Hop til indhold

Må jeg præsentere .... Ronja!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Som nogle nok ved, så var jeg i Tyskland for at vælge en hvalp.

 

Et svært valg, men efter nøje overvejelser faldt valget på den tæve jeg havde forelsket mig i på billederne. Hun minde mig så meget om hendes far Strider. Hun bliver måske ikke den lydighedstjerne som den anden hvalp var mere oplagt til, men efter laaaange overvejelser besluttede jeg mig til at jeg faktisk rigtig gerne ville avle Aussier igen, noget jeg ikke synes den anden var oplagt til. Måske hun en dag kan "levere" stjernen til mig

Så her er hun, nogle dage efter hjemkomsten:

 

[ATTACH]9722[/ATTACH]

 

... og fik jeg sagt at hun er fræk

 

[ATTACH]9723[/ATTACH]

 

[ATTACH]9724[/ATTACH]

 

Ronja er selvfølgelig også kørt over på råt.

Hun har haft noget sværere ved overgangen end mine andre hunde, meeen det hun fik at spise dernede var også en være gang ..... hø.

Tørkosten var slemmere end RC, Hills mv. og til morgen mad fik de blendet sauer kraut (staveplade?) med æbler :shock:

 

[ATTACH]9725[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Sauerkraut :???: kan man få hunde til at spise det?

Ja ikke :???: De var nu heller ikke særlig lune på det - faktisk er hun min første hund som ikke er et madøre allá grande. Men det skal jeg nok få lært hende :mrgreen:

 

Hvor ser hun bare fræk ud, som om hun har en masse planer klar :-D

Og det har hun. Har skrevet lidt om hendes påfuld i tråden "min vaps er bange for ..."

 

Jeg går mere og mere og overvejer om min næste hund skal være en aussie :blink:

Du siger bare til. Håber på at kunne være "leveringsklar" igen om en 3-4 års tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Lyder som on du synes Hills, RC er værre end det, der købes i supermarkedet. Det er trods alt det man får anbefalet hos dyrlægen. Vi gjorde i hvert fald. Men det er måske fordi du fodrer på BARF

Ja det er ikke særlig godt foder - efter min mening. Men nej det skyldes ikke at jeg fodre med råt. Der er efterhånden mange gode mærker af tørkost på det danske markede, men det er oftest ikke de mærker som dyrlægerne sælger.

Mange af de mærker som dyrlægerne sælger, forhandles af kæmpestore koncerner som bruger oceaner af penger på markedsføring. Derudover har de et langvarigt "greb" i dyrlægerne som er opnået ved frynsegoder, mv.

En dyrlæge har baseret sin indtjening på op til 25 % alene ved fodersalg. Det er derfor meget logisk at han/hun er fortaler for sine produkter frem for andre som faktisk er bedre for hunden.

Du kan læse mere om foder på nedenstående link, hvor du også vil opdage hvorfor jeg er modtander af RC, Hills, eukanuba mv.

http://www.naturligthundefoder.dk/toerkost.html

 

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at rette dem i en pb eller i en anden tråd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Hun er bare fantastiks, hun er bare så køn... glæder mig til at se hende, og kysse lidt på hende...,

 

Jeg er også hvalpeskruk.... det er 200 år siden jeg sidst havde hvalp... Åh savner det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hun er bare dejlig, hvis hun bliver for fræk og du trænger til aflastning, sender du hende bare i min retning :blink:

Er du helt rundt på gulvet :mrgreen: Hun er bare min lille nusse/kramme tøs, hende kan jeg ikke undvære - selv om hun farer rundt i min seng, tror blomsterbedene trænger til at blive fræset, stjæler lamperne for at lege med (helt ærlig hvalp, en lampe :?::confused:). Hun er bare skøn. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du helt rundt på gulvet :mrgreen: Hun er bare min lille nusse/kramme tøs, hende kan jeg ikke undvære - selv om hun farer rundt i min seng, tror blomsterbedene trænger til at blive fræset, stjæler lamperne for at lege med (helt ærlig hvalp, en lampe :?::confused:). Hun er bare skøn. :lun:

:lol: Ja selvom de skaber sig fuldstændig tosset, kan man ikke lade være med at elske dem alligevel - måske netop derfor! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...