Hop til indhold

Din alder da du fik din første egen hund..?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Jeg sad lige og tænkte på hvor gamle I var da I fik jeres helt egen hund? Altså havde alt ansvar for den, lige fra hygge-tingene, som træning, til at betale mad og forsikring.

 

(Spørgsmålet dukkede op, da min fætter sagde han synes det var tidligt jeg vil have min egen hund. Jeg bliver 21 inden jeg får hunden).

 

:vinken: Ida

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er 22 :mrgreen: og var 21 da jeg fik Izzie som er min første hund!

 

Jeg synes ikke det er for tidligt - jeg ved hvad jeg vil med mit liv og har ingen planer om en kæmpe karriere og mange udelands rejser. Så jeg synes det er det perfekte tidspunkt.

Jeg er studerende og har masser af tid til hende nu, i fht. når jeg engang kommer i job.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var 22 og ventede mit første barn....

 

Men det var jo ikke "min helt alene". Det var familiens hund. Jeg var bare mest hjemme.

 

Min første "helt egen hund" fik jeg først da jeg var ... 48 år, ca. Da jeg blev skilt nogle år før blev familiehunden Ronja til en "delehund". Min mand havde bedst råd til at holde en stor hund, men han havde (heldigvis) hundeallergi. Så Ronja og sønnen flyttede med mig, mens min mand tog sig af en del af udgifterne.

 

Da Ronja så døde, købte jeg Ramses. Den allerførste hund, der var min helt alene. -På det tidspunkt var min søn flyttet hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler mere om holdning end om alder. Om man er indstillet på at ens liv fra nu af gælder hunden i f¢rste omgang, og dernæst vennerne og det sociale, eller om man kan indrette sit sociale liv på en måde, hvor hunden bliver en del af det hele.

Jeg har altid vært kedelig og asocial, så en hund var bare en kærkommen undskyldning for ikke at tage nogen steder hen :mrgreen:

Link til indlæg