Hop til indhold

Anti gø halsbånd ?? hvem kender det


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Efter vi har været på ferie nogle dage, hvor Bella har været utrolig nem, og gø gjorde hun slet ikke,,

MEN men efter vi er kommen hjem vil hun gø af alt, hvis der er noget i tv hun ikke syntes om, hvis duer sætter sig på nabos tag, nogle går forbi haven. ja der behøver ikke komme nogle, pludselig begynder hun at gø. hel vildt, når vi går tur hvis der kommer nogle mod os som Bella ikke syntes skal komme nogle med sort jakke særlig, hvis nabo hunden gør, en bil holder med billeder på,ja hun kan ligge og sove og med et farer hun op for at gø, ja jeg kan blive ved, Bella er IKKE gal eller på nogen måde blevet skræmt, så jeg kan ikke finde ud af hvad det er.. nogle har anbefalet

Anti gø halsbånd. men jeg ved ikke hvad det gør ved hunden, ??? hvordan virker det ?

giver det smerter , nogle der kender til det vil jeg være glad for at høre det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg kender heller ikke noget til halsbåndet (håber ikke det er sådan et der giver stød ?:shock:) men jeg vil bare fortælle dig, at jeg har samme problem med Mimi - den hund elsker bare at høre sin egen stemme :lol: men jeg har lært hende at gø uden lyd, sådan at det istedet for VOV VOV VOV lyder som ov, ov, ov . Jeg har lært hende det ved at sige shy og hviske og hun fangede det faktisk ret hurtigt...måske Bella kan lære det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige i farten, at nævne, at det er vigtig du finder ud af hvorfor hun gør.

 

 

JA TAK, det ville jeg også gerne, allerhelst men, når det opstår på så mange måde, og midt i hendes søvn :?: Ja så ?????????

jeg må jo håbe på det forsvinder lige så pludselig som det opstod.

det var også bare en forspørgelse på, om nogle kender det halsbånd, jeg havde aldrig hørt om det,

 

 

og NEJ jeg kunne aldrig finde på at give en hund noget på med stød i :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter vi har været på ferie nogle dage, hvor Bella har været utrolig nem, og gø gjorde hun slet ikke,,

MEN men efter vi er kommen hjem vil hun gø af alt, hvis der er noget i tv hun ikke syntes om, hvis duer sætter sig på nabos tag, nogle går forbi haven. ja der behøver ikke komme nogle, pludselig begynder hun at gø. hel vildt, når vi går tur hvis der kommer nogle mod os som Bella ikke syntes skal komme nogle med sort jakke særlig, hvis nabo hunden gør, en bil holder med billeder på,ja hun kan ligge og sove og med et farer hun op for at gø, ja jeg kan blive ved, Bella er IKKE gal eller på nogen måde blevet skræmt, så jeg kan ikke finde ud af hvad det er.. nogle har anbefalet

Anti gø halsbånd. men jeg ved ikke hvad det gør ved hunden, ??? hvordan virker det ?

giver det smerter , nogle der kender til det vil jeg være glad for at høre det

 

En anti gø halsbånd sprøjter vand eller luft på hunden når den gør.

 

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om Bella har været stresset. Du skriver at hun var nem og ikke gøede, da i var på ferie. Men kan hun have følt sig utryg ved at være et fremmed sted? Virkede hun glad og frimodig eller var hun mere stille end hun plejer? Var der noget ved hendes adfærd der var anerledes end det normalt er derhjemme?

 

Uden at vide det, kunne det tyde på, at et eller andet har påvirket hende i ferien, siden det er derefter hun er begyndt at gø efter i er kommet hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange unghunde kommer i en alder hvor det lige pludselig går op for dem, at der er "en verden udenfor", og hvor ting de f¢r var ligeglade med, pludseligt er farlige eller i det mindste forårsager en reaktion fra hunden. For exempel, da Indy ca 10 måneder, blev hun vildt bange for en brandhane som stod i vejsiden. Den havde altid været der, og hun havde gået forbi den f¢r.

I samme periode, begyndte hun at g¢ meget af ting hun kunne se ud gennem vinduerne (fugle, biler der k¢rte lige udenfor huset osv).

Det er helt naturligt, og det skal "bekæmpes" med ro og tålmodighed, for ikke at skabe en stresset hund. Er ikke sikker på jeg havde så meget held med det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste har det også med at give et meget dybt vvvrrrrooouuufffff med på vejen, hvis der er ting hun ikke lige syntes hun kan overskue. Børn i klapvogn skal have sådan en med på vejen, og så kan det være lidt svært at få lov til at komme hen og lade hende afreagere, for børn syntes ikke at tænke det på nogen måder kan være en sød hund.

 

Heldigvis er der masser af søde og modige børn og voksne, så vi får som regel lov til at komme hen og afreagere og vokse i situationen fra gang til gang. Det har været væk en periode, men er nu kommet tilbage. Hun er 14 måneder. Så sent som i dag var hun lidt på den igen. Der var lidt hundepalaver ude på gaden, hvilket ikke interesserede hende til at starte med. Men da jeg skulle til vinduet for at se hvad det var, skulle det også have et vrrroooufff med, hvilket mange andre ting skulle de næste ti minutters tid.

 

Vores løsning er afledning og overvindelse hvilket jeg syntes vi har haft stor succes med. Rolig og afdæmpet tilgang til situationen, og jeg syntes både hund og jeg har fat i den lange ende.

 

Anti-gø har du fået funktionen på, og jeg må understrege at også jeg syntes det er en dårlig idé. Det er symptombehandling og meget, meget synd hvis det i virkeligheden handler om, at hunden er usikker. Det kan lade sig gøre at træne sig ud af problemet, og det tror jeg hund og du selv vil blive gladest for i det lange løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre forbyder loven ikke dem med luft....

