Hop til indhold

5-årig skambidt af kamphunde


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

har lige rettet lidt i den artikel på wiki...der stod at toro er ulovlig i DK...den kender jeg ik lige, men kender tosa...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Udover at jeg synes det er frygteligt hvad der er sket, så er racen i denne sag mig uvedkommende. Har man hunde i flok, kan sådan noget ske, uanset hvilken race. Og egentlig synes jeg ikke umiddelbart at hundene skulle have været aflivet. Havde ejeren ikke været ansvarsbevidst og f.eks. ladet hundene løbe løse (og så havde vi jo hørt om det) kan jeg forstå at folk var utrygge.

 

Folk burde se på forældrenes eget ansvar og ikke bare lede efter syndebukke, der ikke selv kan forsvare sig. Synes det virker helt hysterisk. Stakkels hundeejer siger jeg bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Dette skulle ikke være sket, nej. Men hvis der aldrig har været problemer før, hvordan pokker skal ejeren så kunne vide det?

 

Man kan altså ikke tænke på alt, desværre.. Det kunne jo være SÅ fedt, hvis man kunne.. og kunne undgå ALLE potentielle ulykker..

 

Man ber sgu' da om at sådan noget sker, når man indretter sig så det ikke kan undgås, at nogen en dag går ind til 3 hunde med vogtergener som befinder sig løse i en indhegnet forhave/gård :!:

 

Det er netop IKKE nok at der aldrig har været problemer før, enhver med den mindste smule hundeforstand kan da sige sig selv, at det ville gå galt en dag :evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man ber sgu' da om at sådan noget sker, når man indretter sig så det ikke kan undgås, at nogen en dag går ind til 3 hunde med vogtergener som befinder sig løse i en indhegnet forhave/gård :!:

 

Det er netop IKKE nok at der aldrig har været problemer før, enhver med den mindste smule hundeforstand kan da sige sig selv, at det ville gå galt en dag :evil:.

 

Slettet, da jeg ikke kan læse :blink:

Redigeret af Lonny
Slettet, jeg overså at Topsytop havde skrevet: Med vogtergen
Link til indlæg
Del på andre sites

Man ber sgu' da om at sådan noget sker, når man indretter sig så det ikke kan undgås, at nogen en dag går ind til 3 hunde med vogtergener som befinder sig løse i en indhegnet forhave/gård :!:

 

Det er netop IKKE nok at der aldrig har været problemer før, enhver med den mindste smule hundeforstand kan da sige sig selv, at det ville gå galt en dag :evil:.

dermed siger du også det ville gå galt uanset racen, bare de har vogtergen, og det strider imod det du tidlgiere skrev mht. racen.

 

syne Ascha formulere det rigtigt, er meget enig, måske har jeg bare ikke synes det var passende at skrive?

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemmer jeg at låse døren og går underboens unger ind, så bliver de bidt af Petrine, jeg er ikke et sekund i tvivl, men hun skal ikke aflives, hverken på forhånd eller hvis hun får gnavet i dem - jeg tager ansvaret og låser døren og holder afstand.

 

Stakkels hundeejer, kan godt forstå hun er chokeret :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man ber sgu' da om at sådan noget sker, når man indretter sig så det ikke kan undgås, at nogen en dag går ind til 3 hunde med vogtergener som befinder sig løse i en indhegnet forhave/gård :!:

 

Det er netop IKKE nok at der aldrig har været problemer før, enhver med den mindste smule hundeforstand kan da sige sig selv, at det ville gå galt en dag :evil:.

 

Som skrevet, har jeg ikke læst artikler eller set nogle klip.. Men lad os vende den om.. Hundene er i indhegnet område, hvad skulle den dreng bare gå derind for? Uden forældre eller andre voksne? Så nu må man ikke længere have sine hunde i sin have?

 

Hvordan kan man gå ud fra at det VIL gå galt en dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som skrevet, har jeg ikke læst artikler eller set nogle klip.. Men lad os vende den om.. Hundene er i indhegnet område, hvad skulle den dreng bare gå derind for? Uden forældre eller andre voksne? Så nu må man ikke længere have sine hunde i sin have?

 

Hvordan kan man gå ud fra at det VIL gå galt en dag?

