Hop til indhold

Erfaringer med GLS?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo begyndt at købe foder hos Zooplus, som leverer med GLS. Og godt nok bor jeg langt ude på landet, men jeg synes godt nok de tager sig god tid til at komme herud :???:

 

Sidste weekend bestilte jeg 3 bonuspakker Markus-Mühle - altså 6 sække, 2 x 1,5kg RC Yorkshire Terrier og et stykke plyslegetøj.

På trackingsiden hos Zooplus kunne jeg se at varerne skulle være klar til levering d. 29/5, men først d. 4/6 fik jeg 4 sække M-M :confused: Jeg spørger så hvor resten er henne? Det ved budet ikke, men det kommer sikkert i næste uge, siger han...

For mig så det ud til at de bare havde proppet bilen med hvad der kunne være, og så havde ladet resten stå :evil:

 

Første gang jeg købte hos Zooplus gik der også mere end en uge før jeg fik mine varer, selv om tracking siden viste at de var ankommet hos GLS, så jeg tror problemet er hos dem.

 

Fra andre har jeg hørt at der kun går 2 - 3 dage før de får deres ting, så måske er det mine lokale GLS folk, der er nogle padder :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

GLS er HADET blandt en stor del af befolkningen :evil:

 

Sidst jeg bestilte fra Zooplus, der lavede de deres "klassiker".. Kunde venter hjemme HELE dagen forgæves og pludselig får man et brev om, at de har været der forgæves og at der ikke blev lukket op. Nu har man kun 1 gratis levering tilbage ;-) Jeg fandt ud af det med forgæves, fordi jeg ringede og brokkede mig over, at den ikke kom den dag, når jeg var blevet lovet det. Og tro mig, de er ligeglade med folk klager og mener bestemt det er kunderne der lyver, det gør deres egne folk I HVERT FALD ikke :roll: Min kæreste haader dem som pesten efter en del dumme oplevelser.

 

Så det skulle ikke undre mig, hvis du kommer til at vente længe eller forgæves på det sidste.

 

Du kan evt google GLS og så skal du se løjer :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

GLS er HADET blandt en stor del af befolkningen

Det er nu noget af en forsimpling, hvis man spørger mig.

 

Jeg handler røvmeget med England, amerika, tyskland, og sågar Japan.

Mange forskellige varetyper, og mængder. Alt bliver leveret af GLS.

 

Indtil videre er alt blevet leveret til tiden, på adressen. Og har jeg ikke været hjemme, så kører jeg ud til GLS og afhenter selv. De gør nemlig akkurat det samme som postdanmark. De lægger en seddel i postkassen hvorpå står at pakken blev forsøgt leveret, ring venligst og aftal nærmere.

(Så kan jeg slet ikke forstå at man bliver hjemme en hel dag og venter på dem, for man kan sgu bare hente pakken selv ved dem, elelr sætte arbejdspladsen på som leveringssted. det samme kan man ved Postdanmark og alle andre.)

 

Så med andre ord kan jeg nu ikke just nikke genkendende til at GLS er "hadet".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Det er nu noget af en forsimpling, hvis man spørger mig.

 

Jeg handler røvmeget med England, amerika, tyskland, og sågar Japan.

Mange forskellige varetyper, og mængder. Alt bliver leveret af GLS.

 

Indtil videre er alt blevet leveret til tiden, på adressen. Og har jeg ikke været hjemme, så kører jeg ud til GLS og afhenter selv.

 

Så med andre ord kan jeg nu ikke just nikke genkendende til at GLS er "hadet".

 

Det er da fedt, at du ikke har oplevet noget negativt. Min kæreste får utroligt mange pakker pga hans motionshobby og kender gud og hver mand indenfor denne og de har alle har haft seriøse problemer med GLS og prøver at undgå dem :(

 

Og googler man, så er vi og omgangskredsen bestemt ikke de eneste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke den store fan ;-)

 

De udebliver, er langsomme og er man ikke hjemme, så værsgod kan jeg hente i Høje Tåstrup, når jeg ikke har bil og har bestilt over 50 kg er det en yderst blandet fornøjelse :evil: Det med at man kan hente i fx blockbuster holder ikke når man bestiller større ting.

