Hop til indhold

Din alder da du fik din første egen hund..?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Jeg sad lige og tænkte på hvor gamle I var da I fik jeres helt egen hund? Altså havde alt ansvar for den, lige fra hygge-tingene, som træning, til at betale mad og forsikring.

 

(Spørgsmålet dukkede op, da min fætter sagde han synes det var tidligt jeg vil have min egen hund. Jeg bliver 21 inden jeg får hunden).

 

:vinken: Ida

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er 22 :mrgreen: og var 21 da jeg fik Izzie som er min første hund!

 

Jeg synes ikke det er for tidligt - jeg ved hvad jeg vil med mit liv og har ingen planer om en kæmpe karriere og mange udelands rejser. Så jeg synes det er det perfekte tidspunkt.

Jeg er studerende og har masser af tid til hende nu, i fht. når jeg engang kommer i job.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var 22 og ventede mit første barn....

 

Men det var jo ikke "min helt alene". Det var familiens hund. Jeg var bare mest hjemme.

 

Min første "helt egen hund" fik jeg først da jeg var ... 48 år, ca. Da jeg blev skilt nogle år før blev familiehunden Ronja til en "delehund". Min mand havde bedst råd til at holde en stor hund, men han havde (heldigvis) hundeallergi. Så Ronja og sønnen flyttede med mig, mens min mand tog sig af en del af udgifterne.

 

Da Ronja så døde, købte jeg Ramses. Den allerførste hund, der var min helt alene. -På det tidspunkt var min søn flyttet hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler mere om holdning end om alder. Om man er indstillet på at ens liv fra nu af gælder hunden i f¢rste omgang, og dernæst vennerne og det sociale, eller om man kan indrette sit sociale liv på en måde, hvor hunden bliver en del af det hele.

Jeg har altid vært kedelig og asocial, så en hund var bare en kærkommen undskyldning for ikke at tage nogen steder hen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

22...og amstaff/cane corso blanding(Pablo) som første hund....nok ikke en hund de fleste ville vælge som førstegangshund, men jeg tror i høj grad det handler om ens holdning og om man er sit ansvar bevidst/voksen...ihvertfald har jeg jo købt mig en hund mere og nyder det...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cotonmor
Hej alle sammen,

 

Jeg sad lige og tænkte på hvor gamle I var da I fik jeres helt egen hund? Altså havde alt ansvar for den, lige fra hygge-tingene, som træning, til at betale mad og forsikring.

 

(Spørgsmålet dukkede op, da min fætter sagde han synes det var tidligt jeg vil have min egen hund. Jeg bliver 21 inden jeg får hunden).

 

:vinken: Ida

 

Ja min helt egen hund har jeg først fået nu, i en alder af 38 ;)

De hunde som mine forældre havde da jeg var barn var jo deres hunde :)

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mie med Laika

Jeg var 24, da min kæreste og jeg fik Laika.

Som mange andre tror jeg heller ikke, at alder er så vigtigt, når man bare har sat sig ind i, hvad en hund kræver (tidsmæssigt, økonomisk, fysisk, osv.), og så selvfølgelig at man er moden til at påtage sig ansvaret :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var 13 da jeg fik min aller første egen hund, jeg betalte halvdelen med de penge jeg fik i konfirmationsgave og fik den anden halvdele i gave fra mine forældre :blink: Jeg betaltet dog ikke selv foder, forsikringer, dyrlæge og så videre. Men bort set fra det, så var det min hund og mit ansvar at lufte, foder og træne ham :-D

- Nu havde vi så hunde i huset i forvejen, så det var ikke sådan at jeg bare fik en hund og så kiggede mine forældre den anden vej.

 

Min første hund som voksen, efter jeg flyttede hjemmefra, var Flica, det er 7 år siden jeg fik hende, så jeg var 20 år den gang. Nu er jeg 27 og har 3 hunde og sidste efterår havde vi 5 voksne hunde og et kuld hvalpe i huset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...