 

Det er ikke altid nok at have en dør lukket, og så håbe at de fleste forstår meningen med det. Farlig ekemkalier, højspændingsinstallationer (og nyu åbenbart også hunde?) skal opbevares forsvarligt aflåst. Hvis jeg har noget hvidt pulver stående i mit uaflåste værksted, og et narkovrag forvilder sig dering, og tror det kan bruges til et fix, vil jeg få på puklen for det, fordi han kunne komme til det.

...

Det kunne lyde som drengen der blev bidt var vadt til at komme hos naboen/kammeraten. Derfor er det mærkeligt at hundene reagerer som de gjorde.

Mine egne oplevelser med hvad børnkan finde på med dyr når de er alene er ikke gode. Børn kan være grusomme. Derfor ville jeg egentlig godt vide hvad der er gået forud for denne, og andre lignende bidulykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke altid nok at have en dør lukket, og så håbe at de fleste forstår meningen med det. Farlig ekemkalier, højspændingsinstallationer (og nyu åbenbart også hunde?) skal opbevares forsvarligt aflåst. Hvis jeg har noget hvidt pulver stående i mit uaflåste værksted, og et narkovrag forvilder sig dering, og tror det kan bruges til et fix, vil jeg få på puklen for det, fordi han kunne komme til det.

...

Det kunne lyde som drengen der blev bidt var vadt til at komme hos naboen/kammeraten. Derfor er det mærkeligt at hundene reagerer som de gjorde.

Mine egne oplevelser med hvad børnkan finde på med dyr når de er alene er ikke gode. Børn kan være grusomme. Derfor ville jeg egentlig godt vide hvad der er gået forud for denne, og andre lignende bidulykker.

 

Nej, men det kan da ikke være meningen at man nu heller ikke må have hunde på egen grund uden at skulle tænke på alt der kan ske.. ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
jamen f.eks. eb har 2 artikler, i den ene skriver de ambull og den anden amstaff, bt er også begyndt at skrive amstaff.

 

derfor min undren.

 

Kan jeg godt forstå...:-D..men i klippet siger ejeren selv ambull...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, denne her havde jeg overset. Hvorfor synes du det er upassende at skrive hvad jeg skrev?.

fordi jeg sikkert havde formuleret det mindre pænt :-)

 

og sikkert også fordi hvis jeg havde været med den mening kunne jeg frygte nogles "svar" fordi jeg har en kamphund blanding... nok mig der blev ramt af noget kylling...

 

selvom det ikke var 2 kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man ber sgu' da om at sådan noget sker, når man indretter sig så det ikke kan undgås, at nogen en dag går ind til 3 hunde med vogtergener som befinder sig løse i en indhegnet forhave/gård :!:

 

Det er netop IKKE nok at der aldrig har været problemer før, enhver med den mindste smule hundeforstand kan da sige sig selv, at det ville gå galt en dag :evil:.

Man kan da holde sig ude af andre folks aflukkede haver?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da holde sig ude af andre folks aflukkede haver?

 

Både og... som jeg har forstået det, var hundene i dette tilfælde foran huset. En del mennesker har jo et lovligt ærende når de går ind til fremmede. Her tænker jeg på målermanden, skorstenfejer osv.

 

Det er absolut bedre at have hundene i baghaven, hvor de er adskilt fra andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både og... som jeg har forstået det, var hundene i dette tilfælde foran huset. En del mennesker har jo et lovligt ærende når de går ind til fremmede. Her tænker jeg på målermanden, skorstenfejer osv.

 

Det er absolut bedre at have hundene i baghaven, hvor de er adskilt fra andre.

 

Hvilket vel er en smagssag. Jeg mener: Min matrikel og så skal jeg nok selv bestemme, hvor min hund har adgang. Hvis folk flagrer rundt på grunden, må de et eller andet sted selv tage ansvaret...og det gælder også skorstensfejeren, pakkeposten og hvem, der ellers føler for at vade ind uden at melde deres ankomst først.