 

Men ellers er jeg enig med de andre

 

El- og pighalsbånd

Forbud mod brug af: Fjernbetjente eller automatisk virkende aggregater, der hæftes på dyr, og som påfører dem elektriske stød eller anden væsentlig ulempe, når de aktiveres (BEK nr. 1043 af 16/12 1999, § 1). Det betyder, at halsbånd, som ved fjernbetjening kan påføre hunden et elektrisk stød, samt Dog Butterfly (usynligt hegn) er forbudt at anvende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hej, når en hund gør er det fordi den gør opmærksom på noget der sker, egentlig tilkalder den hjælp - hvis den havde levet vildt og i en flok, er det sådan den vil få opbakning af de andre.

Det gælder virkelig om ikke at hæve stemmen når hunden gør - hvis man gør det, opfatter hunden det som om at du gør med den, og så virker det stik modsat.

 

Er også enige med de andre i, at du skal prøve at finde ud af hvad grunden/mønstret er.

Eventuelt kan du finde en anden kommando som hunden skal udføre når den begynder at gø, sit (og så godbidder) eller andet. Nogle hunde virker det glimrende ved, de bliver distraherede af kommandoen, og glemmer det der larmede.

 

Jeg har set en fantastisk video, om hvordan man i nogle situationer kan træne hunden til irriterende gø-gerne lyde, prøver at finde den igen. Her: http://www.hvalpetraening.dk/Goen.html

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar, nogle kan jeg bedre bruge ind andre, men TAK.

jeg har nu heller ikke overvejet at købe det halsbånd (endnu) men blev intr. i at høre om nogle kender det, hende der anbefalede det, tror jeg er nabo til en hund der er vild med at gø, og nok derfor vore samtale kom igang.

 

TIL Jane,

ja jeg er også lidt bekymret for at Bella har følt sig lid utryk på ferien,det var jo et nyt (hjem) og mange ny ting, men hun virkede nu glad på mange måder, og IKKE stresset, men når vi skulle på tur og hun kom i bilen syntes jeg hun virkede lidt trykket,ogsånok fordi hun et par gange måtte blive i bilen, men syntes bare der er mange ting der i øjeblikket gør hende utryk, NÅ vi må bare ta det roligt det går jo nok over igen når vi arbejder med det, UDE ER GODT MEN HJEMME ER BEDRE :5up:

men vedr. halsbånd var det nok mere min nysgerighed,

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har prøvet anti-gø-halsbånd, og hun elskede det, hver gang hun sagde vov skete der noget sjovt (hendes var med vand) så hun sagde ret meget vov efter hun fik det på (hun elsker vand) og så løb det bare tør :lol:

 

Petrine siger stort set aldrig vov hjemme, gør hun det får hun et nej og et fy og så finder vi noget andet at tage os til, istedet er hun efterhånden en mester-knurrer og vi roser og reagerer (tjekker tyven i klædeskabet, i opgangen, på altanen etc) og hun ser ud til at være tilfreds med det.

 

Ved ikke helt, hvorfor hun har været stille på rejsen, jeg synes Petrine larmer mere jo mere utryg hun er :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der burde ske var, alt efter hvilket halsbånd du køber, så skulle der kommer luft,vand eller strøm ud hver gang hunden gør.

 

Nogen siger det virker, andre siger det virker midlertidig.

 

Nu kender du jo ligesom Bella bedst :blink: ville hendes psyke kunne holde til at få vand eller luft i hovedet hver gang hun gør? (nogle hunde bliver tossede af det har jeg hørt).

 

 

 

Hvordna gør Bella?

Er det wrouf wrouf weouf her bor jeg, og i er ikke velkomne i min have?

 

Eller er det kronisk og hele tiden?

 

 

 

 

 

Vi gik på kompromi med Aslan :mrgreen: vi præsterede ikke at få ham til at holde op med at gø, men nu gør han 2-3 gange og så kommer han ind til os :-D

Og det har vi så accepteret :engel:

Han må godt fortælle de små irriterende fulde teenagere at det ikke er her man begår indbrud IMENS hudnen er hjemme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare lige give mit besyv med. Jeg tror der kan være tale om en overreaktion som følge af flere dages overstimulering.

Nu lyder det så helt grimt, som om i har gjort noget forkert, det har I ikke...I har bare været på ferie,med deraf følgende mange nye indtryk og det resulterer tit i at hunden bliver lidt overstimuleret og derfor reagerer kraftigere på ting end den gjorde før.

 

Og reaktionen kommer typisk først når hunden er kommet hjem igen.

 

sheila er en stensikker "gø af alle lyde" hund når hun har oplevet lidt for meget. Mysla er mere end "nej, hvor skal du hen,ikkegå fra mig" hund når hun er overtræt.

 

Hos begge hjælper flere dages hvile også selvfølgelig korrekt håndtering i gø situationerne. Man skal tænke på atefter ekstra stressbelastining så tager det op til 3 døgn før det er ude af kroppen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Donna (Cavalier king charles) er også begyndt at råbe, når der sker noget hun ikke synes om.

Når hun skal ud og tisse om natten kan hun stå og råbe op i haven midt om natten.

 

Vores kat Pelle - tilløber og døv, mijaver meget højt, og han har været her i længere tid end hende, alligevel går hun helt amok når han siger noget, hun kan slet ikke have det.

Vores hanhund derimod siger ikke en lyd - med mindre man siger "Hvad siger hunden".

 

Vi prøver at snakke med hende stille og roligt, og så fjerne opmærksomheden fra det "farlige" . Om det virker, aner jeg ikke..

 

Er der noget med tæver gør mere end hanhunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...