 

Jeg har så fået for vane at ringe om morgenen, meddele at nu er jeg hjemme, ringe en gang i timen for at gøre opmærksom på at jeg stadig er hjemme og at dørtelefonen virker - det har muligvis haft effekt, for siden er jeg ikke blevet snydt...eller dvs de kommer stadig med bestillinger afsendt samme dag fordelt på 3-4-7 leveringer :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal man altså lig ehuske hvordan det virker ved dem.

De pakker bilen og kører ud inden kl. 0900.

Dvs pakker der ikke er ankommet ved deres lokale distribution inden de kører ud, bliver ikke leveret den dag. Sådan er det. (Det forholder sig ikke anderledes ved alle andre speditioner)

 

At det er "en blandet fornøjelse" for en at køre ud til dem, og hente ens ting, kan man næppe lægge dem til last,. og at man forventer dag til dag levering..... tja.... Danmark er det eneste land hvor den slags overhovedet kan forekomme. Alle andre steder er man tilfreds hvis bare det er der sådan indenfor en uges tid. Åh ja.... bekvemmelighedens gave, eller? :rolleyes:

 

beklager meget, men én ting jeg bestemt mener at kunne observere, er at man selv opfinder problemer at brokke sig over, ofte pga. at man forventer en service der faktisk ikke er så normalt som man åbenbart gerne vil tro.

 

Who cares. Jeg er tilfreds med servicen, hvis bare pakken er her indenfor en uges tid (eller 2, hvis det kommer fra england, for DE er godt nok sløve og besværlige! Sender jeg den anden vej, går der 2 dage, så er det ankommet!).

Og skal det afhentes ved dem, fordi jeg ikke er hjemme, hvad jeg normalvis ikke er, arbejdet skal jo passes, ja så ringer jeg til dem om morgenen og kører ud til dem om eftermiddagen og afhenter det.

Hvor svært kan det være? :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Nu skal man altså lig ehuske hvordan det virker ved dem.

De pakker bilen og kører ud inden kl. 0900.

Dvs pakker der ikke er ankommet ved deres lokale distribution inden de kører ud, bliver ikke leveret den dag. Sådan er det. (Det forholder sig ikke anderledes ved alle andre speditioner)

 

At det er "en blandet fornøjelse" for en at køre ud til dem, og hente ens ting, kan man næppe lægge dem til last,. og at man forventer dag til dag levering..... tja.... Danmark er det eneste land hvor den slags overhovedet kan forekomme. Alle andre steder er man tilfreds hvis bare det er der sådan indenfor en uges tid. Åh ja.... bekvemmelighedens gave, eller? :rolleyes:

 

beklager meget, men én ting jeg bestemt mener at kunne observere, er at man selv opfinder problemer at brokke sig over, ofte pga. at man forventer en service der faktisk ikke er så normalt som man åbenbart gerne vil tro.

 

Who cares. Jeg er tilfreds med servicen, hvis bare pakken er her indenfor en uges tid (eller 2, hvis det kommer fra england, for DE er godt nok sløve og besværlige! Sender jeg den anden vej, går der 2 dage, så er det ankommet!).

Og skal det afhentes ved dem, fordi jeg ikke er hjemme, hvad jeg normalvis ikke er, arbejdet skal jo passes, ja så ringer jeg til dem om morgenen og kører ud til dem om eftermiddagen og afhenter det.

Hvor svært kan det være? :rolleyes::lol:

 

Nu skriver du så ikke noget om, at utroligt mange kunder oplever at de lyver om, at de har ringet på døren og har været derude ;-) Jeg er sådan set ligeglad med om jeg skal vente en uge mere. Men jeg vil fandeme ikke tage en fridag, når de lover den kommer ud den dag og chaufføren så lyver om, at han har været ude og prøve at aflevere den. Og sådan er det ofte.. Og nej jeg opfinder ikke problemer ;-) Men sammenligner dem med andre i nogenlunde samme prisklasse.

 

Og ja mht England, så tager det lang tid. Det med de 2-3 dage til UK er rigtigt. Og vores vej 1-2 uger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er absolut ikke fan af GLS, har kun haft dårlige erfaringer med dem, det samme gør sig gældende for DHL.