 

Nu kan dyret ikke normalt blokere adgangen til hoveddøren, men hvis han undtagelsesvis opholdt sig, hvor han kunne, så må folk komme igen en anden dag, hvis de ikke føler for at sige go´daws til min hund. Det er vitterligt ikke mit problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

fordi jeg sikkert havde formuleret det mindre pænt :-)

 

og sikkert også fordi hvis jeg havde været med den mening kunne jeg frygte nogles "svar" fordi jeg har en kamphund blanding... nok mig der blev ramt af noget kylling...

Nå, på den måde. ;-) Og lidt kylling skal man også have lov til at være.

 

selvom det ikke var 2 kamphunde.

 

Det kan jo så diskuteres, men skal vi ikke lade være. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg havde engang en chef ved et firma hvor jeg arbejdede med at stemme dørklokker...han var vokset op med en uskreven regel om at man efter tre forgæves bank/ringklokketryk, måtte tage i døren for at se om der var låst...

 

personligt synes jeg det er meget uhøfligt at have den indstilling og er glad for at jehovas vidner ikke lever efter den regel...

 

Men skal man så også gardere sig mod indtrængende mennesker ved at låse sin dør og lukke hundene i et andet rum når man er hjemme? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde engang en chef ved et firma hvor jeg arbejdede med at stemme dørklokker...han var vokset op med en uskreven regel om at man efter tre forgæves bank/ringklokketryk, måtte tage i døren for at se om der var låst...

 

personligt synes jeg det er meget uhøfligt at have den indstilling og er glad for at jehovas vidner ikke lever efter den regel...

 

Men skal man så også gardere sig mod indtrængende mennesker ved at låse sin dør og lukke hundene i et andet rum når man er hjemme? :mrgreen:

 

Det var dog en ualmindelig dum uskreven regel :shock: Hvad hvis man er i bad, render nøgen rundt eller noget helt andet... :slem: og derfor ikke lige synes at man kan/vil lukke op??

 

Mht. pointen, så mener jeg altså at der er en forskel hvis man ved at man med jævne mellemrum har børn rendende = hvis man selv har børn som er i den alder hvor legekammeraterne kan finde på at dukke uanmeldt op eller hvis man af anden årsag har kontakt til børn der hvor man bor, så har man altså et skærpet ansvar i min verden.

 

 

OT: Hvis din gamle chef f.eks. kom og ringede på hos min nabo lige nu, så ville han blive overrasket hvis han gik ind efter tre bank... Omvendt, så er den kvindelige beboer så højlydt, at han ville kunne høre dem ud på gangen og nok selv kunne regne ud at han ikke skulle gå ind :mrgreen::lol:

 

(Kan man i øvrigt få lyddæmpere til mennesker? Der er MEGET glade for hinanden derinde... :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det var dog en ualmindelig dum uskreven regel :shock: Hvad hvis man er i bad, render nøgen rundt eller noget helt andet... :slem: og derfor ikke lige synes at man kan/vil lukke op??

 

Mht. pointen, så mener jeg altså at der er en forskel hvis man ved at man med jævne mellemrum har børn rendende = hvis man selv har børn som er i den alder hvor legekammeraterne kan finde på at dukke uanmeldt op eller hvis man af anden årsag har kontakt til børn der hvor man bor, så har man altså et skærpet ansvar i min verden.

 

 

OT: Hvis din gamle chef f.eks. kom og ringede på hos min nabo lige nu, så ville han blive overrasket hvis han gik ind efter tre bank... Omvendt, så er den kvindelige beboer så højlydt, at han ville kunne høre dem ud på gangen og nok selv kunne regne ud at han ikke skulle gå ind :mrgreen::lol:

 

(Kan man i øvrigt få lyddæmpere til mennesker? Der er MEGET glade for hinanden derinde... :lol:)

 

hehe....Jeg har heller aldrig hørt om den tåbelige regel hverken før eller siden, men den må jo komme et eller andet sted fra...:mrgreen:...

 

hehe...min mor har haft naboer der knaldede så højlydt at min 14-årige bror ikke kunne sove for det...da hun så modtog en klage fra boligforeningen fordi Pablo havde larmet én enkelt aften hvor vi var på besøg, skrev jeg tilbage til boligforeningen at hundene altså ikke boede der, men at naboen til gengælde larmede så meget næsten hver aften, at min mor gerne ville klage...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...