Hop til indhold

En Broweiler???


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg sad for sjov skyld og kiggede hunde annoncer inde på den blå avis, hvor jeg falder over en annonce med en broweiler hvalp. Jeg tænker først, at det er nogle, der for at lave det hele lidt skægt har lavet denne overskrift og at det er en blanding mellem en Rottweiler og en Broholmer - sidstnævnte er rigtigt nok, men ejeren er åbenbart ikke så humoristisk, som jeg troede...

 

Hun skriver annoncen, så jeg synes, det lyder som om at en broweiler er en anerkendt race - hvilket jeg tvivler på det er!!

 

Kan godt være jeg bare fortolker det forkert og lader derfor jer kaste et blik på det, inden jeg siger mere.

 

Enjoy :cool:

 

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg sad for sjov skyld og kiggede hunde annoncer inde på den blå avis, hvor jeg falder over en annonce med en broweiler hvalp. Jeg tænker først, at det er nogle, der for at lave det hele lidt skægt har lavet denne overskrift og at det er en blanding mellem en Rottweiler og en Broholmer - sidstnævnte er rigtigt nok, men ejeren er åbenbart ikke så humoristisk, som jeg troede...

 

Hun skriver annoncen, så jeg synes, det lyder som om at en broweiler er en anerkendt race - hvilket jeg tvivler på det er!!

 

Kan godt være jeg bare fortolker det forkert og lader derfor jer kaste et blik på det, inden jeg siger mere.

 

Enjoy :cool:

 

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp

 

Dit link ,linker ikke til en annonce.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Til Tanten og andre: søg på "Broweiler" på den side i kommer ind på - der er kun en annonce! :blink:

 

Jeg har svært ved at tage stilling til, om jeg er for eller imod de såkaldte "designer-hunde".. Kan se både positive og negative sider! :hmm:

 

Jeg synes dog det er meget vigtigt for evt. købere at vide, at en hvalp ikke nødvendigvis bliver 50% Mor og 50% Far ved sådanne blandinger.

Der er altså ingen garanti for, at fx en "Broweiler" får de træk fra henholdsvis Broholmeren og Rotweileren, som man ønsker.

 

http://www.dogbreedinfo.com/hybriddogs.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Måske man (som den stambogssnob man er) skulle spørge om der er stamtavle på sådan en :-)

 

Men syntes nu ikke teksten tyder på at vedkommende selv tror på det er en race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Måske man (som den stambogssnob man er) skulle spørge om der er stamtavle på sådan en :-)

 

Men syntes nu ikke teksten tyder på at vedkommende selv tror på det er en race.

 

 

Næ jeg syntes heller ikke at sælger antyder at det er en racehund.

 

Men jeg griner lidt af blandingen. En rotte der er lav bagtil og Broholmer der skal være høj bagtil. Det kan da ikke gå godt, alt efter hvad man vil med dem.

 

I øvrigt troede jeg at alle Broholmer ejere havde avlspligt. og ikke bare kunne avle med hvem som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
I øvrigt troede jeg at alle Broholmer ejere havde avlspligt. og ikke bare kunne avle med hvem som helst.

 

Det har du da helt ret i - den havde jeg da lige glemt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske man (som den stambogssnob man er) skulle spørge om der er stamtavle på sådan en :-)

 

Men syntes nu ikke teksten tyder på at vedkommende selv tror på det er en race.

 

Okay, tolker det bare sådan, når hun skriver, at broweileren er godmodig, familieminded, men også egnet som vagthund. Og hvad hun nu ellers skriver :-) Jeg kommer med det samme til at tænke på en ravebeskrivelse :mrgreen: Og tænker også, at hun vel ikke kan vide det så konkret, når det nu er en blanding. Hun ved jo praktisk talt ikke hvordan hvalpen ender med at være.

 

Ja, måske er det bare mig, men jeg synes den annonce er mystisk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilly

 

Hun skriver annoncen, så jeg synes, det lyder som om at en broweiler er en anerkendt race - hvilket jeg tvivler på det er!!

 

hæhæ jo jeg har også engang haft en helt ægte chipapgeser :mrgreen: (chihuahua, papillon og pekingeser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Ejjjjjj - Så kan jeg da bare krydse en ugle med et æsel og kalde tingesten der kommer ud af det for en ægle - og tage æren for at have lavet 1. generation :???:

 

Så er der dæleme "opfundet" mange "racer" hos købmanden og i hækken - og dem der ejer dyrene kan så sige de har lavet 1. generation :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjjjjj - Så kan jeg da bare krydse en ugle med et æsel og kalde tingesten der kommer ud af det for en ægle - og tage æren for at have lavet 1. generation :???:

 

Så er der dæleme "opfundet" mange "racer" hos købmanden og i hækken - og dem der ejer dyrene kan så sige de har lavet 1. generation :confused:

 

Nu er det bare fordi jeg ikke ved, hvad jeg ellers skal kalde det, at jeg bruger ordet generation *S*

 

Men hun lavede det første kuld så :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Nu er det bare fordi jeg ikke ved, hvad jeg ellers skal kalde det, at jeg bruger ordet generation *S*

 

Men hun lavede det første kuld så :-)

 

Altså hun krydsede en Rottweiler og en Broholmer (med vilje) og mener hun er igang med at lave en ny race???

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hun krydsede en Rottweiler og en Broholmer (med vilje) og mener hun er igang med at lave en ny race???

 

Nu kender jeg intet til avler, men når man har et "navn" til "racen"... så er det vel fordi, at man mener at man er igang med et stykke avlsarbejde?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ps. Manden mener vi bør finde en anden d/s + lab blanding og grundlægge en race ved navn: "Kar-Labrador" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
hæhæ jo jeg har også engang haft en helt ægte chipapgeser :mrgreen: (chihuahua, papillon og pekingeser)

 

Hvad syntes du så ovenstående hund skal parres med - og kaldes??

 

 

Nu kender jeg intet til avler, men når man har et "navn" til "racen"... så er det vel fordi, at man mener at man er igang med et stykke avlsarbejde?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ps. Manden mener vi bør finde en anden d/s + lab blanding og grundlægge en race ved navn: "Kar-Labrador" :lol:

 

Så længe det ikke er anerkendt af FCI (eller hvad de nu hedder) så er det ikke andet end en krydsning - og skal ikke omtales som andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad syntes du så ovenstående hund skal parres med - og kaldes??

 

 

 

 

Så længe det ikke er anerkendt af FCI (eller hvad de nu hedder) så er det ikke andet end en krydsning - og skal ikke omtales som andet.

 

vi er helt enige... jeg tænker også at broholmer selskabet må være pænt trætte af det store arbejde de har lagt i at gen-skabe racen og så opleve det her....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jep og jep

 

Det er da det mest biiiippppp jeg længe har hørt.

 

Damn jeg syntes den slags mennesker tager biiippppp på folk der arbejder seriøst med racerne der allerede findes.

 

Broholmeren kan desuden ikke være med stamtavle - ellers vil hun få ballade med specialklubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe det ikke er anerkendt af FCI (eller hvad de nu hedder) så er det ikke andet end en krydsning - og skal ikke omtales som andet.

 

Der findes andre end FCI ;-) så det afhænger nok af hvilken klub man er medlem af - synes ikke en raceren bliver mere ren af at den har en klub (broholmerne er jo opstået udfra gadekryds....men det er åbenbart finere)

 

Nb - det kom til at lyde lidt surt, er selv ret fanatisk FCI-tilhænger, syntes bare der manglede en detalje i debatten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...