 

Man skulle tro, at det var muligt at de kunne levere en pakke - det er trods alt det de GØR... men det er ikke altid det kan lade sig gøre for dem åbenbart :evil:

 

Jeg har fået leveret med GLS 6 gange - 1 gang er det gået glat... de andre 5 har det været en farce uden lige...

DHL - 4 leveringer - alle totalt idioti, hvor man begynder at tro, at man er del af en eller anden prank

 

Pakker der er blevet "fejlsorteret" op til 4 gange, chauffører der ikke mener de behøver at ringe på, men blot smider en seddel igennem brevsprækken... selvom man sidder derhjemme og venter! Chauffører der sætter ting på fortovet udenfor huset - selvom man har frabedt sig denne mulighed, eftersom vi bor inde midt i byen og ikke har hverken forhave eller carport / garage... Leveringer der ikke er komplette osv.... hvor man fx kun får 2 ud af 3 pakker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Forresten kan det anbefales at få pakken sendt ud til ens arbejdsplads i stedet for hjem til, hvis det er muligt :-D Vi har i hvert fald langt mindre problemer med det (måske gør de mere ud af erhvervspakker?) og de kan ikke lyve om, at man ikke var der :lol: Vi gør det med mindre pakker, som kan fragtes hjem uden at skulle smadre ryg osv :5up:

 

Og så synes jeg deres metode med at sende breve ud med posten er lidt for "smart". Dvs de kan lyve om de har været der forgæves, for brevet bliver jo alligevel sendt ud med post fra hovedkontoret :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Selvfølgelig skriver jeg ikke noget om dét, for jeg passer mit arbejde, og henter tingene ude ved dem :blink:

 

Det er vi nu en del her i DK der gør. Ja og det gør du, fordi du har muligheden for at hente ude ved dem ;-) Det har alle jo bestemt ikke. Det kan både være manglende bil, afstand eller størrelse på pakkerne fx, der forhindrer een i det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så synes jeg deres metode med at sende breve ud med posten er lidt for "smart". Dvs de kan lyve om de har været der forgæves, for brevet bliver jo alligevel sendt ud med post fra hovedkontoret :roll:

 

Dén forstod jeg hat af.

 

Metode med at sende breve ud med posten, og så lyve om at de har været der, selvom brevet kommer alligevel?

 

Øhhh.... okay???????

 

 

Hvis det er dén seddel med: "Vi har forsøgt at aflevere......" så er det en lille håndskrevet seddel, som chaufføren selv udfylder og putter i postkassen. Dèn står hovedkontoret ikke bag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vi nu en del her i DK der gør. Ja og det gør du, fordi du har muligheden for at hente ude ved dem ;-) Det har alle jo bestemt ikke. Det kan både være manglende bil, afstand eller størrelse på pakkerne fx, der forhindrer een i det...

 

Og som jeg skrev, så kan jeg ikke se hvorfor det er en distributørs skyld at man ikek kan finde ud af at komme rundt. Det kan man sjovt nok godt, når det drejer sig om alt muligt andet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Dén forstod jeg hat af.

 

Metode med at sende breve ud med posten, og så lyve om at de har været der, selvom brevet kommer alligevel?

 

Øhhh.... okay???????

 

 

Hvis det er dén seddel med: "Vi har forsøgt at aflevere......" så er det en lille håndskrevet seddel, som chaufføren selv udfylder og putter i postkassen. Dèn står hovedkontoret ikke bag.

 

Det er da utroligt så alvidende du er om alting :roll::confused:

 

For PÅ SJÆLLAND (eller i hvert fald i mit område) ja der lægger chaufføren ingen seddel i postkassen eller noget, der sender Taastrup afdelingen breve ud med PostDK om at de har været der forgæves :roll:

 

Måske det ville være dejligt ikke at tro man ved alt engang imellem :engel::cool: :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da utroligt så alvidende du er om alting :roll::confused:

Og hvilken del af mit indlæg retter dét sig så imod :roll::confused:

 

For PÅ SJÆLLAND (eller i hvert fald i mit område) ja der lægger chaufføren ingen seddel i postkassen eller noget, der sender Taastrup afdelingen breve ud med PostDK om at de har været der forgæves :roll:

Aha. Ja det gør de så ikke på fyn, eller i de dele af Jylland jeg færdes i. :roll:

 

Måske det ville være dejligt ikke at tro man ved alt engang imellem :engel::cool: :pift:

