Hop til indhold

Har I erfaringer med politiet?.

Ascha
 Share

Recommended Posts

Nu er der jo al den snak om en opstramning af hundeloven. Der bliver talt om forbud af racer, ændret deadline for ID-mærkning/ hundetegn, linepåbud i bymæssig bebyggelse osv.

Så er det jeg tænker at disse regler jo findes allerede og at jeg aldrig nogensinde har hørt om nogen der har fået checket noget som helst. Jeg har præsteret at gå med løse hunde oppe i gågaden en sen aften (det må man ikke med en flatter), forbi to betjente der bare smilte da jeg gik forbi.

Er der nogen af jer der har erfaringer med at politiet har haft fat i hundeejere, bare for at spørge om tingene var iorden?.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu er der jo al den snak om en opstramning af hundeloven. Der bliver talt om forbud af racer, ændret deadline for ID-mærkning/ hundetegn, linepåbud i bymæssig bebyggelse osv.

Så er det jeg tænker at disse regler jo findes allerede og at jeg aldrig nogensinde har hørt om nogen der har fået checket noget som helst. Jeg har præsteret at gå med løse hunde oppe i gågaden en sen aften (det må man ikke med en flatter), forbi to betjente der bare smilte da jeg gik forbi.

Er der nogen af jer der har erfaringer med at politiet har haft fat i hundeejere, bare for at spørge om tingene var iorden?.

Nej, aldrig hørt om det med dem jeg kender eller selv været ude for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, tværtimod har jeg hørt om flere der har forsøgt at anmelde en sag til politiet, hvor de bare er blevet afvist!

Har anmeldt masser, uden der skete noget, selvom jeg havde billeder.

Har gået løs med Petrine på strøget (mener bestemt ikke det er lovligt), har hilst på ridende, cyklende, gående og kørende politi uden de sagde andet end at hun er ganske yndig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja har tit tænkt på det med det lovpligtige hundetegn....ens navn, adresse, telefon nummer osv. osv....men hvis din hund løber væk eller blir stjålet kommer politiet vel ikke for at give dig en bøde fordi du der ikke var fx. adresse på hundetegnet??

Nu har min hund et 100% lovpligtigt hundetegn, men synes alligevel det er latterligt at der skal stå ALT på det :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja har tit tænkt på det med det lovpligtige hundetegn....ens navn, adresse, telefon nummer osv. osv....men hvis din hund løber væk eller blir stjålet kommer politiet vel ikke for at give dig en bøde fordi du der ikke var fx. adresse på hundetegnet??

Nu har min hund et 100% lovpligtigt hundetegn, men synes alligevel det er latterligt at der skal stå ALT på det :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk desværre slet ikke at betjente er klar over disse regler i al almindelighed, hvis de ikke selv er hundeejere.

Da jeg fik min første hund og læste om hundeloven, var jeg oppe hos politiet for at høre hvad "fuld kontrol" betød. Betjenten anede ikke hvad han skulle svare da jeg sagde: jamen hvis fuld kontrol betyder 100% kontrol (som man jo ikke kan have over et levende væsen) hvorfor står der så noget om det overhovedet?. Den dag idag, kan jeg stadig ikke forstå hvad der menes med det. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Telefonnummeret er ikke lovpligtigt, mener jeg. Og det kan jo undre èn lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender én, der har fået en bøde for ikke at have hundetegn.

Det absurde var at alle oplysningerne var indgraveret på en messingplade der sad fast på hundens halsbånd. Den havde politiet bare ikke set :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig hørt om nogle, der har fået tjekket noget som helst. Vi er heller aldrig blevet tjekket.

Har en gang sidste år hentet en bortløbet hund. Dér var vi først hos politiet og fik bøder for både dit og dat, læst og påskrevet selvom det ikke var vores hund, truet med at blive sigtet for et eller andet og fornøjelsen af at betale for hundens ophold på et internat natten over.

Så hvis man ligefrem dukker op for at afhente en hund, så kan man godt få lov til at blive tjekket lidt op på :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er aldrig blevet tjekket og kender heller ikke nogen der er. Går endda tit løs med mine hunde - også på Strøget - og ofte uden halsbånd. Har ikke hørt noget som helst for det. Og ja, vi har mødt politi på vores vej. Som har været, ganske som andre nævner, venlige og smilende. Men som aldrig har tjekket noget som helst.

