Hop til indhold

Verdens dårligste hundelufter!


Adele
 Share

Recommended Posts

Øv, hvor kan jeg bare blive træt af en type, der er ude omkring vores sommerhus.

 

Jeg var, for lidt siden, nede ved stranden, og så ham komme kørende dernede. Med to hunde løbende ved siden af bilen :damn: han kører ned til stranden, og vender om, for så at køre tilbage hvor han kom fra. Hvis hundene ikke kommer, dytter han af dem. Og det er tilsyneladende sådan han lufter dem.. Begge af de to gange, jeg har set ham, har han været i færd med at lufte dem, i sin bil. Det allerværste er, at den første gang kørte han forbi Sherlock og jeg på nært hold. Hans ene hund løb over til os for at hilse, hvorefter den så sprang på Sherlock. Han råbte dens navn ud af bilruden, og den løb tilbage til bilen. Sherlock blev lidt utryg, men det var ikke meget. Heldigvis var hunden ret lille.

 

Jeg er dog chokeret over, at han kan finde på at lufte hundende sådan.. Især fordi området dernede er fuld af andre hunde. Ja, jeg mødte engang én som var agressiv over for sit eget køn. Mon ikke hans hunde engang for sig en lærestreg, når det er sådan han lufter dem?

Jeg synes ihvertfald det er dybt tåbeligt og meget co2-udledende :???: Er der andre der har oplevet lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også forbudt. Man må heller ikke køre på knallert med sin hund løbende ved siden af.

 

Hvis du ser ham igen kan du jo tage nummerpladen og slå en lille pling til politiet.

 

Det kunne være jeg skulle gøre det.. Egentlig rart at vide at det er forbudt

 

Man ser også sommetider den slags kegler i nærheden af hvor jeg bor. Men jeg har et indtryk af at det trods alt ikke er så almindeligt som det har været.

 

Det kan man jo håbe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I en lille by ved den Jyske vestkyst er det ikke ualmindeligt at man lufter hund på den måde, tilmed i et fuglereservat hvor både bilkørsel og løse hunde er forbudt. Desværre bliver mange af byens hunde aldrig luftet, men står og rådner op i en baggård. Campingfatter siger rent ud at han ikke tør køre ind i byen efter kl 19 fordi der efter den tid nærmest kun er spritbilister på gaden.

Kirken, ja den fylder meget i den lille by, men hvor i Biblen står der noget om motorkøretøjers fremførelse?

Skal man besøge naboen, tager man da knallerten, er det genboen på den anden side af vejen bliver det i bil. Vinden blæser kraftigt ved vestkysten, der er masser af frisk luft. Det med CO2 er sikkert kun noget i storbyerne.

Knallerter er noget for sig i den lille by, man kommer til byen ad en længere ret lige vej hvor der må køres 80, men alle biler kører mere. Og alligevel bliver man så overhalet af en 8-10årig på en Puch Maxi, han må stå på fodstøtten, fordi han ikke kan nå både forstøtte og styr hvis han skulle sidde på sadlen.

 

Facit: De hunde i den by der bliver lutet på den måde lever et bedre liv en deres artsfæller som slet ikke bliver luftet, og med den fetichisme der er omkring motorkøretøjer i den lille by ser det ud til at være enteste mulighed ;)

Nåja, så er der også dem der får lov til at lufte sig selv, de risikerer dog at blive kørt ned af spritbilister og Puch Maxi'er med 120 i timen.

 

Amen :engel:

 

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan det godt være at jeg er dybt naiv, men har du tænkt over om manden måske er bevægelseshæmmet? Selvfølgelig kan han nemt være en eller anden klovn som bare ikke gider at lufte sine hunde på almindelig vis, men det hænder jo at folk bliver syge og ikke har lyst til at skille sig af med deres hunde og så KAN det jo være en måde at sikre at hundene stadig kommer ud og løbe frit uden at man skal bebyrde andre hver gang.

Da jeg havde min gamle hund og gik med ham på Bellahøj (et stort indhegnet græsareal som bliver brugt som camping om sommeren) var der en som luftede sin hund på den måde der og det var netop pga. at vedkommende var bevægelseshæmmet, så det kan jo også være tilfældet med ham du er rendt ind i. Ikke at jeg dermed siger at det er den optimale måde at lufte hund på, men da i hvert fald en måde at sikre sig at hunden får noget motion :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan det godt være at jeg er dybt naiv, men har du tænkt over om manden måske er bevægelseshæmmet? Selvfølgelig kan han nemt være en eller anden klovn som bare ikke gider at lufte sine hunde på almindelig vis, men det hænder jo at folk bliver syge og ikke har lyst til at skille sig af med deres hunde og så KAN det jo være en måde at sikre at hundene stadig kommer ud og løbe frit uden at man skal bebyrde andre hver gang.

Da jeg havde min gamle hund og gik med ham på Bellahøj (et stort indhegnet græsareal som bliver brugt som camping om sommeren) var der en som luftede sin hund på den måde der og det var netop pga. at vedkommende var bevægelseshæmmet, så det kan jo også være tilfældet med ham du er rendt ind i. Ikke at jeg dermed siger at det er den optimale måde at lufte hund på, men da i hvert fald en måde at sikre sig at hunden får noget motion :-D

 

Du kan have fuldstændig ret i det du siger, og det er vel også bedre end at den ikke bliver luftet. Jeg havde skænket det en tanke at han måske, som du siger, er bevægelseshæmmet, men jeg synes stadig at det er et idiotisk sted at lufte hundende på den måde :-) Fordi der, som sagt, er rigtig rigtig mange hunde. Og fordi hans den lille er ret arrig.

Men jeg kan godt se hvad du mener :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange bevægelseshæmmede har en elscooter. Den er uundværlig til mange ting som man ikke kan med en bil, eks kan elscootere komme ind i de fleste supermarkeder. Om det er lovligt at bruge sådan en til hundeluftning ved jeg ikke, men jeg kender mindst to bevægelseshæmmede som gør det på den måde, og det fungerer ganske fint.

 

Dovenskab er vel også en måde at være bevægelseshæmmet?

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...