Sikekrt nok. Måske det ville være dejligt at tage lidt ansvar istedet for at give andre skylden hele tiden :engel::cool::pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Og hvilken del af mit indlæg retter dét sig så imod :roll::confused:

 

 

Aha. Ja det gør de så ikke på fyn, eller i de dele af Jylland jeg færdes i. :roll:

 

 

Sikekrt nok. Måske det ville være dejligt at tage lidt ansvar istedet for at give andre skylden hele tiden :engel::cool::pift:

 

Haha det handler faktisk om en del af dine indlæg i denne tråd :mrgreen:

 

Nej det jeg mener - jeg sidder jo ikke og brokker mig over, at de sender brev med posten og snyder, hvis jeg ikke havde oplevet det flere gange (som jeg for øvrigt skriver i tråden, at jeg har oplevet)

 

Ja du må prøve det en dag - det ville være godt for dig :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Who cares. Jeg er tilfreds med servicen, hvis bare pakken er her indenfor en uges tid (eller 2, hvis det kommer fra england, for DE er godt nok sløve og besværlige!

 

Hehe det har du ret i til en vis grad. De gange jeg har sendt pakker til DK eller har modtaget fra DK har der været stor forskel på forsendelses tiden.

Bedst er send herfra en mandag og modtaget onsdag hos min mor i DK, det er jo sån set fint :) værst er mere end en uge for en pakke min mor sendte til mig.

Som regel lander posten dog til tiden, men ja det sker der er lange forsinkelser. Her snakker vi om Royal Mail/Post Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skriver jeg ikke noget om dét, for jeg passer mit arbejde, og henter tingene ude ved dem :blink:
'

 

Jeg passer sørme også mit arbejde - er det fordi du tror jeg er en tåbelig fattig nasserøv der ikke har råd til bil at jeg bare skal tage mig sammen eller hvad? Jeg laver en aftale om leveringsadressen, og så forventer jeg sørme at der bliver leveret der og ikke andre steder. Min fritid er ganske simpelt for dyrbar til at jeg gider køre rundt og lave andres arbejde, jeg kan sagtens komme rundt når jeg skal noget i min fritid, men betaler jeg for levering, så er jeg så naiv at jeg faktisk forventer....levering.

 

Hvis du sender bilen til service og får den retur med beskeden 'vi nåede ikke bremserne' - tager du så ansvar istedet for at brokke dig? Fikser du mon selv bremserne? Eftersom jeg ved alt om bremser kan jeg nemlig intet galt se i at mekanikeren ikke ordner bremserne, for den slags gør jeg selv (og derfor forventer jeg at alle andre mennesker i hele verden også ordner bremserne)

 

I den forgangne uge har jeg modtaget 3 pakker, 2 fra postdanmark og 1 fra DHL, alle leveret fint til den aftalte adresse og uden fup og fidus :-D, derfor det undrer mig at gls har så store problemer med at få afleveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heller ikke haft problemer med GLS

 

i hele de 2 gange vi har brugt dem :mrgreen:

 

 

Og oven i det, fik vi lige at vide hvor sød og venlig vores "lille" hund var (hvilket jo klart gør det til god service i mit hoved :mrgreen: )

 

 

 

Derimod post danmark :evil: PUHA de skulle skamme sig!

Tror man nogen gange bare kan være uheldig :(

(nu har min nye objekt ligget over i køvenhavnstrup i 4 dage uden at komme til fyns land, dåååååååååååhme post danmark)

Link til indlæg
Del på andre sites

GLS har jeg ikke verdens bedste forhold til...

Sidst jeg som privat person skulle modtage noget via dem, et par hammer-dyre støvler fra USA, påstod de at de havde været og ringe på 3 dage fordelt henover en uge, og var så på vej til at sende pakken retur.

Jeg var hjemme alle dagene da jeg var temmeligt syg, og ringklokken duede glimrende!

 

I mit arbejde bruger jeg GLS til forsendelser indenrigs. Nu er det ikke mig der står for bookingen, det sætter jeg vores logistikmand til, men jeg kan høre på kunderne, at der ikke ligefrem er stabil levering. Det svinger fra dag-dag levering og til at der går 3-4 dage inden de får deres pakke.

 

Det er under al kritik!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...