Hop til indhold

vormeget foder gir i jeres hunde


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg er bare nyskerig.

 

vormeget foder gir i morgen og aften til jeres hunde

 

jeg fodre med 360g morgen og aften Arion og rojal.

 

ps lige fortiden er hun på noget diætfoder som jeg har til

overs fra da hun var syg men nu for hun samme mengte som

normalt (360g)

Link til indlæg
Del på andre sites

giver du 360 sammenlagt på en dag eller hvert måltid?

du behøver ikke gå så emget op i gram, mere om tulle er for tyk eller tynd. anvisningerne passer sjældent på en foderpose.

 

længe siden jeg har vejet cujo's foder, men vil gætte på 350-450 gram om dagen, afhænger af hvad han ellers får af frosne ben osv.

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Cody og Chivas får ca. 150 gram hver, morgen og aften. Om morgen får de spredt 300g. ud på græsplænenen til sammen og så sørge de selv for hver især at få hvad de skal have.

 

Flica får i øjeblikket ca. 75 g. tørfoder blandet med 75 g. grønsager og brune ris, morgen og aften, da hun er på skrump ;-)

 

Derudover får de alle sammen lakseolie hver dag og hvidløg hveranden dag i sommerhalvåret og 2-3 gange om ugen i vinter halvåret. Og Flica og Cody får også Oliver's Body Boost hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

herr flick får ca. 100 gram kingsmoor om dagen, men jeg synes at det er lidt for lidt at maven får at arbejde med, så jeg river en gulerod i hver portion og topper med lidt madolie... nogle gange supplere jeg med leverpostej eller cocktailpølser :blink::mrgreen:

 

Herr Flick lever det søde liv !!! :mrgreen:

 

 

Bassen får ca 600 gr tørfoder i døgnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Lex har pakket kufferten og har k¢bt sin billet. Hun sp¢rger om du er klar på at fylde op en 20-30 gange i d¢gnet, når hun flytter ind :mrgreen:

 

 

Ja selvfølgelig.

Hun skal være så velkommen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

giver du 360 sammenlagt på en dag eller hvert måltid?

du behøver ikke gå så emget op i gram, mere om tulle er for tyk eller tynd. anvisningerne passer sjældent på en foderpose.

 

længe siden jeg har vejet cujo's foder, men vil gætte på 350-450 gram om dagen, afhænger af hvad han ellers får af frosne ben osv.

 

ja alsår 2 x 360 g per dag. davlig alsår 720g.

jeg vil tros alt godt have en vis fornemmelse af vormeget foder der

ryger ignem maskineriet og det har nogle helt åbenlyse fordele at veje

maden, jeg kan regulere det meget nøjagtigt og jeg kan se vormeget hun

får helt presist jeg har et dukoment vor foder mengten er beskrevet så

selvom jeg måske setter det op kan jeg stadig se vormeget foder hun fik

før så jeg kan følge med i det helt helt presist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody og Chivas får ca. 150 gram hver, morgen og aften. Om morgen får de spredt 300g. ud på græsplænenen til sammen og så sørge de selv for hver især at få hvad de skal have.

 

Flica får i øjeblikket ca. 75 g. tørfoder blandet med 75 g. grønsager og brune ris, morgen og aften, da hun er på skrump ;-)

 

Derudover får de alle sammen lakseolie hver dag og hvidløg hveranden dag i sommerhalvåret og 2-3 gange om ugen i vinter halvåret. Og Flica og Cody får også Oliver's Body Boost hver dag.

 

 

jeg vil gerne høre er det er revet hvidløg eller hvidløgpulver, ??

 

Bella får ca 150 g tørfoder i skålen om morgenen,

alt efter hvilken foder det er, morgen hygge en kong med leverposteg,:5up:

sommetider et rå ben til aften,men hvis, så spiser hun ikke alt tørfoder,

vi har tørfoder til at stå fremme hele dagen.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får.... tja:

 

Splint får hvad hun kan spise - dvs. hun får ca. 1½ dl om morgenen og hvis hun spiser det, så får hun en 1 dl. om aftenen.

 

Kimmi får 1 dl. om morgenen

 

Vilya får 1½ dl morgen og aften - og er konstant sulten :mrgreen:

 

Derudover får de fællessøg efter hvad der nu lige er - kylling, tørfoder you name it = ca. 2 dl. tilsammen

 

Og utallige godbidder, tyggeben, rå ben, konger osv. alt efter hvad vi lige laver.

 

Jeg aner ikke, hvad det er i gr. - har bare sådan en børnekop, jeg hælder op med, og så kigger jeg på, hvordan hunden ser ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bonnie får 200 gr tørfoder + 200 gr hjemmelavet om morgenen og det samme igen om aftenen, så ialt 400 gr tørfoder og 400 gr hjemmelavet pr dag. Hun vejer ca 30 kg. Derudover alt det løse så som kødben, ører osv.

 

Når jeg sådan skriver det ned, så lyder det jo heeelt vildt :shock: i forhold til at hun er et tyndt spetakel!! Hun må satme ha' en metabolisme der vil noget :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har foder stående fra kl 5 morgen til kl 17 aften.. Altid opblødt tørfoder (Olivers hvalpefoder). De spiser gennemsnitlig 5 kg (tørt) om dagen, og der bliver fyldt op løbende igennem dagen. Gennemsnitligt fordi de nogen dage spiser 4 kg, andre dage 7 kg.

Der er altid hvidløg og olie i foderet.

Fodersøg får de 1-2 gange om dagen (ca 1.5 kg småfoder/frikadellestumper/ris m. kødfars). Udover det får de 2-3 gange om ugen ben (råt).

Når man skriver det ned kan jeg pludselig godt forstå vi samler så mange lorte op :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bonnie får 200 gr tørfoder + 200 gr hjemmelavet om morgenen og det samme igen om aftenen, så ialt 400 gr tørfoder og 400 gr hjemmelavet pr dag. Hun vejer ca 30 kg. Derudover alt det løse så som kødben, ører osv.

 

Når jeg sådan skriver det ned, så lyder det jo heeelt vildt :shock: i forhold til at hun er et tyndt spetakel!! Hun må satme ha' en metabolisme der vil noget :shock:

 

Det var dog helt vildt :shock: nu har hun vel ikke orm :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...