Hop til indhold

at æde sin hund!


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

prøv lige at se den her artikel den mand + kone må være replenesensyg.:evil:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1209394.ece.

 

Der står da ellers i artiklen, at det er normalt at spise hunde dér hvor ægteparret kommer fra, så forargelsen skyldes vist mest det sædvanlige, når to kulturer mødes: Uforståenhed og uvilje til at acceptere, at alle ikke er ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se problemet, heller ikke i måden den er aflivet på.

Vi skal nok lige tænke på hvordan vi selv slagter...

Grise bliver bliver først transpoteret i overfyldte lastbiler nogle dør inden de når slagtehuset, de overlevende bliver lammetmed strøm, får halsen skåret over og hængt op.

 

Kyllingerne starter deres liv i en rugemaskinde, kommer på et transpoprtbånd, han kyllingerne bliver sorteret fra og ryger fra sorteringen direkte i en kødhakker og bliver pelsdyrs/hundefoder.

Hun kyllingerne kommer i papkasser og ud til farmene bliver fodret op, indsamlet i overfyldte plastkasser, mellem 3-5% på hvert vognlæs dør inden de når slagteriet. 3-5% lyder nok ikke af meget men når man tænker på at der er mellem 10.000 og 15.000 kyllinger i et læs så bliver det til en del.

 

De Ænder og gæs vi er så vilde med til Mortensaften og jul bliver tvangsfodret, sparket rundt og får halsen skåret over når de slagtes.

Derfor køber jeg aldrig en and i supermarkedet. Men kun hos den økologiske slaget som selv har hans ænder gående frit og bliver aflivet hurtigt og "humant" Jeg betaler godt nok en del mere for min and, men jeg kan trø'ste mig med at den i det mindste har haft et forholdsvis godt liv.

 

De gæs hvor vi får gåsedunsdyner og puder, de stakkels fugle bliver plukket levende.

 

Tager man på chinahouse og får hajfindesuppe, jamen så er hajfinderne impoterede fra kina. De fangede hajer får brystfinnerne,rygfinnerne og halefinnen skåtet af og levende smidt overbor igen.

 

Såååå... Er der egentlig noget at brokke sig over

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se problemet, heller ikke i måden den er aflivet på.

Vi skal nok lige tænke på hvordan vi selv slagter...

Grise bliver bliver først transpoteret i overfyldte lastbiler nogle dør inden de når slagtehuset, de overlevende bliver lammetmed strøm, får halsen skåret over og hængt op.

:ae:

 

Det måden de "bedøvet" den på, ved slag med hammer, historien melder intet om det skulle 1 eller 2 slag til...

 

Jeg er absolut ikke selv glad for måden vi selv gør det på ved grise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se problemet, heller ikke i måden den er aflivet på.

Vi skal nok lige tænke på hvordan vi selv slagter...

Grise bliver bliver først transpoteret i overfyldte lastbiler nogle dør inden de når slagtehuset, de overlevende bliver lammetmed strøm, får halsen skåret over og hængt op.

 

Kyllingerne starter deres liv i en rugemaskinde, kommer på et transpoprtbånd, han kyllingerne bliver sorteret fra og ryger fra sorteringen direkte i en kødhakker og bliver pelsdyrs/hundefoder.

Hun kyllingerne kommer i papkasser og ud til farmene bliver fodret op, indsamlet i overfyldte plastkasser, mellem 3-5% på hvert vognlæs dør inden de når slagteriet. 3-5% lyder nok ikke af meget men når man tænker på at der er mellem 10.000 og 15.000 kyllinger i et læs så bliver det til en del.

 

De Ænder og gæs vi er så vilde med til Mortensaften og jul bliver tvangsfodret, sparket rundt og får halsen skåret over når de slagtes.

Derfor køber jeg aldrig en and i supermarkedet. Men kun hos den økologiske slaget som selv har hans ænder gående frit og bliver aflivet hurtigt og "humant" Jeg betaler godt nok en del mere for min and, men jeg kan trø'ste mig med at den i det mindste har haft et forholdsvis godt liv.

 

De gæs hvor vi får gåsedunsdyner og puder, de stakkels fugle bliver plukket levende.

 

Tager man på chinahouse og får hajfindesuppe, jamen så er hajfinderne impoterede fra kina. De fangede hajer får brystfinnerne,rygfinnerne og halefinnen skåtet af og levende smidt overbor igen.

 

Såååå... Er der egentlig noget at brokke sig over

 

Jeg læste dit indlæg og fik helt kvalme. Du har fuldstændig ret. Vi er nogle sataner, os mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste dit indlæg og fik helt kvalme. Du har fuldstændig ret. Vi er nogle sataner, os mennesker.

 

Ja, men vi skal huske, at vi alle har mulighed for at påvirke situationen med VORES VALG. Hvis vi køber øko eller frilands sender vi et signal om, at vi ønsker at dyrene behandles bedre end "bur-producenterne" gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
HOTDOG!!!!!!!:mums:

 

Hvad er en staffordshire terrier?

 

:shock:...kamphundeejere æder deres hunde...nu er det nok!!!!:mrgreen:

 

Gad vide om det kunne være løsningen på kamphunde/muskelhunde problematikken :mrgreen:

 

 

 

 

(Rolig nu, det er en joke ) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Øko eller frilands? Hvordan bliver de da slagtet?

 

Mht slagtningen så er der ingen forskel.

 

Det liv de økologiske og især frilands høns har inden de bliver slagtet er til gængæld væsentligt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...