-vasse. Begge vores intakte hanner har været i sengen og i møblerne generelt uden at føle sig som chef i foretagenet af den grund. Ham vi har nu gider vist bare ikke og vi har ikke gjort alverden for at opfordre ham.

 

Derudover; Velkommen herhid :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

især handhunde kan få den opfattelse at de er længere oppe i hirakiet, end de skal være, hvis de får lov til at være med over alt.

 

Dengang det var den almindelige opfattelse måtte jeg lyve og nægte alt om at mine lå i sengen - de har altid været særdeles, om ikke underdanige, så bevidste om hvem der var boss (eller menneske, som jeg nu anser mig selv for at være :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft hund i sengen fra jeg var 6 år, og aldrig har mine forældres hunde ville dominere mig :roll:

 

 

Men ud over det.................Aslan er jo lidt begyndt at ligge i sengen, heldigvis gider han ikke mere end 5 minuter, dog inviterede jeg ham op i morges og så lå han helt ude ved kanten i 30 min :mrgreen:

 

 

Og det er bare super hyggeligt at nusse en hund imens man vågner :blink:

 

 

Og han måtte jo egentlig aldrig nogen sinde komme i sengen, hvornår mon vi hiver ham op i sofaen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft hund i sengen fra jeg var 6 år, og aldrig har mine forældres hunde ville dominere mig :roll:

 

 

Men ud over det.................Aslan er jo lidt begyndt at ligge i sengen, heldigvis gider han ikke mere end 5 minuter, dog inviterede jeg ham op i morges og så lå han helt ude ved kanten i 30 min :mrgreen:

 

 

Og det er bare super hyggeligt at nusse en hund imens man vågner :blink:

 

 

Og han måtte jo egentlig aldrig nogen sinde komme i sengen, hvornår mon vi hiver ham op i sofaen :rolleyes:

 

Selvfølgelig må de store monster-klumper ikke komme i sengen...men det er nu meget hyggeligt alligevel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

har en bekendt herovre der har 5 bordere, og de sover jævnligt i sengen, med det resultat at hun vågner totalt rædbrækket og siger ALDRIG IGEN! :lol:

 

:lol: Det dur jeg bare slet ikke til. Da vi kun havde Flica sov hun sommetider i sengen når min mand var på natarbejde, og det var simpelthen rædselsfuldt :roll: Selvom der kun var hende og jeg i sengen, syntes jeg ikke at jeg kunne være der og så skal hun absolut ligge udstrakt på siden med front mod mig så jeg kom til at ligge på hendes lange ben og møgklør, dét er bare ikke behageligt :(;-)

 

Så her i huset må hundene nøjes med at bredde sig i sofaen, hvilket de så gør i stor stil -også hanhundene og tænk sig; de har ikke prøvet at overtage verdens herredømmet endnu :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...