Jeg er absolut også af den opfattelse, at nuværende hundelov fungerer fint hvis den blev håndhævet. Ingen grund til stramninger hvis der alligevel ikke er planer for, hvordan man fremover vil sikre sig tingene bliver overholdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi har også kun oplevet at blive tjekket en gang, og det var selvforskyldt - For laaang tid siden stak mine forældres af, og da vi afhentede hende, påstod de hårdnakket hun ikke var chippet.

Da vi så kunne bevise det blev de lidt befippede, og den stakkels hund blev tjekket i alle ender og kanter. Stadig ingen chip!

Op til vores egen dyrlæge med dyret - Her fandt de så chippen med det samme, den havde dog havde flyttet sig lidt ned på ryggen.

Så vi slap med en bøde for at hunden var stukket af, og politiets tilknyttede dyrlæge fik en ny scanner til chip :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også kun oplevet at blive tjekket en gang, og det var selvforskyldt - For laaang tid siden stak mine forældres af, og da vi afhentede hende, påstod de hårdnakket hun ikke var chippet.

Da vi så kunne bevise det blev de lidt befippede, og den stakkels hund blev tjekket i alle ender og kanter. Stadig ingen chip!

Op til vores egen dyrlæge med dyret - Her fandt de så chippen med det samme, den havde dog havde flyttet sig lidt ned på ryggen.

Så vi slap med en bøde for at hunden var stukket af, og politiets tilknyttede dyrlæge fik en ny scanner til chip :mrgreen:

Nåe, var det det vi fik en bøde for...eller rettere hundens ejer fik en bøde for. Jeg fattede aldrig den gang vi hentede den bortløbne hund, hvad det var vi fik en bøde for, men det var altså for det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme ved mine forældres vej bor der en politimand og politihund, og vi har gået mage gange med dem uden hunden var i snor:roll: Og vi går i en park hvor det første man ser i når man kommer derind, er et pænt skilt hvor der står at hunde skal holdes i snor, dette er der bare ingen af de 1763 mennesker der går tur med deres hund der overholder:stupid:

Selv de unge knægte der kører knallert på gang og cykelstierne går fri, også dem der fræser forbi med nummer bagpå i en gedien fart af 50-80 i timen, og fejer små unger af stierne:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme ved mine forældres vej bor der en politimand og politihund, og vi har gået mage gange med dem uden hunden var i snor:roll: Og vi går i en park hvor det første man ser i når man kommer derind, er et pænt skilt hvor der står at hunde skal holdes i snor, dette er der bare ingen af de 1763 mennesker der går tur med deres hund der overholder:stupid:

Selv de unge knægte der kører knallert på gang og cykelstierne går fri, også dem der fræser forbi med nummer bagpå i en gedien fart af 50-80 i timen, og fejer små unger af stierne:damn:

Synes du skal løbe over til ham padde-manden, næste gang du ser ham uden snor på sin hund og give ham en bøde på mindst 500 :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er billigere end at kalde politiet for en perle betjent :5up: hurra

er det rigtigt? jeg troede de blev enige om at perle er sødt ment,selv når det kommer fra en ophidset panser som råber det ind i ens ansigt? men det er måske ikke sødt ment hvis det ikke er en udlænding man råber det til?:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt vild med den sidste kommentar fra politi direktøren:

- Generelt skal borgerne tale pænt til politiet, ligesom politiet skal tale pænt til borgerne.

Bare sådan generalt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt vild med den sidste kommentar fra politi direktøren:

- Generelt skal borgerne tale pænt til politiet, ligesom politiet skal tale pænt til borgerne.

Bare sådan generalt :mrgreen:

Ikke for noget, men jeg tror faktisk også at politibetjente skal have mere end almindelig tålmodighed. Jeg misunder dem sgu ikke i alt det de skal finde sig i. Jeg ville nok ikke kunne holde min kæft i de situationer, når man hører hvad de skal skal lægge ører til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for noget, men jeg tror faktisk også at politibetjente skal have mere end almindelig tålmodighed. Jeg misunder dem sgu ikke i alt det de skal finde sig i. Jeg ville nok ikke kunne holde min kæft i de situationer, når man hører hvad de skal skal lægge ører til.

Jeg passer heller ikke ind i politistyrken :oops: Det var ikke pæne gloser der kom ud af min mund i går, da en idiot knaldede hånden ned i taget på min bil, fordi han var utilfreds med at jeg holdt i vejen for ham :evil: (fordi der blev rødt før de andre fik flyttet sig og jeg holdt bagerst :cry:) I det mindste så han overrasket ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites